birrisj05.02.09 Skrevet 18. november 2008 #26 Skrevet 18. november 2008 Vesentlig forskjell på en liten bit sjokolade og en hel diger sjokoladeplate i uka!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #27 Skrevet 18. november 2008 KOzy, har du aldri hørt at barn under 3 år IKKE skal spise nøtter? De kan få allergi av mandler bla. HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #28 Skrevet 18. november 2008 Haha utrolig festlig. Jenter med snopp!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #29 Skrevet 18. november 2008 He he! Ikke rart at det er så mye folk med diabetes og overvekt her i landet! Mitt barn er 6 år gammelt og har både sett og smakt godteri nå, men velger selv å spise plommer, bananer, epler, melon og andre deilige frukt istedenfor søttsaker og brus! Er jeg hysterisk fordi barnet mitt Elsker sunn mat og ikke har utviklet usunne matvaner? De fleste her har ikke peiling når det gjelder kosthold! Hva er vitsen å mate barn med dritt mat? Gi eple og ikke godteri! De som gir sjokolade til barn vil ha fred en stund slik at barna sitter og eter dritt og ikke forstyrrer foreldrene. Jeg anbefaler dere å snakke med en helsesøster eller lege og få litt info. HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #30 Skrevet 18. november 2008 Du HI!! Dritt mat? Hva er det? Hadde du enda skrevet "drittmat" så hadde du i hvertfall ikke gått rakt inn i ordelingsfeilfella.. Når det gjelder å gi min sønn en liten sjokolade i ny og ne, så forbeholder jeg meg retten til det. Og det er virkelig alt det andre han spiser som legger grobunnen for helsa hans. Og han spiser grønnsaker, fisk og frukt med glede! Og drikker vann til. Stilt overfor valget så velger han ofte frukt i stedet for sjokolade. Litt av poenget til de fleste her i tråden at godteri blir avmystifisert. Du er nok bare ute etter en krangel, for jeg nekter å tro at du er så trangsynt egentlig. Og du vet sannsynligvis at bevegelse og masse frisk luft er vel så viktig som motvirkning av diabetes og overvekt som kosthold. Og du _ER_ hysterisk. Du har sannsynligvis Reimadresser til ungen din også. Fordi du tror det er det eneste riktige.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #31 Skrevet 18. november 2008 Barna mine får godteri og "dritt", men de maser seg ikke til det, ved mas blir det ingenting...Og de velger banan, eple, bolle, sjokolade alt etter hva de har lyst på og hva de får tilbud om. Og en hel sjokoladeplate er det heller ikke snakk om...Men på en helt vanlig onsdag på butikken kan de få et kinderegg, en bolle eller noe annet fordi jeg synes de har fortjent det ) Og igjen, JEG fokusere mer på nok bevegelse, og FASTE MÅLTID; enn at de på død og liv må spise det som til enhver tid er sunt ifølge nyere forskning...Har selv vært innlagt for spiseforstyrrelser og ønsker ikke å overføre dette til baran mine ved å vise hysteri og panikk ved synet og smaken av "dritt" mat..... Vedder på at mange fler av barna til "hysteriske mødre" får en SF enn barn av mødre som er måteholden og oppfører seg normalt rundt godteri og usunn mat.... Men værsågod, skrem barna så mye du vil med at det er FARLIG med sjokolade og en mcdonaldburger i ny og ned,- så får vi se hvem sine barn som er sunnest og mest fornøyd om 5-10 år ;o) FOrdi det er jo MATEN som gjør at vi blir fete og ikke det faktum at den norske befolkning i snitt beveger seg MYYYYYE mindre enn før......, og spiser uregelmessig OG til enhver tid får ny input om hva vi bør spise og ikke spise og endrer matvaner deretter i stedet for å følge sunt bondevett.
birrisj05.02.09 Skrevet 18. november 2008 #32 Skrevet 18. november 2008 Det er jo ærlig talt ikke noe galt i å gi barnet lørdagsgodteri og noe godsaker sånn innimellom når det er noe spesielt. Hallo, vi liker jo alle søtsaker! Men er enig i at det bør begrenses, og ikke brukes som "barnevakt" - det vil si at barnet sitter stille og holder kjeft en stund da..
ScaryMama Skrevet 18. november 2008 #33 Skrevet 18. november 2008 Joda har hørt det. Men siden det ikke finnes noe allergier i familien så er det nok ikke noe problem.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #34 Skrevet 18. november 2008 Til anonym 23:55: Det er ikke noe å le av når en idiot far gir barnet sitt sjokolade og så sjuler det fra mora i tillegg. Hva slags budskap får barnet? At det er greit å lyve? Det er vel en far som ikke klarer å si nei til et masete barn og gir etter og driter om barnets beste! Og du er ikke bedre selv! Så mye dumme folk her at det er helt utrolig! HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #35 Skrevet 18. november 2008 Det som er litt morsomt er at det faktisk er mer sukker i frukt og kokte grønnsaker, enn det det er i sjokolade:-)
KaMa Skrevet 18. november 2008 #36 Skrevet 18. november 2008 Syns det høres ut som det er du som sliter litt med generell info og sunn fornuft, HI. "De som gir sjokolade til barn vil ha fred en stund slik at barna sitter og eter dritt og ikke forstyrrer foreldrene" Hva er foskjellen på sjokolade og frukt i dette tilfellet mener du? Eting er eting. Og med et så fanatisk forhold til mat, er det vel en god sjangs for hvor dine barn kan og kommer til å gjøre opprør. Jeg anbefaler deg å få deg litt selvinnsikt, og generell forståelse for begreper som å generalisere. Kanskje du vil forstå hvor håpløst det er å gjøre det.
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 18. november 2008 #37 Skrevet 18. november 2008 Jaja. Noen barn er tykke og noen er tynne. Men sjarmerende er de uansett: (bør sees) http://www.youtube.com/watch?v=Ysqh1uzqGrc
Mammaen til Emilie med ny mage Skrevet 18. november 2008 #38 Skrevet 18. november 2008 Ler så tårene triller på 0:17 han klarer nesten ikke stokke tunga Kjempesøt gutt.
Pappalille Skrevet 18. november 2008 #39 Skrevet 18. november 2008 Jeg kjenner at jeg blir _så_ glad for at jeg gir blanke i hva en anonym på et nettforum synes om hva jeg velger å gjøre med mine barn (den dagen de er ferdig ruget.) =) Ahhh...
Trollemor og snuppa! Skrevet 18. november 2008 #40 Skrevet 18. november 2008 Ehhh... nå må jeg bare opplyse om at fruktsukker gir ikke så mye blodsukkerstigning som sukker, så fruktsukker er MYE sunnere enn vanlig sukker.. I tillegg er mye næringstoffer i grønnsaker og frukt som det absolutt IKKE er i sjokolade.. Det vil si at når du spiser melkesjokolade er det "tomme kalorier" uten næringsstoffer!
Elisa ♥2 barnsmor♥ Skrevet 18. november 2008 #41 Skrevet 18. november 2008 Hehe lurte på om jeg skulle kommentere det når jeg leste nedover her.. Godt å se det ikke bare var meg som var enspora og vanskelig når det kommer til rettskriving haha Ja, de jentene trenger nok litt ekstra snop for å klare seg gjonnom, hverdagen, stakkars...:-D
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #42 Skrevet 18. november 2008 Slutt og kjør bil det er farlig det.....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #43 Skrevet 18. november 2008 Hehe så sinnsykt prippne mange er!Min sønn på 10mnd har allerede smakt sjokolade.Bare en liten smaksprøve men harregud hva gjør vel det?
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #44 Skrevet 18. november 2008 Til Trollemor: Enig, endelig noen med smart kommentar. Skulle tro at ingen skjønte at frukt er sunt og sjokolade er usunt. HI
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #45 Skrevet 18. november 2008 Ja, jeg gir sønnen min på 2 år sjokolade, har gjort det i ca ett år. Og det er selvfølgelig ikke snakk om hver dag, nei...... Han smaker også brus en sjelden gang, men det er jeg ikke så hypp på å gi ham.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #46 Skrevet 18. november 2008 Til anonym 19:01: Hvorfor måtte du gi han sjokolade? Han trenger det ikke, han er jo bare 10 mnd! Du vil kanskje gi han en smaksprøve av vin og røyk også?( jeg vet om mange som røyker når de er gravide eller når barn er til stedet og sier at det er også greit) Du venner han til å like søttsaker, det er bevist at barn blir fort avhengig av søttsaker og sjokolade men mange barn liker ikke brokkoli og fisk for eksempel. Det er vi som foreldre lager gode og dårlige vaner til våre barn. Dummeste jeg ser er når små barn eter pizza, sjokolade og lignende og foreldrene sier bare at barnet liker det. Dumt. HI
ScaryMama Skrevet 18. november 2008 #47 Skrevet 18. november 2008 Er pizza også galt nå! Kjære HI, kan du virkelig så lite om kosthold at du ikke vet at både sjokolade og pizza kan være sunt?
Gjest Skrevet 18. november 2008 #48 Skrevet 18. november 2008 Jeg synes ikke det å spise sjokolade av høy kvalitet er en uvane, derfor lar jeg gutten smake mørk sjokolade for eksempel. Det er mye bedre enn "snop". Det er en god vane å heller spise skikkelig sjokolade enn vingummi og lignende.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #49 Skrevet 18. november 2008 Nææææææ?? Så du en dame gi SJOKOADE til en 2 åring??? D er d verste... Sukk
Anonym bruker Skrevet 20. november 2008 #50 Skrevet 20. november 2008 Helt enig med HI. Mye bedre å vente lengst mulig å gi sjokolade til små barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå