Gå til innhold

Dere som pynter dere på julaften...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi pynter oss i kjole/skjørt og dress.

Først har vi en laaaaang morgen i pysjen, ser tv og spiser frokost, pynter oss før middag :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jøss er det noen som ikke pynter seg på julaften?!!

Det hadde blitt så aldeles malplassert for meg.

Alltid pyntet oss vi, pynter oss 1 og 2 juledag også. Da er det jo flere middagsbesøk.

Det er jo jul!!!

Men som en annen over skrev, når klokken nærmer seg 22-23 på julaften da er det kosepysjtid!!!!!!!

Skrevet

Trodde de flestet pyntet seg på julaften jeg da, ikke akkurat kosebukse og jeans. Men det er meg.

Går i pene klær, skjørt eller kjole, fikser håret, sminker meg og tar på smykker. Men ikke galla nei. Har også kjøpt fine klær til Jonas- synes det blir veldig feil å la han gå i dongi eller joggebukse på julaften.

Da jeg var liten pyntet vi oss til lørdagskvelds hver helg.

Skrevet

Vi har alltid pyntet oss på julaften, så det hører med :) Dress på menn og gutter og kjole på jenter og damer.

Skrevet

Ja det er klart vi pynter oss på julaften-gjør litt stas på denne høytidelige dagen:-)) Men når pakkene er åpnet så spretter en etter en oppi kosedressen sin..he he:-)) Nesten en tradisjon blitt det og:-))

Skrevet

Vi pynter oss ja. Det er jo en høytidsdag og det skal feires, derfor så mye styr på forhånd vet du ;o) Synes det er viktig å få markert for hverandre at vi betyr noe for hverandre og derfor kan vi pynte oss for hverandre kanskje spesielt siden vi alltid bare ser hverandre i hverdagsklær. Ungene synes jo det er så stas å få på kjole. I tillegg blir det ekstra stas når mamma å pynter seg og at vi kan gjøre det ilag inne på badet. Hele kosen det før middagen :o) Litt ekstra på julaften, men ikke stivpyntet, og litt mer avslappet hverdagslig i romjula (skjørt, fin genser/skjorte etc).

Skrevet

Merkelig?? Man MÅ jo pynte seg på julaften, det er jo så kos!!

I fjor feiret jeg ikke hos mamma og de, og der gikk folk i jeans..jeg ble faktisk lei meg og følte meg dum der jeg gikk i kjolen min.

Hva vi gjør? Har på oss kjole og dress og feirer jul sammen på vanlig vis - pinnekjøtt, dessert og gaver.

Skrevet

Fordi det er en høytid, og da vil jeg gjerne være pyntet. Jeg skal jobbe julaften, og har faktisk tenkt å ta på meg noe annet enn olabukse på jobb den dagen også.

Skrevet

her er det barnetv og tre nøtter til askepott i pysjen:) men så er det på med finstasen...sånn er det uansett hvor vi feirer! Men etter gaveåpning er det på med pysj/joggis:)

Skrevet

Jeg har alltid pyntet meg på julaften, husker jeg gledet meg til det da jeg var liten. Blir vel ikke å stivpynte seg, men litt gjør jeg vel... I år skal det for første gang bare være meg, mannen og sønnen vår så jeg vet ikke om det føles annerledes da plutselig, men det gjenstår å se. Kommer til å ta pentøy på gutten vår i hvert fall, men det er ikke så voldsomme greier..

Skrevet

Alle er pyntet i sine fineste klær.

En skikkelig høytidsdag. Vi sitter lenge ved bordet, synger og ber, leser juleevangeliet. Går rundt juletreet og bruker hele kvelden fullstendig bundet opp av tradisjoner. Kjempekoselig.

Vi er alltid på besøk til lunsj på julaften, da er vi ikke veldig pyntet. Litt juleaktig kledd kanskje, men det er ikke helligdag før loken 5.

For meg virker det stusselig å ikke pynte seg til julaften.

Skrevet

Vi feierer alltid kun med nærmeste familie og pynter oss i fine juleklær (kjole og dress).

Det er en del av sjarmen og høytiden for oss at alle pynter seg, det har vi alltid gjort.

Hadde det kun vært meg, mannen og barna alene på jul hadde vi pyntet oss uansett....det er jo julaften :-)

Skrevet

Vi pynter oss fordi det er høytid - fordi det er jul, og fordi det selvfølgelig skal skilles fra andre dager. Av samme grunn pynter vi huset, vasker det også, lager den beste maten vi klarer, har dessert, spiller nydelig musikk etc. Skjønner ikke hvordan det henger bedre sammen at man styrer "vettet av seg" fram til jul, for så å sitte ved ribbebordet med dongeri og utvaska genser (for å sette det litt på spissen, selvfølgelig...)?

Skrevet

Vi er bare nærmeste familie, dvs min samboer, datter og meg, mamma, pappa, broren min og svigermor. Vi har på oss bunad eller dress alle sammen.

Har aldri hørt om noen som ikke pynter seg på julaften før jeg (før nå da)....!

Skrevet

Går det an å la være å pynte seg på julaften da?

Selvfølgelig pynter vi oss:o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...