:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 #1 Skrevet 24. november 2008 jeg har jo som alle må ha fått med seg til nå, eksamen på onsdag.. hehe og i sta ringte moren min for å fortelle meg at om jeg ville ha en bra karakter så måtte jeg sminke meg. jeg sa noe som "herregud du er ikke normal, man sier da ikke sånn. snakkes" også la jeg på. man ringer vel ingen for å fortelle at de burde sminke seg? og er det bare jeg som lever i troen om at det faktisk er det jeg kan som betyr noe på en eksamen og ikke hvordan jeg ser ut?
Gidder ikke! Skrevet 24. november 2008 #2 Skrevet 24. november 2008 Hehehe, den va'kke verst!! Ganske så frekt vil jeg si. Hva i alle dager mente hun med det?
Gjest Siklerotte Skrevet 24. november 2008 #3 Skrevet 24. november 2008 På muntlig eksamen så kan jo selvfølgelig sjarm telle litt positivt - om du vipper litt, det er jo unektelig... Men om sminken er så veldig avgjørende er vel en annen sak, hehe.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #4 Skrevet 24. november 2008 Hehe.. en flott samtale. Jeg velger å tro at kunnskapen er det som betyr noe. Men nå er det jo disse undersøkelsene om at attraktive mennesker får bedre lønn, mer goodwill, raskere forfremmelse og alt det andre de påstår vakre mennesker får servert på fat. Personlig velger jeg å tro at du ender opp med en strålende karakter fordi du er kunnskapsrik, ikke fordi sensor lot seg blende av ditt slående vakre ytre
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 24. november 2008 hun mener sånn generelt sett at jeg ser så mye penere ut med sminke og kan virkelig ikke forstå hvorfor jeg ikke sminker meg vær dag. alle vil vel se best mulig ut? men jeg liker ikke tanken på å hele tiden skulle bli "dømt" ut i fra at jeg har pyntet meg og ikke for "den jeg er", for jeg er ingen pyntedokke.
Piri Skrevet 24. november 2008 #6 Skrevet 24. november 2008 Om sminke spiller noen rolle aner jeg ikke og synes hun var litt frekk. Men det er faktisk slik at hvis man ikke skal forsvinne i mengden og få en middelmådig karakter så må man sørge for at sensorene husker deg. Noen satser på utseende og sjarm, jeg satser på original og uforglemmelig framleggingsmåte;)
Gjest Skrevet 24. november 2008 #7 Skrevet 24. november 2008 Hehe, med alt for mye sminke fremstår du som en useriøs klovn. Med et velpleid ytre, som ikke er overdrevet, ordentlig kledd og en positiv fremferd - vel det kan vitne om at du er en skikkelig og seriøs kvinne, det kommer an på settingen... Det kan tippe deg opp i stedet for ned hvis de finner deg behagelig, fremfor sjuskete. Hvem vet? Lykke til! Hilsen en som har fått samme beskjeden ;-)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 24. november 2008 hehe.. ja det er ikke den mest givende samtallen jeg har hatt. jeg ble temlig satt ut. men jeg vil heller ha en 5er for kunnskap en en 6er fordi jeg har kunskap og utsende. at pene mennesker har det enklere gjør ikke at jeg har lyst til å være med i den karusellen. men det er vist helt umulig for henne og forstå... hehe
Gjest Siklerotte Skrevet 24. november 2008 #9 Skrevet 24. november 2008 Jeg håper da at det er få sensorer som dømmer folk utfra utseende, det overrasker meg faktisk om det skulle være mange tilfeller av det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 Forfatter #10 Skrevet 24. november 2008 hehe... ja jeg kommer ikke til å stille i joggebukse den dagen altså.. hehe.. men alikevel.. hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 24. november 2008 ja, de lærerne jeg kjenner (bortsett fra moren min) er seriøse folk som setter pris på kunnskap.. hehe
Reveenka Skrevet 24. november 2008 #12 Skrevet 24. november 2008 Syns vel ikke moren din var frekk, men kanskje tankeløs? Ellers kan jeg ikke forestille meg at utseendet skulle ha noe som helst å si for eksamensresultatet ditt.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 Forfatter #13 Skrevet 24. november 2008 tankeløs kan ikke stemme for hun ringte ens ærend for å fortelle meg det. så hun må jo ha gått og grublet på dette. i tillegg har vi hatt denne sminkediskusjonen hundre ganger. for det er sååå skuffende at jeg ikke altid ser mitt beste ut... hehe..
Gjest Skrevet 24. november 2008 #14 Skrevet 24. november 2008 Poenget er ikke at et pent utseende automatisk gir deg fortrinn. teorien er at et pent utseende gjør folk velvillig innstilt (ubevisst) med det resultat at hvis to eksamenskandidater foreksempel, vipper mellom 5 og 6, er det mer trolig at den attraktive kandidaten for 6. Pga ubevisst goodwill pga utseende. Nå er dette et tenkt eksempel for å illustrere hva det går i, det er ikke dermed sagt at realiteten er sånn
Reveenka Skrevet 24. november 2008 #15 Skrevet 24. november 2008 Så vil hun vel bare gjerne at du skal ta deg best mulig ut, da c",) Men at det skulle gi noe utslag på karakteren, kan jeg ikke tenke meg. Det tror forhåpentligvis ikke moren din heller?
Gjest Skrevet 24. november 2008 #16 Skrevet 24. november 2008 Moren min er litt sånn med meg også, men her går det i lipgloss/leppestift. "Skal du ikke ta litt farge på leppene i det minste da? Du har så flotte lepper men de blir mye mere sensuelle med litt farge på" Jo takk mamma, men du får leve med de blodfattige leppene mine, for nå driter jeg i å sminke dem på ren TRASS
krokofant666 Skrevet 24. november 2008 #17 Skrevet 24. november 2008 jeg tror helt klart at hvis en ser flidd ut under muntlig eksamen er det et stort pluss. Om ikke stort; i allefall et pluss!!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 Forfatter #18 Skrevet 24. november 2008 jo da, hun har nemlig fått gode karakterer fordi hun altid pyntet seg. faren min er så fornermet over at hun brukte dagen før eksamene til å finne ut hva hun skulle ha på seg, mens han leste og hun fikk best karakterer. forsjellen er at hun kan lese å huske ting i 3 dager, mens han leser og husker ting resten av livet. så han må natuligvis jobbe mer for å få det ordentlig inn.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 Forfatter #19 Skrevet 24. november 2008 ja det blir litt sånn. jeg hadde jo tenkt å ta på meg maskara og sånt, for å sjule at jeg var stresset. men nå har jeg virkelig ikke lyst mer. for da sier jeg jo at hun har rett.
Gjest Skrevet 24. november 2008 #20 Skrevet 24. november 2008 Jupp. Det blir sånn.. Uansett, masse lykke til på onsdag
Gjest Skrevet 24. november 2008 #22 Skrevet 24. november 2008 En typisk kommentar fra en mor. Bare vent, 20 - 30 år så vil en av dere komme med den kommentaren... Lykke til på eksamen, sikker på at det går strålende, med el uten sminke!
LapScouse Skrevet 24. november 2008 #23 Skrevet 24. november 2008 hehe... jeg fikk en karakter høyere på muntlig eksamen fordi jeg var så "smilende og blid". Så hvis det hjelper på, hjelper sikkert litt sminke og!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 24. november 2008 Forfatter #24 Skrevet 24. november 2008 hahah... fikk du det? så passe sykt... hehe. de er sikkert drittlei av alle folka som er så stressa at de nesten ikke vet hvor de skal gjøre av seg.
fumlis og skrikerungene Skrevet 24. november 2008 #25 Skrevet 24. november 2008 Sminke har ikke noe å si, men selvfølgelig spiller fremtoningen din en rolle.. Selvsikkerhet og et blidt vesen er veeldig viktig. Men selvfølgelig er kunnskap det viktigste;-) Tror du klarer deg helt fint jeg mortilgunnar;-) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå