Gå til innhold

Dere som pynter dere på julaften...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det dere gjør da? Vi feirer bare sammen med mamma og pappa og søsterene mine så for meg er det helt merkelig å skulle pynte seg. Tar på meg et skjørt når vi går i kirken men den blir raskt erstattet med noe behagelig når vi kommer hjem igjen!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pynter meg selv om vi bare er den nærmeste familien. Men ikke mer enn at det er behagelig å ha det på!

Skrevet

Stivpynter meg ikke, men tar på noe penere enn hverdagsklær. Men av den sorten som jeg fint kunne brukt en vanlig dag ute.

Selskapskjole og høye heler blir det ikke.

Skrevet

Vi har alle bunad og dress. Vi er stort sett også bare søskenene og mor og far, men det oppleves kanskje som mer høytidsstemt når man har pyntet seg. Jeg for min del ville ikke kunne spise julemiddag og gå rundt juletreet i joggedress... og ja... vi går rundt juletreet før pakkene deles ut, og har gjort det i alle år. En tradisjon jeg håper å klare å videreføre i egen familie også igjennom tenårene til barna... (noe jeg er i tvil om jeg får til...)

Skrevet

Her er det dress og kjole pynting. Er jo jul, vokst opp med det jeg så :)

Skrevet

I år skal vi feire hjemme hos pappa. Før vi drar dit så er det tv og kos, også pynter vi oss før vi drar. Gjør vel det som er vanlig på julaften :) spiser mat, kaffe og kaker og så gaveåpning. Pynter oss alltid på julaften! :)

Skrevet

stivpynter ikke , men kjole eller skjørt må jeg ha... Andreas skal ha bunaden sin!

Skrevet

Hatet det når jeg var liten, men nå liker jeg å gå rundt juletreet. Så hold håpet oppe lykkelita ;)

Skrevet

Vi pynter oss alltid på julaften. Det er jo noe av kosen. Husker jeg alltid gledet meg som barn å ha på fin kjole. Det er jo ikke så ofte man pynter seg.

Skrevet

Vi er bare familien også - enten hjemme hos mamma og pappa sammen med min søster, eller sammen med svigers. Vi pynter oss og har alltid gjort det. Syns ikke det blir jul uten, jeg;o) Er ikke snakk om å sitte stivpyntet i ubehagelige klær. Jeg har pleid å ha på meg et langt svart penskjørt med en mørkeblå "silke" topp til (he, he - høres ut som om jeg har brukt det samme i åresvis, men de siste årene i hvertfall...). I år tror jeg det blir svarte tights med en svart lang "posete" topp til og et langt sølvsmykke og svarte eller sølvfargede pumps. Samboer går i dress, skjorte og slips. Ungene har på seg bunad. For meg hadde det vært merkelig å IKKE pynte seg;o)

Skrevet

Klart vi pynter oss på julaften, det er jo høytid. :)

Er bare hjemme hos oss selv, men det spiller ingen rolle.

Skrevet

enig! Vi pynter oss jo!! Hjemme hos mine foreldre varer pyntingen til etter gavene er åpnet. Da er klokken bikket 22 og det er på med koseklær, pysj(om man har fått det) eller ihvertfall litt mer laidback. Hos mine svigeforeldre sitter man i dress/kjole til siste slurk:)

Å ha på vanlige klær er helt uaktuelt. Samme som å spise grandiosa på julaften. BIG NO!

Skrevet

Jeg liker at vi et par dager i året har noe annet enn hverdager, og da er andre klær en del av pakken. Vi pynter oss, går til kirke og har på pene klær hele kvelden, men går ikke i høye hæler:)

Liker å se på bildene av hvor fine gutta er:)

Skrevet

Alle hos oss pynter seg.

Helt naturlig syns jeg.

Har behagelige klær da som tåler stort godisinntak. Hehe...

Skrevet

Pynter oss vi også, vi er bare familien :)

Gutta i dress og vi i enten skjørt eller skjole :D

Skrevet

Blir kjole på meg og jentene i hvertfall;)

Skrevet

Ja vi pynter oss!synes det er viktig å gjøre det i jula, selvom en bare er med familie. Pynter oss litt både første og andre dag jul også, men ikke så mye som på julaften. :)

Skrevet

Pynter oss alltid fordi om det bare er nærmeste familie, er jo en høgtidelig dag og fint og pynte seg litt. Er jo bare å ta pentøy som ikke strammer :0)

Skrevet

I våre familier er Julaften en svært høytidsstemt dag, derfor pynter vi oss,selv om vi "bare" er med familien. Jeg husker også at jeg syntes det var stor stas å pynte seg på julaften når jeg var lita. Jenta vår skal ha på seg strikkebunad. Jeg har også brukt bunad på julaften tidligere, men nå syns jeg det blir litt for mye pes med sølvpuss og stryking av bunadskjorte m.m, i tillegg til alt det andre som skal gjøres, så jeg dropper bunaden, men har på meg skjørt og fin topp eller kjole, samt at jeg får brukt noen av smykkene mine som bare ligger i skapet alle hverdagene ellers..

Skrevet

Så hyggelig å pynte seg. Ungen har nye og helt urørte klær på julaften=) Vi pynter oss nesten like mye 1. juledag...

Skrevet

Pynter oss alltid ordentlig på julaften uansett hvem vi er sammen med :)

For meg hadde det vært helt rart å ikke pynte meg på julaften, det er jo en festdag!

Alltid fin kjole på oss jentene og samboer har dress :)

Damene i min familie har ofte bunad på også.

Skrevet

Her er det pynting ja! Kjole og dress. Men skifter som regel til noe mer komfortabelt utover kvelden når pakkene er pakket opp og ribba fortært;-)

Skrevet

selvøflgelig pynte vi oss:) syntes det er koselig selv om det bare er nærmeste familie.. kunne alldri feiret jul i vanlige klær.. her blir det kjole på meg å snuppa å dress på sambo;) pynter oss også 1 og 2 juledag om vi skal i besøk da..

Skrevet

Må jo pynte seg på julaften! Da blir det ekstra stas!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...