Gå til innhold

*Ny skravletråd for oss på Nedre Romerriket!!!!*januar-mars mammaer++


JulieF*Victoria*

Anbefalte innlegg

vips : så koselig dag!! Har vært skikkelig vinter i dag vil jeg si. biter litt på nesa, men det er fryktelig fint ute :)

 

bic: gleder meg til å testsmake seigmenner assa :)

 

Lille rose: åhh så spennede!! Har dere et i kikkerten nå kanskje som dere liker?? vet jo at du ikke ville pusse opp et helt hus.

 

Jeg har hatt en kjempefin helg selv om bekkenet ikke er bra! Har hatt stor innrykk hjemme med masse venner av meg og Thomas. Var faktisk 10 stk til frokost i dag tidlig. Fikk fine innflyttingsgaver fra de som ikke hadde sett huset vårt også. Thomas sitter oppe akkurat nå å "tester" bilbanen mini har fått :D hehe tror nok det er en god stund til lillemann skjønner skikkelig hvordan den fungerer men :P

Siste gjengen dro nå så da er det endelig ro her hjemme igjen :D

I morgen bærer det på bassengtrening. Gleder meg masse allerede. Kjenner at kroppen liker det varme vannet veldig godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

lille rose: Spennende!!! har nettopp sendt deg en sms for å få vite mer hehe

 

vips og Elin: høres ut som flotte dager hos dere begger!

 

Jeg tror jeg skal ringe og si fra meg plassen på gruppetreninga.. Var i bassenget med sønnen i dag, og i morra er det bassengtrening igjen ja :) Er vel bare et par ganger igjen før jul..

 

Elin: tviler ikke på at du er klar for testsmaking :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

blæææ søvn. hvor er det den stikker av om dagen??

Har holdt meg hjemme i dag i sengen istede for å dra å trene rett og slett fordi jeg er manko på søvn. Kommer sikkert til å angre men det var fantastisk deilig å sove litt til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin, du må sende oss sms og si fra om sånt, så vi slipper å bli bekymra for deg!!! Jeg har en overraskelse til deg, så du må stikke innom en dag ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihihi skal gjøre det neste gang! har sovet som en stein. Ble vekket av at Thomas kom inn døren fra jobb nå 1730 så jeg har i allefall fått tatt igjen den søvnen jeg mistet i natt!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke jeg.... er sliten og trøtt for tida, gitt... Men jeg sliter med å sove på dagen :(

 

Hvis du kjører forbi i løpet av uka, får du si fra, så du kan stikke innom ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg laget colakakene også.

 

Så nå gjenstår bare karameller, som jeg håper å få laget i morra, og kakemenn som skal lages hele familien sammen og derfor må vente til vi har tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Da går jeg inn i 31 uke:) Tiden flyr!

 

Høres ut som om alt står relativt bra til med dere, bortsett fra litt søvnproblemer og sånt? Det er bra:)

 

Jeg er 75% sykemeldt, så jeg har mye fri om dagen, og det er godt. Tar livet med ro, og prøver å la være å gjøre alt for mye på en gang-fordeler heller de tingene jeg må få gjordt utover flere dager.

 

I dag har jeg to mål: først skal jeg til Strømmen å få kjøpt disse Oakley snowboard brillene lillebroren min ønsker seg til jul, og så kl.15 skal jeg til fotpleie i Lillestrøm:) Det blir jo ikke akkurat stress da! hehe:)

 

I morgen skal jeg på helsestasjonen i en såkaldt ammegruppe...hmmmm, spent på hva det går ut på.

 

Åhh, tenk, nå er det bare to uker igjen til jul!!! Og bare halvannen uke til jeg reiser til fjells:) Gleder meg stort!

 

Ha en fin dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter

da er jeg plutselig her igjen.... :o)

Jeg har en energi som ikke er helt på topp om dagen :o(

Når jeg kommer hjem fra jobb har jeg ikke ork til noen ting.

Så jeg får skrive her når jeg sitter på jobb, for pc'n blir ikke slått på hjemme lenger.

Jeg jobber fullt ennå, og har nå fått en sjef som er sykemeldig ut året.... som om jeg ikke har nok å gjøre her fra før av..

 

Dagene på jobben går greit, men er utrolig trøtt når jeg kommer hjem at jeg ikke orker mye. Blir at jeg inntar middagen og slapper av på sofaen, og der ender det ofte med at jeg blir liggende....

Jeg har jo dagene mine med kurs ennå også, og det går å komme seg ut av huset de dagene, men det tar på kroppen dagen etter.

 

Har nå begynt å kjenne litt av bekkenet bak ved rumpa og hoftene.. heldigvis ikke så mye ennå... så jeg biter tennene sammen :o)

Ser fram til 2 uker juleferie :o) regner med det kan være med på å gi litt mer energi før siste innspurt i opplæring på jobben i januar.

 

Ellers er det godt å se at dere er her inne og holder forumet varmt på de kalde vinterdagene :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

Ser dere er flinke til å holde kontakten, så koselig. Tror jeg må få meg litt sykemelding snart jeg også, blir så sliten av lange dager. Og det høres så deilig ut med rolige dager, bassengtrening, litt baking og julekos! I dag er det litt roligere, har tenkt med ut i butikkene for å få tips til julepyntingen i huset. Gleder meg til å feire første jul i huset vårt. Men enda mer til neste år med en liten en i huset... :) Tre jenter på gravidyogaen har fått barn nå siste ukene, og alt har gått bra! Blir så glad for å høre det!

 

Magen har vokst en del de siste ukene, og å komme opp og ned fra gulved er ikke lett. Heller ikke å ta på sko... Dette kan bli moro fremover...

 

Ha en super førjulstid alle sammen!! Er lei jeg ikke får vært med på julebordet onsdag 17, men håper på å treffe på dere her og kanskje i julestria? Jeg kommer sterkere tilbake på treff etter jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vært og handlet litt på salg :) Både til eldstemann og babyen i magen.

 

Håper alle har en fin dag! Må dere ikke slite dere helt ut....!

Jeg har blitt helt potte tett i nesa, men det blir lissom aldri tomt heller... usj og æsj. Har brukt nesespray for lenge, så nå har jeg kjøpt saltvannsspray som skulle være bra, som jeg skal prøve ut... Sov dårlig i natt, fordi jeg ikke fikk puste...

 

Et lite nurk i magen: du er hjertelig velkommen på besøk til meg en dag, hvis du har lyst! :)

 

Ellers har jeg opprettet en gruppe på facebook for oss, men jeg har gjort den privat sånn at vi kan skrive hva vi vil uten at hvem som helst kan gå inn og se.. Så hvis noen flere vil bli med, men ikke er venner med noen andre som kan invitere, kan de jo sende meg en pm, så skal vi få ordna dette :) (Send fullt navn i pm'en, så jeg kan legge dere til i vennelista mi, og så invitere dere..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, hei.....

 

Her er det stille og rolig i dag. Har hatt besøk og slappet mye av i dag.

Det er bare stille og rolig her...

Ikke mye å ta seg til når mann sitter fast i 4 ets.

Ser ferm til å kunne komme hjem til mamma og pappa til jul.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Julie: Godt at du har fått tid til å stresse ned nå! fikk du kjøpt det du skulle på strømmen?? LETT misunnelig på den fotpleie timen din assa :P

Du får oppdatere oss hva en ammegruppe er. Jeg aner i allefall ikke :D

tenke seg til. I dag er det akkurat 14 dager til jul :D gleeeder meg masse jeg også!

 

swcdans: Du får prøve å lade batteriene så godt du kan når du ikke er på jobb. Høres fornuftig ut å holde seg unna pc etc da! Ikke morro å få det ekstra travelt når man har det travelt fra før av. Tenke seg til.... er ikke lenge før en hel hurv av oss skal ut i permisjon :D

 

Hvis du begynner å kjenne bekkenet nå google opp litt treningstips for bekkenmuskulatur. Man må jo ikke akkurat gå til en fysioterapaut for å gjøre disse øvelsene. Kjipt om den skal ta kvelden helt nå i julestria!! :)

Her varmes forumet vettu. Vi som har hjemmetjeneste får ta den oppgaven ;)

 

Et lite nurk i magen: gravidyoga?? fortell mer :D

Hihi kjenner til det der bevegelighets problemet med en mage i veien ja :P glad for at jeg ikke er så ubevegelig til vanlig jeg!

 

Ønsker deg og dine en suuuper førjulstid også! vi får ta tigjen samvær senere vettu. Snart er det jo duket for dagtreff i tillegg til kveldstreff også vil jeg tro!

 

LilleRose: tusen takk for at jeg fikk komme på besøk i går :D er så misunnelig på at du har trapper heeeelt opp til 4 etg. Synes alle skal være med på spleiselag til frøkna på en lift på utsiden til hun har født :P hihihi Det hadde tatt seg ut ! :D

 

Bic: Du har herved fått tittelen "hovedgodtesjef" :P nam nam karameller er godt. Håper de ble sånn som du ville ha de da. Du har jo jobbet hardt for å få akkurat den riktige karamelloppskriften!

 

puuhh... dette blir et langt innlegg.

Da var det den 10 desember folkens. Thomassen min er sååå søt om dagen da. Jeg har laget pakkekalender til han som han "kjører inn" for minsten til neste år. Hver morgen er det like stor jubel her enten det er smurfepastiller eller sokker :D hihi

Ellers rusler dagene å går. Har store stygge planer om å vaske badet i dag. Bruker boblebadet hver dag her hjemme å derfor er jeg helt hekta på at det skal være rent til alle tider (noe som selvfølgelig ikke går) siden jeg bruker olje i vannet for ikke å tørke ut :D

 

Er det mange som er ferdig eller nesten ferdig med julegavekjøret??

Jeg synes jeg har fryktelig mange igjen :S skal ordne litt sånt på fredag da så juleroen kan senke seg :) Har også bestemt at jeg og drømmemannen min skal ut å spise på Majorstua med kinotur etterpå :D nam nam.. Er et sted (som jeg selvfølgelig IKKE husker navnet på) som har verdens beste biff der. Tro meg den er bra for jeg er egentlig ikke noe glad i biff i det heletatt!! Noen som har sett noen bra filmer som går på kino i det siste??

 

Tjoohoo 75 dager igjen nå for meg :D dette er stas.

Ha en fantastisk dag i dag folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her skravles det som bare det ja :)

 

Jeg er innom å leser, men skriver lite... Er deppa om dagen for kroppen er dum (bekkenløsning) og alt som bør gjøres før nurket kommer gnager helt inn i sjela..

Skal pusse opp hele kjelleren sånn at vi får et ekstra soverom og en kjellerstue + bad etterhvert.. Og jeg har så lyst til å shoppe masse og sortere det tøyet etter snupp, men det får vente til vi får bedre plass...

 

Og idag har jeg vært på besøk til en heeelt fersk baby, den nye verdensborgeren ble født i dag tidlig og vi fikk komme å se på han!! Så nydelig da :) Kjenner jeg gleder meg til nurket kommer her også..

 

På fredag skal vi på 3d ul i sandvika!!! Gleder meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiny: Uff, høres slitsomt ut å ha så masse dere skulle ha gjort. Shopping og sortering av tøy kan jo heldigvis gjøres også etter knøttet har kommet. Da har du kanskje bedre tid til å kose deg med det, og bedre form. Prøv heller å nyte førjulstida nå :) Så koselig å se en heeeelt ny baby da!!!

 

Gleder meg masse selv til å hilse på knøttet i magen! Lurer sånn på hvem h*n er!!! (prata med Vips om det i dag... at det blir spennende å se hvordan disse knøttene våre blir....)

 

Nå har jeg blitt ferdig med ALLE julegavene!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå ferdig med julegaver ja! Så digg! Jeg har bare såvidt begynt!! Men det blir vel mer tid til sånt fremover. Har gått ned til 50% fra denne uka, så nå føler jeg at jeg ikke skal jobbe i det hele tatt(!) Føler meg som den svikeren, men jeg vet at kroppen trenger å roe litt ned. Tatt av med kynnere i det siste, og bekkenet er jo et kapittel for seg. Hjelper mye å kunne ta det i mitt tempo de dagene jeg må ta meg av vesla på morgenen! Jammen ikke lenge til juleferie da, det blir deilig det! :-) Skal bare tur/retur Oslo en gang i jula, ellers blir vi hjemme. Orker ikke samme turné vi har hatt siste åra.. Ser ut til at nyttårsaften blir rolig hjemmekveld og, herlig! Skulle egentlig hatt sykedag i morgen, men må visst en tur på jobben likevel. Men etter det blir jeg hjemme helt til tirsdag!! :-D Får komme meg i seng!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suzy: Veldig deilig :D Høres lurt og deilig ut med rolig jul. Det er planen her også. Nyttårsaften har vi enda ikke planlagt noen ting, men rolig blir det iallfall. Og jeg syns det er bra du er 50% sykemeldt! Du trenger det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, julegaver ja.... Skal prøve å få kjøpt alt på lørdag- da har vi barnevakt i et par timer, og vet hva jeg skal kjøpe til alle heldigvis....

Julestress og kynnere er en meget dårlig kombinasjon altså..... Hadde det samme opplegget for to år siden og - lærer liksom aldri :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne tråden går vikelig unna som vanlig. Det samme har julegavene til Bic&Bac skjønner jeg, må jo nesten si gratulerer, hehe. Vi skulle begynne i dag, men selv om mannen har klart å karre seg på jobben har jeg fått omganssjuka i dag... Poden er "bare" vanvittig forkjøla med hoste og feber og vekker oss ca en gang i timen om natta. Når får han omganssjuka? Det begynner å bli tragikomisk! :-)

 

Gleder meg veldig til en to ukers juleferie med alle friske i heimen, god mat og masse familiesammenkomster. Vi skal noen timer nordover både helgen før og etter julaften, men så får vi sett "alle" også. Det er liksom en del av jula å være en del på farten. Prøver å holde 1. juledag hellig og nekte å gå i eller ta i mot besøk, bare være oss.

 

Lillegutten trives ikke noe mer i barnehagen, men nå er han hjemme (hos mormor) på tredje dagen og har det så greit man kan som syk. Rekker vel ikke mye mer bh før jul, så vi får vel en slags tilvenning etter jula også. Da er han i hvert fall enda eldre. bare et par uker merkes på de små syns jeg. Han har begynt å si flere ting og forstår mere. Blant annet "å blåse" når vi tørker snørr. :-) Jeg må bare si til dere førstegangsere at dere skjønner selvsagt at man blir glad i barna sine, men du fatter ikke hvor mye før du er der! Gled dere! Det kommer kanskje ikke med en gang, men så gror kjærligheten større enn du ante var mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kvelde jenter.....

 

Elin jeg takker gjerne ja til en lift på utsiden om du finner en...

Jeg gikk opp i fra grasjen i sted med tingene jeg fikk med meg fra deg måtte stoppe flere ganger. Så Når jeg kom til trappen for å begynne på den vær jeg helt ferdig.

Jeg skulle ønske jeg bode på en plass hvor jeg slapp å gå så mye opp og ned og kunne pakerer bilen nærmere.

Takk for en god lunch i dag.

 

Nå gleder jeg med til denne uken er over å jeg kan slappe godt av neste uke.

Før vi skal sette oss i bilen å kjøre hjem til Bergen, Hjem til jul..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille rose: Uff, ja, de trappene dine misunner jeg deg pent lite :( Syns trappene opp til badet her er mer enn nok. Godt det ikke er lenge igjen.. og håper det ordner seg med det du vet ;)

 

Elin: takk for god lunsj i dag, ja! Veldig hyggelig :D

 

Nå skal jeg sette i gang med julegaveprosjektet til mannen, som jeg fortalte dere to om før i dag.. Takk for bånd og papir også, Elin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lille og bic: bare hyggelig :D

 

Jeg og skatten min var på julegavejakt i går så nå har jeg ikke mange igjen assa :D bestilte på nett til svigers så den kommer i posten.. tvd...telle, telle,telle............ 3 gaver igjen så er jeg ferdig.. tjooohoooo

 

gosh 10 uker igjen på meg i dag til termindato. Fy flate å fort tiden går nå da! tror det har noe med at alt under 100 så ser man at tallene beveger seg :D

 

Ønsker alle sammen en flott lørdag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...