Gjest Siklerotte Skrevet 25. november 2008 #1 Skrevet 25. november 2008 Og det er ikke meg det er noe galt med - forhåpentligvis lider jeg ikke av et vrangbilde av meg selv.... Dreper menneskers selvtilitt på det høyeste. Er ikke rart at folk har anoreksia og sånt her i livet... Prøver og prøver og prøver en bukse, men iiiingen passer før jeg går opp til XL (det hører med historien at jeg normalt bruker S) - og selv da var det trangt. Skal saksøke dem for å ødelegge dagen min.
Gjest Skrevet 25. november 2008 #2 Skrevet 25. november 2008 Velkommen til min verden. Og jeg er ikke str S i utgangspunktet, men når jeg ikke får på meg xl blir jeg jævlig grinete. Det er faktisk hakket for drøyt - normale kvinner i Norge kan godt ha skuldre og pupper til str 42-44, som meg, og inmari mange er større. Forestill deg å ikke noensinne kunne shoppe NOE som er laget i Italia eller Spania eller Frankrike, og da er jeg faktisk ikke monstersvær eller noe, jeg forlanger faktisk å kunne shoppe innafor normalstørrelser så lenge jeg ikke har helseskadelig overvekt. Jeg kan godt bli med på en class action suit mot klesstørrelser, evt god gammeldags lynsjing. Hvor har du prøvd å shoppe?
Huldretuss Skrevet 25. november 2008 #3 Skrevet 25. november 2008 Jeg har opplevd at det helt motsatte har skjedd! Trodde butikken ønsket han kundene skulle føle seg smekrere enn de var, så de har endret på størrelsene. Så når befolkningen blir tykkere, må større størrelser bli mindre, for at alle skal beholde selvtilliten. Jeg var normalt S/M, nå er jeg XS/S, og jeg har IKKE blitt tynnere.
Gjest Siklerotte Skrevet 25. november 2008 #4 Skrevet 25. november 2008 Takk for varm velkomst, men det blir fortsatt for sykt. Ikke var det feilmerking heller - jeg spurte den overhygglige damen i butikken og hun kunne bare trøste meg med at det samme hadde skjedd med henne (bullshit)! Skal aldri handle der igjen, går da an å vise litt respekt for kundene her, hehe. Er faktisk kjempelei meg. Enten så har jeg blitt veldig stor uten å merke det selv, ellers er det en hemmelig kampanje for å ødelegge folks selvbilde. Come As You Are - anbefaler deg å ikke komme.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. november 2008 #5 Skrevet 25. november 2008 det jeg syns er mest rart er at det er så mange rare proposjoner på ting. kjøpte stormberg utedress til meg selv her en dag. og S jakke var for stor, mens L bokse var passe. og om jeg skal kunne kalles tykke noe som helst sted så er det ikke på beina/rompa... underlig.
Gjest Siklerotte Skrevet 25. november 2008 #6 Skrevet 25. november 2008 Noe sier meg at jeg ikke skal kjøpe Stormberg da, orker ikke flere nedturer nå. For en frekkhet!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. november 2008 #7 Skrevet 25. november 2008 du kan jo prøve jakka, du vil høyst sansynlig svømme i en S, det gjør nemlig jeg... hehe
Gjest Siklerotte Skrevet 25. november 2008 #8 Skrevet 25. november 2008 Tviler gitt, jakker pleier å være små i størrelsen. Svømme i S høres lite sannsynlig ut nå som jeg bruker XL.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. november 2008 #9 Skrevet 25. november 2008 kanskje du vil sveve på en rosa sky etter å ha prøvd? er det ikke verd sjangsen?
Gjest Siklerotte Skrevet 25. november 2008 #10 Skrevet 25. november 2008 Hehe, ja, kanskje det? Hvor kjøper jeg Stormberg da? Anton sport eller noe sånt? Alt for å sveve.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 25. november 2008 #11 Skrevet 25. november 2008 jeg kjøpte mitt sett på tilbud på XXL til 700 kr, sparte 1000 kr der gitt.. hihi.
dårlig ånde Skrevet 26. november 2008 #12 Skrevet 26. november 2008 come as you are er en forferdelig butikk med forferdelig mye stygt og forferdelig jålete og sukkersøt betjening. men jeg innrømmer at jeg kan finne noen forferdelig fine ting der også. i blant. ok 2 ganger da. men størrelsene der er helt makabre, det er jeg enig i. selv om jeg nok ikke bruker str s, men 36/38, så tangerer det akkurat grensen for hva som er akseptert kroppstørrelse i nolita/lolitahælvetesland.
dårlig ånde Skrevet 26. november 2008 #13 Skrevet 26. november 2008 du er ikke feit, var egentlig poenget med det poengløse innlegget. I'm ok you're ok.
Gjest Siklerotte Skrevet 26. november 2008 #14 Skrevet 26. november 2008 Det er utvilsomt mye stygt der, men synes også de kan ha en god del fint til tider. Men føler det er litt sånn i de aller fleste butikker. Betjeningen skiller seg jo heller ikke nevneverdig ut satt i forhold til andre lignende butikker. Men størrelsene kan tidvis være helt idiotiske. Egentlig overrasker det meg at den fantes i XL. Men klart, når S passer en på fire så må jo nesten XL være en del av størrelsesortimentet...
dårlig ånde Skrevet 26. november 2008 #15 Skrevet 26. november 2008 jeg kan være enig, men de glorete vindusutstillingene deres som de sikkert kan finne på å kalle "dekadente" eller et annet fremmedord de har lært av John Galliano og er kjempestolte av å ha tilegnet seg gjør meg i dårlig humør og negativt innstilt før jeg setter fot innenfor. jeg tror disse små størrelsene er en trendi samfunnet, jeg husker en jeg kjente jobbet på miss sixty-butikken for lenge lenge siden og det kom folk innom og ble sure for at de ikke fant trange nok klær. "hva??! har dere ikke mindre enn str. 25, lizm?" Vi får skylde på Paris.
Angie77 Skrevet 26. november 2008 #16 Skrevet 26. november 2008 Jeg hadde mitt livs største fornedrelse i et prøverom på BikBok en lørdag formiddag med kø utenfor forhenget. Har alltid vært str M og vurderer heller aldri å prøve noe annet enn str M. Det å komme i buksen var en smal sak, men jeg fikk den faen ikke av igjen, var akkurat som en krabbefelle. Så etter å ha vurdert følgende to alternativ; 1) Be om hjelp og irritere på meg alle 18-åringene som sto i kø utenfor og ventet (med den fornedrelsen som måtte følge) 2) Putte min egen bukse i veska, starte en karriere som butikktyv, men ende den ved å komme tilbake og betale for buksa etter å ha fått den av meg (men risikere å bli stoppet i døren med den fornedrelsen som måtte følge) bestemte jeg meg for det første. Ekspeditrisen, en ung, blond, tyggisbærte (definitivt str S) kom til etter at jeg hadde vinket som en gal i lang nok tid til at hele butikken ble oppmerksom på at nå var det noe i gjære. Vi prøvde alt og etter å til slutt og ha lagt (!) på gulvet i prøverommet med halve kroppen utfor forhenget, ba jeg henne hente saksa. Så jeg henger meg på søksmålet, siklerotte.
Anne-B. Skrevet 26. november 2008 #17 Skrevet 26. november 2008 Herre, måtte buksa klippes av?? Det er mange rare størrelser på klær. Jeg har gått over til å handle på Noa Noa og Namaste, Litt dyrere klær, men så har jeg funnet ut at jeg tar bedre vare på dem. Uansett, graviditet og fødsler gjør noe med kroppen, selv om man ikke legger på seg i løpet av årene. Det er akkurat som at muskler og fett ommrokkeres.
Angie77 Skrevet 26. november 2008 #18 Skrevet 26. november 2008 Jah, fikk den ikke over hoftebeina så vi måtte klippe den i siden øverst i livet. Kan ikke beskrive det på annen måte enn at den var som en krabbefelle; lett å komme inn i, men umulig å komme ut av. Har gått over til litt dyrere klær de siste årene jeg også. Får mer kontroll over klesskapet (ikke lenger fullt av ræl brukt kun en gang), klærene varer lenger, jeg belaster miljøet mindre og ikke minst; de butikkene har som regel større prøverom:)
Gjest Siklerotte Skrevet 26. november 2008 #19 Skrevet 26. november 2008 Debra; Jeg synes de pleier å være ganske søte på come as you are, og jeg kan jo ikke akkurat blame betjeningen for at jeg ikke passet inn i min vanlige størrelse, men jeg kan garantert blame designeren! Og selvfølgelig butikksjefen som valgte å ta inn denne buksen og faktisk fortsette å selge den selv om størrelsene er helt vanvittige! Har ingen erfaring med Miss Sixty-butikken, men om du fortsatt har kontakter der kan du jo anbefale dem å heller ta seg en tur innom come as you are om de trenger enda mindre str. enn 25. BikBok har jeg enda mindre erfaring med, men hadde den episoden skjedd meg hadde jeg offisielt stjålet min aller første vare, tror jeg. Noe måtte jeg ha gjort, hadde dødd av skam i hvert fall! Må jo også innrømme at jeg hadde ledd meg ihjel om jeg hadde vært tilskuer. BikBok er ikke stedet for meg eller deg skjønner jeg, men det har jeg selv visst hele tiden.
dårlig ånde Skrevet 26. november 2008 #20 Skrevet 26. november 2008 he he, den butikken ble nok lagt ned for hvertfall 5 år siden tror jeg. det åpnet tydeligvis en luke for Come As You Are (as long as du er Tynn Nok)
Gjest Siklerotte Skrevet 26. november 2008 #21 Skrevet 26. november 2008 Var helt sikker på at det var en Miss Sixty butikk i Bogstadveien? Neivel, men da er det kanskje ikke det. Jeg googlet Come As You Are og det var en god del negative meninger, men sånn stortsett er jeg fornøyd da, de er jo søte.
dårlig ånde Skrevet 27. november 2008 #22 Skrevet 27. november 2008 jeg er enig i at de er søte, det er der problemet ligger for min del. deter en grense mellom service og for ivrig service. kanskje jeg har møtt på deltidshjelpene eller noe, jeg er ikke såå ofte innom den sjappa der. men igjen så er det verre med butikkdamer som skuler på deg når du kommer inn, jeg har blitt så fornuftig etter at jeg har fått barn at jeg går rundt i en diger allværsjakke vinterstid og jeg merker tydelig forskjell på servicen med og uten. vi snakker nok ikke om samme ms-butikk, jeg refererer til den som lå på stortorvet (glasmagasinet) og som er stengt for lengst.
Gjest Rabarbra Millicent Skrevet 27. november 2008 #23 Skrevet 27. november 2008 Jeg har akkurat blitt Vaskemaskinmannen fra Saltdal. Satans rottenikker, brenn i helvete, Voice of Europe!
Gjest Siklerotte Skrevet 27. november 2008 #25 Skrevet 27. november 2008 Jeg liker oversøte mennesker, for da er jeg bare oversøt tilbake, og det er jo ganske koselig i lengden. Men det er i hvert fall en MS. butikk i Bogstadveien, tror jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå