Gå til innhold

Til dere som ikke spiser ribbe på juleaften hva spiser dere da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tåler ikke ribbe så må ha noe annet i år, jeg er så glad i ribbe men har ikke noe valg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener du pinnekjøtt eller svine ribbe? Jeg liker ikke pinnekjøtt,så spiser svinekoteletter..Viss du ikke tåler svineribbe,så kan du kansje ha pinnekjøtt da?

Skrevet

Pinnekjøtt!! Har hatt kalkun noen år men i år får vi servert pinnekjøtt (og komler!!) der vi skal feire julen. :)

Skrevet

svineribbe med svor

Skrevet

Jeg er oppvokst med pinnekjøtt på julaften, og mannen min ribbe. Siden vi feirer annethvert år med svigers og mine foreldre blir det til at vi spiser den maten som de vi feirer sammen med vanligvis spiser.

Men hvis jeg skulle foreslått noe så ville jeg gått for kalkun :o) Trenger ikke lage hele kalkunen med stuffing inni, du kan kjøpe marinerte kalkunbryst (m/bein), og lage stuffingen ved siden av, sammen med mandelpoteter, rosenkål, gulerøtter og deiiiiilig fløtesaus laget på kraften fra kalkunen *mmmmmmmmmmmmmmmmmm*

Skrevet

Vi spiser Kalkun og Reinsdyr (egentlig litt makabert på juleaften...)

Ribbe 1. dag.

Skrevet

Det hørtes nydelig ut, har også tenkt på lammelår, men hva har man til det da og er det dyrt?

Skrevet

Pinnekjøtt!! GLEDER MEG!!!!!!!!! :D:D

MMmmmm

Skrevet

Kalkun, det forekommer meg å være noe lettere å tilberede enn ribbe + at det er sinnsykt godt!. Spiser kun ribbe hos foreldrene mine, får kjøtt fra kotelettkammen og sausen deres er ikke laget på fettet fra ribben. Da blir jeg nemlig ganske så dårlig.

Skrevet

Spiser pinnekjøtt, og kommer ALDRI til å spise noe annet:)

Skrevet

indrefilet av elg..:) nam!!!

med fløtegratinerte poteter, soppstuing, saus og div grønnsaker.

fått oppskrift fra svigermora mi, å det er så knallgodt!!!!:)))

Skrevet

vi MÅ ha pinnekjøtt på julaften! Blir ikke jul uten :)

Skrevet

Kalkun med tilbehør og fruktsalat til dessert. Gleder meg...

Skrevet

Pinnekjøtt vel!! Finnes det virkelig noe annet man kan spise på juleaften?

Skrevet

Pinnekjøtt

Skrevet

Vi spiser And. :0) Det smaker utrolig godt!!!!! Med rødkål og saus og mandl poteter eller brun poteter!

Skrevet

Mannen min er engelsk, så vi har kalkun med masse deilig tilbehør! Mmmmm. Jeg liker også ribbe og pinnekjøtt, men synes at kalkun er bedre - pga alt valget i tilbehør. Masse grønnsaker, god saus, yorkshire puddings, ovnsbakte poteter.

Skrevet

Pinnekjøtt såklart!!

Liker ikke ribbe.

Skrevet

Vi spiser lutefisk, selvfølgelig!

Både i min familie og i min kjæres familie er det tradisjon med lutefisk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...