Gå til innhold

*Ny skravletråd for oss på Nedre Romerriket!!!!*januar-mars mammaer++


JulieF*Victoria*

Anbefalte innlegg

Elin: så deilig da! :D Julegaven jeg skulle lage er nå ferdig, bilder ligger i bloggen min ;) Skal gå og pakke den inn straks, så det er unnagjort før han kommer hjem fra jobb :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

god morgen allesammen :)

 

Nå skal jeg og Thomas lage lussekatter. Orket ikke lage i går, men nå er det andre boller (hihih)

Ellers er planen å dra til Sørumsand for å kjøre damplokmotiv senere på dagen. Svigers kommer til brunch også så dette blir en koselig dag.

 

EN dag igjen til vi får hilse på lillegull i magen også :) skal på 3D ul i morgen. Synes det er såååå lenge siden vi hilse på gutten vår sist.

i realitet er det jo ikke mer enn litt over 11 uker siden..

Skal på vanlig kontroll hos legen før vi drar på ul også. Regner med at det er siste kontrollen i år gitt :)

 

Fikk en skikkelig runde med nesting syken i går da :) har redd opp vognen med ullposen, vogndynen og pynteputen. Satt inn en liten bamse, hengt opp regntrekket på siden og pakket stellebaggen. Nå er det klart til at mini bare sklir oppi :D

Fikk litt oversikt over ting jeg trenger som jeg ikke har også da. Regner med at det er ting jeg ikke får til jul så nå skal jeg ut å handle våtservietter, salver og pudder, laken, tisselaken,sengetøy og myggnetting til å beskytte mini mot at kattepusen vil kose han halvt i hjel :P

 

Har lyst på myggnetting med pynt på slik som dette:

http://cache.finn.no/mmo/8/134/811/78_1008203142.jpg

 

Lurer på om det er billigere å bare kjøpe vanlig myggnetting å strykemerker på en husflidbutikk. Sånne som vi fikk på buksa da vi var mindre når vet ble hull på kneet :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Vet ikke om det funker med strykemerker på vanlig myggnetting. Mulig myggnettingen ikke vil tåle varmen fra strykejernet, og bare smelter...? Nå er jeg vel for sent ute, men tenkte anbefale deg å heller kjøpe en pakke med potetmel enn pudder ;) Av salver vil jeg anbefale silulen sinksalve eller en jeg ikke kommer på navnet på akkurat nå hehe. Anbefaler også mesoft til bruk ved rompevask ;)

Tenkte først at nå hadde du skrevet HELT feil, da jeg leste at det er én dag igjen til dere får hilse på knøttet... men så leste jeg videre og skjønte at du mente ikke fysisk, men på skjermen hehe. Lussekatter høres godt ut!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hola :D hahaha takk for anbefaling av krem du ikke husker hva heter :P

Nieda du er ikke sent ute. Har lest om potetmel kontra pudder, men det er et eller annet i meg som sier nei,nei,nei med å drysse mel på ungen min :D hihi Hvor får man jkøpt disse salvene du anbefaler?

Må få i stand barneapoteket mitt også her hjemme. Hittil så har jeg kun disney plaster :P

 

hihi stemmer at jeg mente på skjermen ja :) skal gi oppdatering senere i dag jeg på turen min dit.

Lusekatter var kjempegodt forresten :D Nå er jeg en sucker på gjærbakst da så planen er å få laget kanelboller en dag også. hihi vi driver åtuller med at det er viktig at jeg øver litt på sånne mamma ting nå når jeg går hjemme.

 

Lille Rose var med oss å kjørte tog i går på Tertitten. Litt uggent vær, men turen var koselig fordet :) godt med varm gløgg når man kom opp å sto ute. Skjønner at det der er skikkelig stas for barna :)

 

tjooohooo 70 dager igjen i dag ;D

Er så sykt, sykt, SYYYYKT rart å tanke på at alle godungene våre (hvis jeg tenker å vi som har termin innenfor 7 dager fra hverandre) er kommet innen 2,5 md! Herlig tanke også da!

 

Ha en flott mandag folkens å husk å ikke stress livet av dere nå i denne førjulstiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På lørdag tok jeg med mamma på det nye senteret på Jessheim for å begynne på julegavehandelen... Det var da et gedigent senter med masse kriker og kroker..... Men takket være mamma fikk jeg handlet 90% av det jeg skulle :o) De jeg ikke handlet til vet jeg hva jeg skal kjøpe til så det skal gå greit. Mams er så utrolig god å ha altså... ;o)

Ankom senteret kl 10.30 og reiste derfra kl 16.00.... da hadde vi ikke tatt underetasjen engang... den får vente til en annen gang.

Hadde mer energi når jeg kom hjem, men i går derimot... da var jeg ikke særlig tess.....

Nå er det siste innspurtsuken på jobben før jul.... har nok å gjøre, og ettermiddagene er også fylt opp, heldigvis mest sosiale ting da :o)

Får slappe av til helgen og i julen ;o)

Vi reiser på fjellet 2. juledag og blir til 1. nyttårsdag. Det gleder jeg meg utroooolig mye til. Kjenner det skal bli deilig å lade batteriene før januar kommer og opplæring av den nyansatte og ikke minst forberede meg/oss på ankomsten av junior som er veldig aktiv om dagen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin: Kom på navnet nå! Inotyol. Både inotyol og silulen får du kjøpt på apoteket, det samme med mesoft (selv om det ikke er en salve) ;) Potetmel funker seriøst bra, vi har brukt av det flere ganger på eldstemann :)

Kan du ikke komme innom med litt gjærbakst da?! :D

 

swcdans: Ja, jeg var på Jessheim-senteret selv her om dagen. Var blitt fint, men som du sier: masse kriker og kroker. Tror jeg foretrekker Strømmen, gitt... Gikk ikke sååå mye rundt på Jessheim da. Men skulle vært innom der en dag veldig snart, men ser ikke når jeg skal gidde... :s Så deilig du fikk handlet nesten alt du skulle!!! :D

 

Jeg skulle egentlig vært i bassenget nå, men siden jeg fortsatt er forkjøla fant jeg ut at jeg droppa det... og sa det ikke blir mer basseng på meg før fødsel. Så da var bassengtreninga ferdig for min del....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har vi vært på 3D og sett på vidunderet :) Alt sto bare bra med den lille jenta (han sa det var kjempelett å se at det er jente). Hun hadde allerede fått noen fine bollekinn inni der, akkurat som storesøstra, men ellers kunne jeg ikke se så mye likhet fra bildene av hun eldste.. Blir veldig spennende å se når hun kommer ut da :) Fikk noen kjempefine bilder, selv om hun lå litt med armen i veien, men ett sted må hun jo gjøre av den og da....

 

Senere i dag skal vi faktisk ha "julaften" her med dattera til sambo. Hun skal feire jul sammen med moren og de skal reise vekk så da må hun få pakker før de drar på onsdag, og det er jo greit å ha en dag på å få lekt litt med de nye lekene og sånn.

Vi skal ha skattejakt for henne (hadde det for to år siden også, det var en stoooor suksess) så jeg har tegna steder på forskjellige lapper, feks mikroen, skap ol, så må hun finne ut hvor det er og lete etter pakkene...

Så sånn blir kvelden her i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vips: Så bra ul var vellykka! :D

Høres ut som dere får en koselig ettermiddag/kveld! Skattejakt er gøy!!! :D Kos dere masse da!!! Så sees vi på onsdag på Egon ;)

 

 

 

Hvem er det som kommer på onsdag? Jeg kommer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kommer, jeg kommer :D 3D var seriøst kult assa. Minne for livet det der både for oss og de vordende besteforeldrene :)

For de som har meg på fjesboken så har jeg lagt ut bilder der i kveld :D

 

Blir nok en like stressende dag på meg i morgen. Skal på julefrokost på jobben fra 08-10, så blir det en tur til Sandvika å hente pappesker fordi jeg ikke rakk det i dag sånn at Mona kan begynne å pakke, etter det er det fysio time.. puhhh å så skal jeg innom filleonkel og tanten min på Fjellhamar å si goooooood jul :D har med noen pakker dit også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei jenter....

 

Jeg kommer i morgen også....

Nå har vi fått skriftelig tilslag på lået vårt og bestemt oss for å legge inn bude på et hus...

Så nå skal vi leve med spening en stund før vi får vite om vi kan få huset...

Jeg vet ikke om jeg tåler all denne speningen...

Jeg skal bli både blakk og mamma på samme tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg kommer i morgen, med mindre noe helt spesielt skulle skje med formen....:)

 

Spennende med huskjøp...vi også har vurdert å legge inn bud på et hus, men jeg orker ikke flytting midt oppi å få barn, så det har vi bestemt oss for å utsette et år hvertfall. Klarer ikke se for meg flyttekaos enten rett før eller rett etter fødsel...Og det hadde vi måttet med det huset vi har vært interessert i, for det har ligget ute leeeeenge. Tror eierene er klare for å bli kvitt det kjapt.

 

Jeg misunner dere som har vært på 3d UL! Har egentlig villet dra på det, men så har det bare ikke blitt sånn. Nå begynner det vel nesten å bli for seint?

 

Jippi! Begynner på 32 uke i dag:) 9 uker igjen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo damer!

Her skrives det så tastene fyker ser jeg ;-)

Får ikke kommet i morgen desverre, har altfor mye å gjøre før jul..

På fredag skal vi på barselsbesøk til ei lita frøken som ble født i helga, det blir stas! Den nybakte moren har allerede prøvd seg på alenemorgen med den nyfødte og storebror på 2 år, og jeg ble nesten litt stressa med tanken på at jeg snart er i samme situasjon! Men, det er vel bare å ta tida til hjelp, så kommer nok ting seg etterhvert :-)

Tida flyr jo noe veldig da!! Telte hvor mange arbeidsdager jeg har igjen før perm, og minus ferie og sykemeldingsdager er bare 6 og en halv!! Blir vel litt mindre og ettersom jeg har en haug timer å avspasere.. Har liksom tenkt mest juleferie jeg, men begynner vel å innse at det skal skje noe etter jul også :-)

Oj oj nå går jeg jo nesten glipp av Grey's her.. Dere må kose dere i morgen dere som skal på julebord!! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sesongavslutning på Grey's neste tirsdag! Spennende!!!

 

lille rose: Spennende!!!!!!

 

Faylinn: Jeg har sendt venneforespørsel til deg.. Kun folk i vennelista kan inviteres til gruppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unskyld uttrykket, men helvette altså, jeg må jobbe i kveld....Nå er jeg rimelig lei av at folk blir syke akkurat de dagene hvor jeg har planer for kvelden:( Puh, og vi skal ha langåpent også....slit.

Men nå er er jeg 100% sykemeldt fra mandag av, så da er det slutt!!!!

Jeg kommer hvis jeg får gått før, men blir nok desverre stående i butikken til kl.22 er jeg redd.

Dette er bakdelen ved å være butikksjef:( Man MÅ stille opp...

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...