Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #1 Skrevet 21. november 2008 Arbeiderklassen, lavere middelklassen, middelklassen, øvre middelklassen eller høyere middelklassen? Ser at en påstår at hun er øvre middelklasse men vet dere egentlig hva kriteriene er for å stille i de forskjellige klassene?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #2 Skrevet 21. november 2008 Jeg vil tro vi er lavere middelklasse... hadde jeg vært alene ville jeg nok tilhørt arbeiderklassen. Vi har en inntekt på 500 000 pluss studielån. 1500000 i lån.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #3 Skrevet 21. november 2008 Det går ikke bare på inntekt! http://no.wikipedia.org/wiki/Middelklasse
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #4 Skrevet 21. november 2008 Vet ikke. Men jeg er rik, jobber, eier og driver eget. Ingen lån og mange penger på konto. Fortell meg hva jeg er da? Er ikke engang et tema blant mine venner om hvilken klasse vi tilhører.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #5 Skrevet 21. november 2008 siden vi har det bra, og tjener så vi greier oss. har 2 biler uten lån, og et hus.... så vil jeg si Øvre arbeidsklassen:))
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #6 Skrevet 21. november 2008 Tilhører visst overklassen ifølge den linken din. Føler jeg meg spesiell nå? Ikke egentlig!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #7 Skrevet 21. november 2008 Bare fordi du greier det bra med 2 biler og hus så hører man ikke nødvendigivs til øvre middelklasse! Mennesker i arbeiderklassen kan også ha disse tingene!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #8 Skrevet 21. november 2008 Ok, da ble det ett hakk opp! For noe tull! Ser ikke på mennesker på denne måten.
Gjest -<<- Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 I den grad man anerkjenner klare klassegrenser i norsk samfunn; middelklassen. Akkurat hvor innen middelklassen er litt vagt.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 Tviler sterkt på at det er noen på dib som tilhører denne klassen her gitt: Overklasse: Til denne klassen regnes elitegrupper som kongehus og adel. Dessuten innbefattes familier med store formuer og stor økonomisk og politisk inflytelse. Høyere embetsmann kan regnes dit også om deres status er lavere i dag. Også store jord- och industrieiere kan regnes til overklassen.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 To stk allerede som hevder å høre til blant overklassen? Yeah right!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 Har ekstremt stor formue. Selvfølgelig er den ikke opptjent av meg. Mine foreldre har stor politisk innflytelse, samt vi er jordeiere flere steder i Norge. Bli visst overklasse likevel.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 Skal vi begynne å regne med foreldre også nå?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #14 Skrevet 21. november 2008 Om du har de samme privilegiene som dem så. Noe jeg har.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #15 Skrevet 21. november 2008 DU har større politsk innfytelse? Du skrev at dine foreldre hadde større politisk innflytelse! Begynner å tro at alt du skriver er bare tull og tøv.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #16 Skrevet 21. november 2008 Skrev jeg at jeg jeg har stor politisk inflytelse? Nei! Skrev derimot at jeg har de samme privilegiene som mine foreldre. Sånn bortsett fra det politiske da.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #17 Skrevet 21. november 2008 MEN DET ER DET POLITISKE SOM ER SENTRALT HVIS DU SKAL TILHØRE OVERKLASSEN!!! Stor formue (med mindre den er i milliardklassen) er som regel ikke nok!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #18 Skrevet 21. november 2008 Til denne klassen regnes elitegrupper som kongehus og adel. Dessuten innbefattes familier med store formuer og stor økonomisk og politisk inflytelse. Høyere embetsmann kan regnes dit også om deres status er lavere i dag. Også store jord- och industrieiere kan regnes til overklassen. Hvor står det at det er sentralt med politisk makt?
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #19 Skrevet 21. november 2008 Tuletråd ass.. Alle her er anonyme uansett. Da er det moro å skryte på seg litt.. Hahahha
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #20 Skrevet 21. november 2008 Er du kongehus? Nei. Er du adel? Nei. Er du høyere embetsmann? Nei. Med mindre du eier sykt mye jord og har sykt stor formue så er det politiske sentralt i DITT tilfelle!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #21 Skrevet 21. november 2008 Jo, vi er jord og industrieiere. Sykt mye eier vi også. Og ja, vi har sykt stor formue. Alt dette gir meg likevel ikke såå stor politisk innflytelse.
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #23 Skrevet 21. november 2008 Facsinerende hvor høyt engasjement man kan se i denne tråden... Selv driter jeg i både egen og andres "klasse". Har venner med veldig ulik inntekt, formue, status osv...og jeg kunne ikke bry meg mindre om disse tingene. Det viktige er hvordan vi er som mennesker og medmennesker. Det mener i hvert fall jeg!
Anonym bruker Skrevet 21. november 2008 #25 Skrevet 21. november 2008 Syns heller ikke dette er viktig men så i en annen tråd at en skrev at de var "overklasse" basert på at de hadde mer verdier enn gjeld og da tenker jeg at mange ikke vet helt hva de klassene betyr.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå