Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #26 Skrevet 17. november 2008 ME pasienter har nok en del psykisk oppmerksomhetssyke/utbenthet ja...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #27 Skrevet 17. november 2008 Det er en NEVROLOGISK SYKDOM I LIKHET MED MS! Altså noe konkret som rammer nervesystemet.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #28 Skrevet 17. november 2008 Ehh, og det er all legevitenskap enig i...?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #29 Skrevet 17. november 2008 i såfall ville det vært enkelt og diagnostisere og forklare dette, noe det ikke er...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #30 Skrevet 18. november 2008 Programmet gjaldt en vaksineprøve i 1988 -94. Det vil alltid være noen som reagerer negativt på div ting.Disse menneskene i programmet ble tydeligvis skadet av denne forsøksvaksinen. MEN det vil ikke si at alle kan få ME og at alle kan bli syke på et vis. Man vaksineres her i norge,og med det har man klart å få en rekke sykdommer bort fra norge.Men de vil komme tilbake pga bl.a illegal innvandring.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #31 Skrevet 18. november 2008 Den vaksinen som omtales i dette programmet er ikke lenger i bruk i Norge, så ingen trenger være bekymret for ungene sine ihvertfall... Den vaksinen som brukes mot hjernehinnebetennelse i dag er en helt annen!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #32 Skrevet 18. november 2008 Nå viser det seg at fler og fler blir firske av ME ved hjelp av ny og enkel metode som stort sett går ut på å TENKE riktig for ikke å ødelegge seg med negativ tankegang...Vært reportasje både i Trønderavisa og Hjemme om to ulike peroner som er blitt friske av denne metoden...... Det vil si at ME mest trolig er en psykisk sykdom som gir fysiske sykdomsTEGN...ergo er det vanskelig å si at vaksinen er skyld i ME,- men mulig den har vært med på å utløse den (raskere??) om personen var disponert for det....
Gjest amandine Skrevet 18. november 2008 #33 Skrevet 18. november 2008 Tydeligvis mange her som er eksperter på ME? Som tror man kan tenke seg frisk? Og som i samme slengen kritiserer folk for å innhente info fra VG og TV2???? Dere burde være litt mer ydmyke og ikke uttale dere så bastant om ting dere ikke har greie på, avslører dere selv som hovne ignorante idioter! Og i samme slengen ikke voksne nok til å stå frem som noe annet enn anonyme.... Jeg sier ikke mer
MiaKristin Skrevet 18. november 2008 #34 Skrevet 18. november 2008 Jeg personlig stiller meg meget kritisk til innslag på TV2, har vist seg før å ikke være basert på mer en en vinklig. Alså de har for vane å ikke hente inn informasjon fra flere instanser. Jeg sier ikke at ikke ME er en realistisk diagnose, men jeg tror at det ligger mer psykisk en fysisk. Noe som i seg selv ikke heller er lett. Jeg er dog skeptisk til disse "nye" diagnosene som dukker opp. Som Me og allergi mot elektrisitet. Men, det er mitt syn. Føler det er lett å nesten mase seg til en diagnose om dagen og dermed bir det vanskelig å luke ut dem som virkelig er syke.
Gjest Skrevet 18. november 2008 #35 Skrevet 18. november 2008 Har ikke sett reportasjen, men det begynner å bli en lang rekke ting som får skylden for å utløse ME (Epstein Barr-virus, Flåttbitt etc). Det er vel ikke noe som er bevist enda. Forøvrig er ikke ME en nevrologisk sykdom på linje med MS. Ved MS er det kjent hvordan sykdommen virker inn på mennesket, det er det ikke med ME. ME-diagnosen settes ofte når andre aktuelle forklaringer på kronisk trøtthet er utelukket. Det er enda ikke enighet om det er fysisk eller psykisk betinget. Det stemmer det som en over her sa om å tenke seg frisk, at det hadde hatt effekt på ME-pasienter. Hvis man googler det kommer det artikler opp om det (Kognitiv atferdsterapi og visualisering).
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #36 Skrevet 18. november 2008 Jeg som skrev om de to i henholdsvie Hjemmet og Tr.Avisa..Påberoper meg IKKE noe ekspertise her, men faktum er at han det stod om i Trønderavisa var vel en av de som har vært hardest rammet av ME her til lands...Det var fare for at han kunne gå inn i KOMA!!! Men nå er han på bedringens vei, og det hele bgynte med SAMTALER med en av disse terapeutene som driver med den nye behandlingsmetoden.....Etter to år i senga så trengta han også fysisk trening, men først og fremst var det samtaleterapi han trengte og om sykdommen da IKKE er psykisk så vet ikke jeg...Han fikk det etter en influensa han slet lenge med forresten....... Så å knytte det opp til vaksiner er tull og tøv, ME er en sykdom det kommer mer og mer av og det er fordi at av velferdssamfunnets onder nettop er en økning av psykologiske problem (og selvsagt også livsstilsykdommer),- vi har for god TID til å bekymre oss over småtteri med oss selv istedet for å tenke på de store ting.... Jeg sier IKKE at ME er en sykdom å kimse av, den er meget alvorlig for de som blir rammet, men kanskje skal man nå jobbe mer med denne alternative behandlingen enn så lenge enn å jobbe med MEDISINERING....Jeg personlig er mer redd for utidig OG ukritisk medisinering av sykdommer (penicilin er FOR lett å ty til) enn vaksinering.....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #37 Skrevet 18. november 2008 Hvordan kan dere konkludere at me er bare en psykisk sykdom når legene ikke kan det ? Det er allmen kjent at en rekke personer fikk me i den der vannskandalen i Bergen noen år siden.... Hvordan forklarer dere det ? Og i reportasjen på tv2 så hadde jo folkehelseinstituttet betalt ut erstatning til ihvertfall to stykker fordi de hadde fått ms av vaksinen. Hvordan forklarer dere det hvis det ikke er noen sammenheng? Tror du de betaler ut noe som helst for å være grei ? dere som sier man kan tenke seg frisk for ms, dette gjelder alt!!! En rekke kilder som viser man kan tenke seg fri for kreft. På tide å skjønne at kropp og sinn henger sammen, at alt henger sammen og påvirker hverandre. Vaksiner er skadelig for kropp/sinn.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #38 Skrevet 18. november 2008 Vi snakker ikke om MS, vi snakker om ME. Det er to forskjellige ting
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #39 Skrevet 18. november 2008 unnskyld mente me. Her er en link til ettertanke: http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&ban=%201&id=550
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #40 Skrevet 18. november 2008 Jeg sier ikke at ME ER en psykisk sykdom, men behandlingsformen som har vist seg å virke på fler går jo ut i fra det........ Men i mange tilfeller er det sykdom som utløser det, influensa, mageinfeksjoner, kyssesyke.....Sykdommer som i utgangspunktet gjør en slapp og "giddesløs" og uten energi, og folk kommer seg rett og slett ikke tilbake i gjenge igjen..... Tror flere har fått ME etter kyssesyke og influensa enn vaksine.... Og igjen, jeg er veldig mye mer bekymret for all medisinering som pågår av absolutt alt mulig..Har man ubehag eller litt smerter et eller annet sted så SKAL man på død og liv få medisin...Drar man til lege og ikke får en diagnose og ikke blir medisinert så sier man legen er inkompetent...DET er holdninger osm skremmer meg veldig.......Tror ikke folkehelseinstituttet vaksinerer folk hverken for penger eller for "morro skyld" nei..... Medisiner derimot DET er stor business det..... Særlig medisiner mot livsstilsykdommer (som ofte kan kureres ved å trene og endre kosthold) og medisiner for livstruende sykdommer som mennesker er AVHENGIGE av for å overleve/forlenge livet og bedre livskvaitet...Det er jo her pengene ligger ikke i ei sprøyte man tar en gang i livet....men medisiner man "må ta" eller MÅ TA resten av livet....
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #41 Skrevet 18. november 2008 ...men dersom vaksiner som er kjent for å utløse autoimmune sykdommer ligger i bunnen av hele legemiddelindustrien som en sykdoms-produsent.....så skjønner man at vaksiner desverre har en litt større misjon enn en enkelt injeksjon....det er disse som besørger at folk ofte utvikler livslang helsesvikt.... autoimmunitet kan gi så mangt og meget av sykdommer, det finne ingen begrensinger....alt fra hcg-"allergi", nevrologiske sykodommer som me og autisme, diabetes og man skal heller ikke glemme astma og allergi...... vaksiner er en langt støre synder enn folk vil åpne øynene for.....men det kommer sakte men sikkert til overflaten, det er ikke veldig rart at dere ikke vil tro dette, jeg ville heller ikke tro det da jeg begynte å sette meg inn i det mest gruoppvekkende temaet jeg noen gang har vært borti....man blir så sjokkert at men helst vil tro på legemiddelindustrien....men likevel...har man kommet under huden på disse spørsmålene....så stopper man ikke å lese om det.....det er så spekulativt og vanvittig at jeg som strort sett aldri blir imponert ble grunnvoldsrysta da jeg begynte å lese om det....og jeg lar meg fortsatt sjokkere 20 år senere!!!
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #42 Skrevet 18. november 2008 Godt å se at det er flere som har skjønt det. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå