erteposen + 4 Skrevet 21. november 2008 #26 Skrevet 21. november 2008 Jeg liker ikke svineribbe, og medisterprodukt er det eneste jeg får servert som stopper i halsen. Pinnekjøtt bruker vi. Når svigers er her lager jeg begge deler. Kan gjerne spise kalkun på julaften også jeg, eller torsk.
Sjokoladekaka Skrevet 21. november 2008 #27 Skrevet 21. november 2008 Pinnekjøt, kålrabi- og gulrotstappe(med litt kvit saus i), heimelaga pølser og poteter:) Åhhhh...gledar meg allereie:)
Gjest Skrevet 21. november 2008 #28 Skrevet 21. november 2008 Pinnekjøtt, og jeg gleder meg vilt til jul!
Hikken Skrevet 21. november 2008 #29 Skrevet 21. november 2008 Kalkun!! I år er første jula med barn, og vi skal til svigers og spise pinnekjøtt og ribbe. Blir ikke helt jul uten kalkunen, men.. Får vel overleve ;-)
EnLitenPrins Skrevet 21. november 2008 #30 Skrevet 21. november 2008 Her på sunnmøre er det vanli med både pinnekjøtt og ribbe på julaften !! Og det er julemiddag..Man spiser ikke pinnekjøtt og ribbe på sommeren akkurat..
~Milly~ Skrevet 21. november 2008 #31 Skrevet 21. november 2008 Min familie spiser pinnekjøtt, ribbe, salt oksekjøtt, karbonader, medisterkaker og medisterpølser. En salig blanding med andre ord! hehe. I år feirer vi med svigers, og da er det kun pinnekjøtt.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #32 Skrevet 21. november 2008 Eg har vokse opp med pinnekjøt av kje (eller ribbe som vi kallar det her). Men denne jula blir det nok svineribbe, då vi skal feire jula hos min sambuar. Det blir rart. Vil virkeleg anbefale kje som julemat! Ribbe av kje, potet, gulrot, ribbefett, (surkål for dei som likar det), klårabistappe, div. pølser og lefse. Nam,nam! Pleier forsåvidt å lage "lefsebete" då, dvs at vi pakkar alt inn i lefse (fiskelefte) som om det var taco. Veldig godt!
TøffiTrynet☠ Skrevet 21. november 2008 #33 Skrevet 21. november 2008 Vi spiser ribbe som har ligget i saltlake, så blir den vannet ut, kokt, og grillet i stekeovnen. Har vanlig tilbehør til.. Godt! Men hos mine x-svigerforeldre fikk jeg reinsdyr-stek med russiske erter, brokkoli, poteter, rognebærgelé og nydelig viltsaus.. Det er nok den beste julematen jeg har spist! Hun var en fantastisk kokk den dama, og jeg savner henne.. Dog ikke hennes sønn.. ;p
kroi Skrevet 21. november 2008 #34 Skrevet 21. november 2008 Jeg kommer fra et lutefisk-hjem. Forrett: Melksuppe med risengryn hovedrett: lutefisk med lemse (tynn lefse), potet, smør og sennep Dessert: Ingen ting - alle er alt for mette etter den supre maten. Mannen min kommer fra et ribbehjem, og vi bor i ribbe-land, så hos oss er det ribbe...
(S)TinkerBelle <3 Skrevet 21. november 2008 #35 Skrevet 21. november 2008 vi spiser ribbe, pølse og medisterkaker. nam nam. jeg tror alikevel jeg gleder meg mer til 2.dag da det er pinnekjøtt og kålrabistappe. nam nam nam!
cherry coke Skrevet 21. november 2008 #36 Skrevet 21. november 2008 Pinnekjøtt!! Det er så deilig! Får vann i munnen bare av tanken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå