Gå til innhold

Jeg eller han som var urimelig idag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer har vært syk de siste dagene, vondt i halsen, så han er hjemme fra jobb idag.

Vi våknet klokka 8 alle 3, og bhg vil at de skal være der før halv ti, så det var bare å svinge seg rundt å få fart i rompa!

Jeg spurte samboer om ikke han kunne kjøre henne, da det går mye fortere for ham å gjøre seg i stand. Jeg skulle kle på henne og fikse frokost.

Nei, han er syk så det fikk jeg ordne.....

Dusje rakk jeg ikke, så jeg måtte kle på meg og sminke meg (nei, jeg går ikke ut av huset uten sminke!!!), kjøre henne, kjøre hjem å dusje (altså av med sminke igjen) for så å dra på jobb.....

Veldig tungvint!

Jeg pisseforbanna!

Vi deler likt av arbeidsoppgaver til vanlig, men det er så irriterende at han blir SÅÅÅÅ syk hver gang han er syk!

BLÆ!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns at du er urimelig. Hvem pokker pynter du deg for i barnehagen? Må da vel ikke sminke seg og dusje for å reise dit?

Kanskje han bare har moralen i behold, og ikke vil vise seg utenfor døra når han er for syk til å være på jobb?

Skrevet

Jeg hater og kjøre bil når jeg er syk.. Føler meg ikke opplagt til og kjøre bil, ei heller ha ansvar for barn i bil. Prøver og unngå bilkjøring da.

Skjønner på en måte at det er irriterende, men igjen så skjønner jeg han.

Og husk at verden går under når gutter er syke.. :P

Skrevet

En gang til: Jeg går ikke utenfor huset uten sminke, det har ingenting med pynting å gjøre fra min side!

Skrevet

Synes faktisk det var du som var urimelig her ja, han er hjemme på egenmelding i dag, da holder man seg hjemme også..

Kjenner selvfølgelig til syk-mann-syndromet jeg også, ingen kan bli så syk som en mann, men likevel. Du kunne vel bare tatt på deg litt mascara og kjørt i barnehagen, møter da ofte mammaer med bustete hår og joggebukse der, alle med vettet i behold skjønner jo at da skal hun hjem å stelle seg før hun skal på jobb.

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Jeg syns du var urimelig.

Jeg liker heller ikke gå utenfor døra når jeg er syk, er redd noen skal se at jeg er hjemme fra jobb men allikevel går ut.

Liker heller ikke å kjøre bil når jeg er syk.

Når jeg er syk tar sambo seg av alt som har med småen og huset å gjøre. Samme gjør jeg hvis han er syk. Man skal slippe å stresse når man er dårlig=)

Skjønner heller ikke hvorfor du mååå ha sminke på deg før du går på jobb.

Og hvorfor måtte du dusje både før og etter barnehagen?

Du kunne jo også stått opp litt tidligere så hadde du ikke hatt så dårlig tid.

Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Ok, så nå at du ikke rakk å dusje. MEn forstår fremdeles ikke hvorfor du MÅ ha sminke på. Jeg klarer meg fint så lenge jeg får gredd håret, pusset tenner og tatt på meg linser... menmen, folk er forskjellige.

Skrevet

Ok, jeg er ydmyk og innrømmer at jeg var urimelig når jeg trampet nedover trappa og smalt med dørene. Barnslig også, ikke minst!

Men jeg kjenner han så godt at jeg vet at å ligge i senga (fordi han var trøtt) var mye mer forlokkende enn å kjøre ungen i bhg. Selvom jeg ser deres poeng her også!

Skrevet

Jeg MÅ ha sminke fordi jeg ikke ser ut i måneskinn! Ansiktet ser ut som en sprengt pizza. Ja, faktisk! Og jeg hater det, men det er en helt annen diskusjon, hehe!

Skrevet

Helt klart du som var urimelig. Er han syk og vekke fra jobb, holder han seg hjemme. At han blir veldig syk hver gang han er syk, er mest synd for ham, er ikke grunn til å la seg irritere over det. Kunne ikke du ha dusjet mens han kledde på jenta? Eller mens han laget frokost. Eller du kunne ringt barnehagen og sagt at du kommer fem minutter over halv, for du må dusje først. Dersom du har en brannskade eller lignede i ansiktet som gjør at du ikke går ut av huset uten sminke, forstår jeg den biten, hvis ikke har jeg ingen forståelse for at du ikke kunne reist i barnehagen usminket.

Skrevet

Han skulle ikke stå opp i det hele tatt, så jeg fikk alt.......

Jeg har kviseutbrudd i ansiktet pga medisiner, er det bra nok grunn?

Sikkert ingen andre enn meg som bryr seg om det, men som sagt så er det en helt annen diskusjon!

Skrevet

Nei, det er ikke en annen diskusjon, for det er jo det som gjorde at du du ikke rakk å dusje. Men har forstått at noen er helt avhengige av å sminke seg, så jeg skal la det ligge.. Synes godt han kunne stått opp og hjulpet deg med jenta, så kunne han krøpet tilbake til senga etter dere var gått, men akkurat kjøringen forstår jeg at han ikke ville. Neste gang ringer du barnehagen og forteller at du har forsovet deg, vi kommer litt senere, det har de helt sikkert forståelse for.

Skrevet

Nei, det var det faktum at vi sov for lenga at jeg ikke rakk å dusje og sminke meg.

Jeg har alltid morgenen selv fordi samboer begynner tidlig på jobb. Og jeg har faste rutiner med dusjing, sminking, vekking, kle på, spise etc, så alt går jo på skinner :o)

Men når vi forsover oss (jeg bruker å stå opp når samboer går, derfor glemte jeg vekkerklokka - MIN SKYLD), så syntes jeg bare at han kunne være litt mer behjelpelig :o)

Skrevet

Altså, hvis han er for syk til å gå på jobb, til å ta i et tak på alle dagligdagse forpliktelser så er han vel virkelig sjuk.

Hos oss hadde det vært helt ok, dersom han ble liggende i sengen uten tv, data osv, og bare være døden nær. Klarer han å ligge og bli underholdt så er han heller ikke særlig sjuk.

Men så er jeg sikkert litt vonbroten over at jeg aldri noensinne kan legge meg ned og være døden nær pga forkjølelse og vondt i halsen. Da stopper alt opp. Selv om jeg innimellom har fryktelig lyst til det.. :-/

Skrevet

Ok da har jeg misforstått, for jeg leste innlegget ditt som at du sminket deg, men ikke dusjet før du leverte i barnehagen. Forsto at dere forsov dere, men du prioriterte sminke fremfor dusj. Jeg ville prioritert motsatt, og heller latt være å sminke meg, eller sminket meg i pausen på jobb, eller i bilen etter barnehagen før jeg kjørte til jobb.

Skrevet

Han er bare veldig glad i å sove..............

Skrevet

Jeg sto opp, hentet frøkna, kledde på meg, sminket meg, kledde på henne, fikset mat til henne, kjørte henne i bhg, kjørte hjem og dusjet (som da innebærte at jeg tok av meg sminken for så å ta den på igjen).

Og om det er sminkingen som er et hett tema her, så kan jeg jo si igjen at jeg går ingensteder uten sminke (vet det er flere som vet hva jeg mener med det). Og det er ikke noe problem å sminke seg, men det ble så tungvint å gjøre det i den rekkefølgen!

Skrevet

Det er du, ikke mannen din som har valgt å sminke deg. Er enig i at du kunne ringt barnehagen.

Skrevet

Hehe, er det virkelig ingen her inne som skjønner meg når jeg sier at jeg ikke går utenfor huset uten sminke??

Og det handler ikke om forfengelighet!

Skrevet

Hva handler det om hvis det ikke er forfengelighet. Er vel ingen som sminker seg av andre grunner, er det?? Opplys meg!

Skrevet

For å se normal ut! Er jeg forfengelig når jeg vil dekke over ekstremt stygge arr og byller?

ALLTID skal en tråd handle om noe annet enn den faktisk handler om, alltid.....

Skrevet

Har du veldig lang vei til bhg?Jeg står opp 7 om morgenen,får opp 3 barn.En må ha hjelp.Lager frokost,steller meg selv.Alene hver dag,mannen min begynner tidlig på jobb.Etter og ha sluppet av de eldste på skolen,er jeg i bhg mellom 8 og halv 9.For og ikke stresse for mye om morgenen dusjer jeg som regel om kvelden og ordner håret.Så behøver jeg bare en kjapp vask neste dag.sminke tar 5 min.Matpakker smører jeg også kvelden før.Hilsen et b-menneske

Skrevet

Å se normal ut er også en form for forfengelighet, så ja, forfengelig er du. At de fleste forstår deg, er en annen sak. At du hele tiden sier at du ikke går ut uten sminke, er grunnen til at tråden handler om sminke i tillegg til mannen din. Det er flere ganger kommentert at du kunne ringt barnehagen, men det har du ikke svart på, det er bare sminken du selv henger deg opp i også, når det er kommentert at du kunne latt være for å få bedre tid.

Skrevet

Ja, du er jammen flink!

Jeg kan ikke sammenligne meg med andre enn meg selv, jeg....... Blir liksom ikke riktig!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...