Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 Jeg la ut en annonse i avisen på en sofa jeg skal selge. Det kom en dame å så på den, men hun var usikker og skulle gi meg en lyd. Så fikk jeg tlf fra henne dagen etter om at hun ville ha den, men hadde ikke mulighet til å hente den den dagen, så hun skulle gi meg en lyd dagen etter. Hørte ingenting. Etter to uker så fikk jeg en melding (idag) og sa at hun kom å hentet det i morgen. Men nå har jo jeg solgt det! Ikke hadde jeg nr til damen og siden det tok henne to føkkings uker å gi meg noe mer beskjed synes jeg interessen var laber, og gikk derfor ut i fra om at hun ikke ville ha det.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #2 Skrevet 28. november 2008 Selvfølgelig ikke kjipt gjort av deg. Hin sa jo at hun skolle komme å hente den etter 2 dager (?), ikke 2 uker. Hun har ikke holdt avtalen og det trenger ikke du heller å gjøre.
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 28. november 2008 #3 Skrevet 28. november 2008 Nope,var ikke kjipt gjort syns jeg.Syns det var frekt av henne.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #5 Skrevet 28. november 2008 Ja jeg synes du burde vente en mnd minst før du solgte den til noen andre. Kunne du ikke finne nummeret på 1881
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #6 Skrevet 28. november 2008 Nei det syns jeg ikke var kjip. Så lenge du ikke hadde noen mulighet til å ringe eller sende henne en melding. Du ville jo selvfølgelig selge og få pengene dine fortest mulig. Du får sende henne en sms og si at den har du solgt siden du ikke hørte noe fra henne dagen etter som avtalt.
Gjest Skrevet 28. november 2008 #7 Skrevet 28. november 2008 Nei, bare rett og rimelig at du solgte den. Førstemann til mølla. Meld henne og si at du ikke hørte noe fra henne, og da det er gått 2 hele uker gikk du ut fra at hun ikke skulle ha den og at du dermed har solgt den til noen andre.
Anonym bruker Skrevet 28. november 2008 #8 Skrevet 28. november 2008 Nei, ikke kjipt i det hele tatt. Legger man en sofa ut for salg, vil man jo gjerne bli kvitt den, ikke lagre den for usikre kjøpere som ikke kan gi skikkelig beskjed. For alt hun vet, kan jo du ha bestilt ny sofa som skulle stå der den gamle stod.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #9 Skrevet 29. november 2008 HI HER: takk for svar, grunnen til at jeg spør er at jeg fikk melding av henne om at hun skulle hente tingene i morgen (altså idag) Jeg svarte som sant var at "beklager, da har vi misforstått hverandre. Jeg har ikke hørt fra deg på 2uker, og sofaen er nå solgt". Jeg fikk til svar om at jeg måtte ha et helvetes problem, og at jeg bare måtte få tilbake sofaen, for den tilhørte henne. Hun skulle komme å hente den etter kl 17idag, og når hun kom, skulle hun ha sofaen med seg. Jeg svarte ikke på sms'en, og hun har ringt over 10 ganger idag. Nå er jeg jo drit redd for å få henne på døren!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #10 Skrevet 29. november 2008 det er det dummeste jeg har hørt. man sitter da ikke inne med en møbel man vil selge i flere uker fordi kanskje noen ringer tilbake. nei du har vært i din fulle rett til å selge sofaen.
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #11 Skrevet 29. november 2008 Hi igjen: Hun sa også at hun "kom til å gå videre med saken" dersom ikke sofaen var der når hun kom for å hente den idag. Og mente i fullt alvor at jeg skulle ringe den jeg hadde solgt den til å få den tilbabke. Spørsmålet er da: er det noe å gå videre med? Får hun noe ut av det da?
Bæ bæ lille lam:)™ Skrevet 29. november 2008 #12 Skrevet 29. november 2008 Nei,tviler på at hun kan ta det noe videre.Hun høres jo ikke god ut i det hele tatt..
Stine? Skrevet 29. november 2008 #13 Skrevet 29. november 2008 Haha, for en dame hun som ville kjøpe!!! Hun kommer jo INGEN vei med å gå vidre med denne saken da, så lenge hun ikke har betalt den eller har det skriftlig at det er hun som eier sofaen, og det finnes jo ikke... Er jo samme prinsipp på finn.no liksom, du legger ut en vare for salg og vil bli kvitt den så fort som mulig, så da er det førstemann til mølla.. Skulle vist mer interesse for denne sofaen fra dag 1 hun da, hvis hun virkelig måtte eie den... Ikke tenk på henne:) Du har gjort det riktige
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #14 Skrevet 29. november 2008 Hun mener vel at muntlige avtaler er bindende, men i dette tilfelle var jo det at hun skulle ta kontakt en del av avtalen som hun først brøt. Uansett så tror jeg ikke det finnes en advokat eller politimann som ville tatt den saken, ei heller en dommer som ville dømt deg for avtalebrudd.... Mulig hun kjenner en torpedo da.....
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #15 Skrevet 29. november 2008 Svaret er veldig enkelt, har hun ikke betalt for varen, er den heller ikke hennes.. Så hun kan jo bare prøve seg å gå videre.. Kommer ingen vei med det.. var bort i noe lignende selv for en stund tilbake, og da var et det min advokat-søster sa til meg..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #16 Skrevet 29. november 2008 det var det min advokat-søster sa til meg, skulle det stå..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #17 Skrevet 29. november 2008 Du gjorde ikke noe galt, det samme skjedde meg en gang. Skulle selge en oppvaskmaskin og han som skulle ha den kom aldri selv etter at jeg tok kontakt flere ganger, til slutt la jeg den ut på Finn.no og skrev bare at den første som kunne hente den fikk den gratis. Vi skulle sette opp nytt kjøkken og jeg hadde ikke plassen. Når jeg gå beksjed om at den var gitt bort sa han ingen ting. For en frekkhet den damen viser!!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #18 Skrevet 29. november 2008 HI igjen: Synes det begynner å bli litt ekkelt nå, jeg har helt seriøst, uten å overdive over 20 ubesvarte anrop på mobilen min fra kl 12 idag til nå. Og 3smser hvor hun ber meg ringe mannen hennes, så kan kan prate med meg. WTF? Hvis så hadde vært at jeg faktisk hadde fått sofaen tilbake, hadde hun virkelig turd å komme å hente den da?? Er ikke slik at vi snakker om at dette er noe unikt, en kjip ikea sofa for pokker, hvor det ligger maaange andre på finn.no
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #19 Skrevet 29. november 2008 kanskje du kan sende henne en melding, hvor du sier at stopper hun ikke med telefonene, og SMS'ene, så melder du henne til politiet for sjikane og trakasering. Hun tok jo ikke kontakt med deg etter 2 dager(eller hva det var), slik hun sa, men ventet flere uker. Hun har ingen rett til sofaen, så lenge hun ikke har betalt. Det blir jo det samme som om du går i butikken, og ber dem legge av et plagg til i morgen, for du skal ha det og hente/betale det dagen etter. Så kommer du først etter 2 uker, og sier da at du hadde lagt av et plagg, og nå vil du ha det. "beklager, solgt" sier butikken. Skal du da ha rett til å gå bananas?
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #20 Skrevet 29. november 2008 For en ekkel situasjon! Kan du ikke gi henne nummeret til de du solgte sofaen til, så kanskje hun kan gjøre en avtale med dem? Uff..
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #21 Skrevet 29. november 2008 HI igjen: Men jeg vil jo ikke blande inn de som kjøpte sofaen, stakkers mennesker! Skjønner ikke hvorfor hun ringer meg, herlighet. Sofaen er borte, er jo ikke noe å gjøre fra eller til vel. Herlighet. Jeg er mest redd egentlig, siden jeg ikke har sendt mld /eller ringt til henne hvor jeg sendte mld om at sofaen var solg. Likevel ringer mobilen min i et sett. Hun vet jo hvor jeg bor. Virket som verdens søteste, roligste dame når hun var helt. Men hun er jo spikk spenna gærn!
Anonym bruker Skrevet 29. november 2008 #22 Skrevet 29. november 2008 Herregud er det virkelig mulig??? Dere hadde jo en avtale som hun da brøt. Da står du på scratch igjen og må finne nye kjøpere. Hun tror hun er litt for viktig hun kjøperen der. På finn.no pleier det å være førstemann til mølla med mindre man har avtalt noe annet. Og da holder man jo det man har lovet. Her har du gjort som alle andre ville gjort i din situasjon. Ikke bry deg om det kvinne mennesket der. Må jo være noe alvorlig galt i hodet til dama. Kan ikke mannen din eller noen ringe dem opp igjen og bare si det som det er. Bare legg ut nr hennes her så kan jeg ringe henne for deg. hehe:)
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #23 Skrevet 1. desember 2008 For å oppdatere: Lørdagen fortsatte hun å ringe meg til over kl 22 om kvelden, ta tok jeg å slo av mobilen. Søndagen ringte hun meg fra 3 forskjellige nr (søkte dem opp og kom til samme adresse), kl 19 ga hun seg og da hadde jeg 7 ubesvarte. Da tenkte jeg at nå roer det seg endelig. MEN- neida!! Damen ringte meg 8.10 idag hun, jeg tok den ikke og hun ringte 3 ganger til. Etterfulg at en melding hvor det sto "vi kommer å henter sofaen kl 18.00 presis". Seriøst, jeg er jo redd dem! Jeg tenke det var best å avverge situasjonen så jeg tok mot til meg å ringte dem, sa det at jeg kan ikke trylle, sofaen er solgt, og dere trenger ikke ringe meg meg. Fikk til svar at da var jeg en løgnaktig hore, for sofaen var deres. Da lå jeg bare på. Vi kommer kl 18 som avtalt sa hun. Såååå, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre:s Damen er jo helt helt syyyk!
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #24 Skrevet 1. desember 2008 Hvorfor har du ikke enda ringt til politiet?
Anonym bruker Skrevet 1. desember 2008 #25 Skrevet 1. desember 2008 Syns du burde ringe politiet og anmelde. Ellers så får du ringe alle dine og mannen din sine store sterke kompiser til å være hos dere klokka 18 idag. Hvis du ikke kjenner noen torpedoer da...hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå