___ Skrevet 27. november 2008 #26 Skrevet 27. november 2008 Nå kan det jo også hende at denne andre damen har en spessielt god grunn til å få fri denne julen. Det vet vi ingenting om. Tenk om hennes mor er døende og dette med sikkerhet er den siste julen de kan få sammen eller at hun skal gifte seg i hemmelighet denne dagen for eksempel. Hun kan ha gode grunner til å ha bedt om fri selv om hun ikke har fortalt alle kolegaene om det. Det er heller ikke sikkert at det er henne som kan bil beordret på jobb på julaften. Kansje er hun ikke hjemme eller kansje hun ikke har på telefonen. I et sånt krisetilfelle er de nok heldige om de får tak i kvalifisert hjelp i det heletatt.
KaMa Skrevet 27. november 2008 Forfatter #27 Skrevet 27. november 2008 Jeg hadde ikke gått på jobb. Jeg hadde sagt at jeg ikke kunne.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #28 Skrevet 27. november 2008 Signerer KaMa! signerer mange ganger i tillegg
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #29 Skrevet 27. november 2008 Min erfaring er, Jeg jobbet i 18 år før jeg fikk barn. Da mente alle som hadde barn at jeg måtte ta alle de dårligste vaktene på et år, for jeg hadde ikke barn etc. Akkurat som om det ikke kunne være greit å feire jul med mine jeg også (17. mai etc.). Det godtok jeg. Jobbet hver jul i 18 år..... Så i en alder av 38 år fikk jeg barn. Tror dere at de jeg har jobbet for i 18 år stilte opp for meg? Nei, da hadde de andre unnskyldninger for at absolutt de måtte ha fri. Min erfaring er at de som er egosistiske er det enten de har barn eller ikke. De vil alltid ha en grunn for å ikke jobbe julaften. Nå vil de være med barnebarna, reise til syden (allerede bestilt etc). Jeg mener seriøst at de som har barn ikke har førsteretten til fri. Det får deles likt. De som er enslige kan ofte ha et ekstra behov for å få feire jul med familien.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 27. november 2008 #30 Skrevet 27. november 2008 mulig jeg er litt andeledes en alle andre, men folk sier at moren min jobbet anden vær jul når jeg var barn og det kan jeg ikke si at jeg noen gang har fått med meg. husker det ikke nå heller. men ellers er jeg helt enig, har ikke noe problemer med og jobbe de julaftene jeg ikke har småen. sånn som jeg gjorde før jeg fikk han.
Anonym bruker Skrevet 27. november 2008 #31 Skrevet 27. november 2008 Selvsagt er det beste at unger får feire jul med begge foreldre. Det er da ikke det det handler om! Det handler om at noen MÅ jobbe også disse dagene. Om at det er fryktelig urettferdig om barnløse må ta alle slike vakter. Min mor jobbet i helsevesenet hele sitt voksne liv, også etter at hun fikk barn. Veldig mange julaftener dro hun på jobb i 14-tiden, sånn var det bare. Kan ikke skjønne at jeg har fått livsvarige mén av det? Personlig har jeg valgt et yrke delvis pga arbeidstidene, jeg slipper å jobbe helger og høytider. Anbefaler alle som ikke ønsker å jobbe slike vakter å skifte jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå