Gå til innhold

Har dere lagt på dere noe??


jippi78

Anbefalte innlegg

8 kg...fikk kjeft av jordmor, hun sa jeg måtte passe på hva jeg spiste og hvor mye. Spiser sunt og lever aktivt, men appetitten var stor spesielt i begynnelsen. Har stagnert litt nå på vekta, men er ikke for bekymret.

Godt å se at det var flere som hadde lagt på seg litt:)

Varierer veldig fra kvinne til kvinne, og det er helt normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jah vet hva du snakker om.. synes ikke jordmor gjør anna enn å kjefte.. føle ej blir deppa ette besøk me ho. ikke noe kos i grunn.. men bli vel bedre når ej lære ho å kjenne bedre.. suns ho bare tar d negative :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i uke 24. Ned 1 kg siden oppstart. Forrige svangerskap var jeg +10-12 kg på denne tiden, men da var jeg full av vann. Men.. jeg har nok å ta av uansett. Legen sa det ikke gjorde noe om jeg ikke gikk opp noe enda, så lenge jeg spiste sunt og ikke slanket meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynte på 58, nå er jeg 59,8. Trener litt, og går myyyyyyye! Er 21+5. Men stresser uansett ikke med kiloene om de skulle komme. Det går seg alltid til på et vis!;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 23 +1 og ligger 4 kg under startvekta da jeg ble gravid. Men har gått opp 300 g siden uke 16, så jeg blir nå litt større i hvertfall. Hadde dårlig matlyst i begynnelsen av svangerskapet, men i de siste to ukene har jeg ikke tenkt på annet enn mat, så regner med at kiloene kommer snart;)!

 

Jeg går mye, og jobber i butikk ved siden av studiene. Tror jeg forbrenner en del kalorier på jobb da det er ganske fysisk tungt! Ellers blir det desverre ikke noe trening, men tenkte jeg skulle begynne å svømme litt:)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Jeg veide 49 kg før jeg ble gravid, og nå etter 22 fullgåtte uker veier jeg 54 kg, så har gåt opp 5 kg. Gikk først ned 1 kg da jeg kastet mye opp, men det kom fort på igjen..

Trener dessverre ikke (har ikke orket pga kvalme og oppkast), og spiser stort sett hva jeg vil men heldigvis har jeg mest lyst på sunne ting! (Spiser maaassse drops hver dag dessverre, da spyttproduksjonen min har økt kraftig og jeg har en ekkel metallsmak i munnen hele tiden - sukk - nå som jeg egentlig ikke har så lyst på det engang!)

 

Skal begynne og svømme snart da, så jeg blir litt sprekere til fødselen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veide meg på 24 ukers kontrollen hos jordmor denne uka, og har gått opp 1,4 kg totalt. Har verken vært flink til å trene eller med å spise sunt, så er veldig glad for at det ikke er kommet så mange kilo på ennå, men regner med de kommer etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

8 kilo!! Off og off... Ikke bra! gomper i meg det som kan gompes og da, så er vel til mitt eget beste..

 

 

Er i uke 25 nå

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på kontroll i romjula. og hadde gått ned 400 gr til.... da sa jordmor at nå burde jeg ta det med ro... ikke jobbe 100% men trappe ned. Trassige meg sa at "vi får vel vente og se" Er lærer så skulle starte igjen 2. januar. Det gikk ei uke, så forstod jeg at dette ikke var helt bra for hverken meg eller babyen, ble dårlig. Er nå sykemeldt, men fikk jobbe 50%. Godt å komme seg ut og være i aktivitet. Skal nå prøve å gå turer, svømme mm bare for å holde meg litt i form. Er ikke fink til det vanligvis:(

 

Vi får stå på , lykke til alle sammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Er nå i uke 31 i morgen og har lagt på meg ca10 kilo. synes ikke d er så alt for mye i grunn, når jeg tenker på hvor langt jeg har kommet i svangerskapet

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 30-4 og har lagt på meg ca 10kg. La på meg mye mellom uke 12-24... og ikke fult så mye den siste tiden. Håper det ikke blir en sånn vekstperiode for meg igjen de siste ukene. Er 172cm og veide 63kg i utgangspunktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ca 30 fullgåtte uker og har lagt på meg omtrent ti kg. Får håpe det ikke blir altfor mange kilo til. Noen må en jo regne med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 28+1 og har lagt på meg 8kg, men det er vel mest på magen og puppene, så det er helt greit for meg;) Endelig passer jeg XS i de vanlige butikkene, syns det har blitt så store str i det siste, og mammaklær kan jeg se langt etter å passe.. (Måtte liksom ha XXS i de to mammabuksene jeg har kjøpt, nå kan jeg bruke XS også, men da må man jo opp i pris for å få så små str også! H&M har ikke XS engang) Og jeg er ikke ekstremt tynn heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg 31+6 uker og jeg har gått opp 9 kg. Er veldig fornøyd med det siden jeg ikke var så veldig liten i starten (175cm og 83kg). Frykter å komme på oversiden av 100kg, da kommer jeg til å bli meget fortvila!! Får bare satse på å trene litt etter fødselen og amme, så går det vel vekk til slutt!! Føler selv at jeg nå ser veldig "kvinnelig" ut og føler jeg ser frisk og fin ut, så foreløpig går det greit!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32 i dag, har gått opp 11 kilo totalt. Med forrige gikk jeg opp 15. Hadde kun 1 kilo igjen å ta av før jeg hadde nådd normalvekt før graviditeten, så ble jeg gravid igjen.

Gikk fort ned etter forrige fødsel, men så la jeg på meg igjen av å gå hjemme.

Gikk på Grethe Roede kurs etterpå for å finne ut hva jeg gjorde galt. Å det var supert! Kan virkelig anbefales. Jeg fikk motivasjon til å spise sunt, trene og ikke minst, ble flinkere til å lage sunne middager for hele familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg er i uke 30 og har lagt på meg 11 kg. La på meg 22 med førstemann, så jeg blir nok ikke så tung denne gangen. Håper å komme rundt 15...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg er i uke 31+ og har bare lagt på meg 5 kg. har været kvalm og uten matlyst hele tiden. prøver å trene litt men blir bare noen øvelser og lange gåturer. syns egentlig 5 kg er litt lite, var bekymret for at lillegutt i magen ikke fikk nåkk næring men legen sier han er stor og god;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er i uke 32 har lagt på meg 4kg.. har kasta opp døgnet rundt i 5mnd og tok lang tid å få opp,matlyst igjen ;) har bare lagt på 5-6kg m begge di andre også,men har jo litt fra før og ta av.. har ikke trena noe pga risko sv.skap...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 32+5 og har vel lagt på meg 10 kg. Var normalvektig før svangerskapet, ganske godt trent, løp mye. Trener fortsatt 3-5 ganger pr. uke, sykkeltimer, styrke mm. Synes egentlig ike jeg spiser så voldsomme mengder, ihvertfall ikke usunt. Mye appelsiner:-) Så jeg tror ikke jeg kunne ha lagt på meg mindre for å si det sånn. Sist gikk jeg opp 15-16 kg og det tok ikke lang tid før jeg var tilbake til start. 10-11 mnd. etter veide jeg faktisk 2-3 kg under mitt "normale".

 

Uansett føler jeg meg som lille trille;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...