mamma`n til go`jenta♥+baby!<3 Skrevet 28. november 2008 #1 Skrevet 28. november 2008 hva er det mest normale å servere?=P vet om sodd.. men vil ha mere å velge mellom bare:)
Mamma´n til lillemor Skrevet 30. november 2008 #2 Skrevet 30. november 2008 Jeg synes snitter/rundstykker er fint. Kan jo ha mye godt på, og så kan man ha det klar før man er i kirka. Jeg ønsker å gjøre det enkelt så det ikke blir mye styr den dagen.
Nummer tre <3 Skrevet 14. februar 2009 #3 Skrevet 14. februar 2009 vi skal bestille snitter, også baker vi kaker..
sol2002 Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 Det variere veldig, er rett og slett etter hva en liker selv. Noen servere en bedre middag, koldtbord, smørbrød. Selv så skal vi ha koldtbord denne gangen som sist.
Maya_1 Skrevet 19. mars 2009 #5 Skrevet 19. mars 2009 Sodd?? Seriøst? Å servere lapskaus og sånt, trodde det hørte mer til til hytte-kos enn dåp. Ikke frekt ment ;P Ellers så varierer det vel stort. Selv skal vi ha en enkel varmlunch med noe innbakt kylling og pastasalat og litt annet jeg ikke vet om enda. Etterfulgt av kaffe og kaker seff, det hører jo med
Maya_1 Skrevet 19. mars 2009 #6 Skrevet 19. mars 2009 Vi har leid kokk da, så slipper å styre med maten selv på dagen
Anonym bruker Skrevet 22. mars 2009 #7 Skrevet 22. mars 2009 Hehe...Nå er jo ikke sodd og lapskaus i samme kategori da men... Sodd er tradisjon her i trøndelag hvertfall, og det er jo lett å lage når man skal ha mange gjester:)
Kaffikåno Skrevet 25. mars 2009 #8 Skrevet 25. mars 2009 Vi skal ha dåp til sommeren og da er h*n bare 1-2 mnd. Vi har termin i juni, og vil ha dåp i sommer mens familien er hjemme. Vi har begge søsken som bor i utlandet. Vi har bestemt oss for å servere lasagne, for det kan lages klart og fryses. Så er det bare å lage et par salater og litt brød. Lasagnaen blir da med skikkelig, hjemmelaget tomatsaus med kvernet kjøtt, vin og mye godsaker. Bechamelsaus med god ost og hjemmelaget pasta. Det er så utrolig mye bedre enn "vanlig, enkel" lasagne Jeg regner med at det ikke er så lett å organisere så mye med en liten gutt eller jente å passe på, så derfor gjør vi det så enkelt som mulig selve dagen. Det blir kaker etterpå, jeg lager dåpskaka selv og får gjester til å ordne med resten av kakene.
Frk. uflaks Skrevet 28. mars 2009 #9 Skrevet 28. mars 2009 Vi har faktisk tenkt å gjøre noe litt "utradisjonelt" ang matserveringen. Nemlig taco syners det er en enkel og grei middag for mange mennesker også er det jo noe som alle liker! Hva synes dere om det? er vi helt teite eller? Er jo ingen fasit på hva ,an skal servere i dåpen/navnefesten
Bella_mamma til Benita Skrevet 1. april 2009 #10 Skrevet 1. april 2009 vi har tenkt å bare ha masse kaker vi da...hehe...oste kake,kransekake,kringle,marsipan,sjokolade kake,muffin og jordbær terte.vi blir da oxo rundt 30 i dåpen.så er det jo kaffe da og masse brus fra sverige-så pynte opp lokalet(som vi har leid gratis). vi ska ha dåpen i begynnelsen av august.
Mamma til gutt og jente:) Skrevet 2. april 2009 #11 Skrevet 2. april 2009 Jeg synes snitter er veldig kjedelig. Vi skal ha dåp i mai, og skal ha rømmegrøt og spekemat med eggerøre, potetsalat, waldorfsalat osv.. Jordbær og is til dessert, og kaker til kaffen.
anaina Skrevet 4. april 2009 #12 Skrevet 4. april 2009 Sodd er jo tradisjonell festmat i trøndelag, og greit å bruke. snitter syns jeg er begravelsesmat (og kjip sådan! mora mi var faktisk så livredd for at vi skulle ha snitter i minnesamværet etter henne, at vi satte opp alternativ meny på dødsleiet...) Vi hadde elgstek og verdens beste
anaina Skrevet 4. april 2009 #13 Skrevet 4. april 2009 litt årstidsavhengig (vi hadde på høsten sist), jeg syns også rømme og spekemat er fint, og har også vært i navnefest der det ble servert ørret m agurksalat og rørte rips med vaniljesaus. ganske enkelt med likevel fint nok til selskap.
Anonym bruker Skrevet 14. april 2009 #14 Skrevet 14. april 2009 I utgangspunktet spennende valg, men det jeg tenker på når du sier taco er at det er som regel søler en del, og her har vi en setting med masse folk i finklær. Tror jeg ville valgt noe mindre "grisete" å spise
lillefot Skrevet 15. april 2009 #15 Skrevet 15. april 2009 Vi skal ha navnefest i juni, og velger å grille marinert indrefilet av svin. Lager fløtegratinerte poteter og gresk salat til. Hadde det samme da eldstemann fikk sitt navn og det var stooor suksess. Var supert vær så vi lagde langbord i hagen med hvite damaskduker og hjemmelagde rosa "sandkakelys"
Anonym bruker Skrevet 16. april 2009 #16 Skrevet 16. april 2009 Jeg stiller barnedåp som en stor begivenhet i familien på lik linje med konfirmasjon og bryllup. Og da ville jeg aldri finne på å servere taco eller pizza som noen tidligere har nevnt! Er enig i at taco er grisete å spise med saus som renner overalt når gjestene har kledd seg pent. Ikke er vel dette noe for besteforeldre heller. Nei, behandle gjestene med respekt og server god mat.. men det er vel litt norsk at ting for guds skyld alltid skal være så lettvint. God mat er en del av et godt liv. Likte forresten grillpartyet og attpåtil med damaskduker!! I like....
monika 3+1 i magen:) Skrevet 17. april 2009 #17 Skrevet 17. april 2009 vi skal ha lapskaus! det liker "alle":)
Anonym bruker Skrevet 21. april 2009 #18 Skrevet 21. april 2009 vi har hatt dåp to ganger, og skal nå antagelig ha dåp til høsten igjen. vi skal som forrige gang ha koldtbord med en varmrett. Masse god mat. Og noe for enhver smak. og selvsagt kaker og kaffe... jeg skal lage dåpskaken selv, og får andre til å lage andre kaker.
mamma_Christine Skrevet 22. april 2009 #19 Skrevet 22. april 2009 vi skal ha koldtbord å lage alt selv med litt hjelp av foreldre. Bestiller bare dåpskaka og brød..
Anonym bruker Skrevet 22. april 2009 #20 Skrevet 22. april 2009 Det skal vi og.. Er jo bare familie liksom..Koldtbord (laks og eggerøre, reker osv osv). Lager det selv.. Da får man det som man vil - og billigere..Og kaker/kaffe etterpå selvfølgelig.. Liker at det ser bra og stilig ut Vi hadde lapskaus i niesen min sin dåp - funket det og..
Gutt april 09 + ? august 11 Skrevet 26. april 2009 #21 Skrevet 26. april 2009 Koldtbord - lageer alt selv! Billigere å lage selv, pluss at alle finner noe de liker! Dåpskaka bestiller jeg (skal ha med bilde på), så får jeg noen til å lage kaker for meg!
Anonym bruker Skrevet 30. april 2009 #22 Skrevet 30. april 2009 Vi skal ha navnefest nå på lørdag og skal servere viltgryte med elgkjøtt, ris og salat til middag og kaker og kaffe etterpå!
tmgm Skrevet 30. april 2009 #23 Skrevet 30. april 2009 Man kan servere ka man sjøl ønske. Men d e lurt å tænke på om d e mange som har lang reise å allergi... Vi ska ha dåp 14 juni,å i bægge familian e d mye allergi å folk som kommer kjøranes et godt stykke. Så da har vi valgt å lage koldtbord for da kan dæm me allergi plokke sjøl d dæm kan spise. Kaffe å kaker ska vi å sælfølgeli servere:)
tmgm Skrevet 30. april 2009 #24 Skrevet 30. april 2009 Man kan servere ka man sjøl ønske. Men d e lurt å tænke på om d e mange som har lang reise å allergi... Vi ska ha dåp 14 juni,å i bægge familian e d mye allergi å folk som kommer kjøranes et godt stykke. Så da har vi valgt å lage koldtbord for da kan dæm me allergi plokke sjøl d dæm kan spise. Kaffe å kaker ska vi å sælfølgeli servere:)
Ceci med snuppe Skrevet 12. mai 2009 #25 Skrevet 12. mai 2009 Vi skal ha buffet med tapas og spekemat. Da bør det være mat som både store og små liker (passer på at bl.a. kjøttbollene ikke er sterke)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå