Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Bevist eller "forskning tyder på"? For "forskning tydet på" at vaksiner forårsaket autisme helt til det ble motbevist, så jeg tror jeg tar det med en god klype salt...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 bevist og bevist, fru blom... At noen hevder at det er en sammenheng er ikke det samme som bevis.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Den eneste grunnen til at vaksiner og bivirkninger ikke kobles er vel strengt tatt de svimlene erstanings-søksmålene som ligger å ulmer midt i heksegryta....vaksiner er og blir helseskadelig uansett hvor indrelig gjerne man ikke skulle ønske de var det. Dere må bare løfte bittelitt på det hjernevsaka sløret deres....men det er med stor sannsynlighet for skummelt; å ikke skulle kunne stole blindt på noen igjen....men det kan hende det gjør seg....om enn ikke annet for ungene deres...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 He, he vent nå til vi har sett programmet før vi uttaler oss... Det er alltid smart, smarting.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 nå har ikke smartinger for vane å ikke være opplyste om det de uttaler seg om i utgangspungtet, sånn sett ser jeg ikke faren i å uttale meg før du har sett dette programmet, men mulig du får utbytta av det om du ikke surfer rundt på alle realityprogrammene samtidig....
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Nå må jeg faenmeg rope det ut: DEN ENESTE GRUNNEN TIL AT DET FUNKER Å IKKE VAKSINERE UNGEN DIN ER AT DE FLESTE ANDRE ER VAKSINERT!!! Skjønner dere ikke deres unger ikke blir utsatt for potensielt farlige sykdommer fordi vi andre er vaksinert og dermed ikke drar alvorlig smitte rundt omkring! Tipper pipen hadde hatt en annen lyd om du hadde vært kvinne i Afrika med tilbud om difterivaksine!! Argh!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Du, HI, lar visst hele din verdensoppfatning styres av hva som vises på Tv2- Slik ser det nemlig ut sånn som du presenterer ditt innlegg. Ingen henvisning til seriøs forskning på temaet. Neida, hvis det går på Tv2, så er det nok Verdens Sannhet vi får presentert (trenger ikke å ha sjekket det før vi uttaler oss, nei...). Sånn helt uten videre, uten ennå å ha sett hva programmet viser til av seriøs forskning.... Ja, ja. Husk å kjøpe VG i morgen da, HI. Sånn at du vet hva du skal mene, vet hva som foregår i verden, vet hva som er sant og viktig, og sånn. HA-HA-HA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! PS: i kveld skrives med D! (ikke sikkert de nevner det hverken i Tv2 eller VG).
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 At enkelte kan få plager eller sykdommer etter vaksiner, er helt sikkert sant, men helsegevinsten er i det store og hele større enn plagene. Jeg kjenner ingen, meg selv inkludert, som har fått sykdommer av vaksiner. Reaksjoner, ja, men ikke varige plager. Selv skal jeg se Sex and the city istedet!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 Hjernehinnevaksinen er omstridt og den kan godt diskuteres. Men at vi har hatt god nytte av polio, kikhoste +++ de siste 40 åra er det ikke tvil om. Hvis vi skal diskutere dette synes jeg vi skal dele det i to. Men dere som er mot samler alt i en smørje og nekter å høre.... Jeg er enig i de over; DERE SNYLTER PÅ OSS SOM VAKSINERER! Så enkelt er det....
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #12 Skrevet 17. november 2008 Kikhoste florerer i bøtter og spann i 2008. Det er jo like lettvint å skrive her at vi har hatt god nytte av vaksinene som å si at det ikke er sant. Og at noen vaksiner faktisk kan skade eller gi en økt sjanse for alvorlige skader, burde kanskje veie tyngre i de fleste tilfeller? Eller bryr ikke foreldre seg egentlig om barna sine..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #13 Skrevet 17. november 2008 Hehe javel. Det er altså bevist at vaksiner har skylden for en sykdom ikke alle er enige i eksisterer...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #14 Skrevet 17. november 2008 ja, det florerer en mildere variant på grunn av vaksinasjonene! Men det kan snu... Spedbarn døde av dette før. Tuberkulose... er vel også noe du kunne tenke deg...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 Vet du HI; i dokument2 for en tid tilbake, så tok de for seg Ritalin. Lite som stemte der, for jeg sitter på den siden som liksom "doper" barnet, og vet nok mer enn reporterne i TV2;) Derfor er jeg sterkt i tvil om TV2 i hele tatt klarer å lage en reportasje som er nøytral og reell.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 17. november 2008 #16 Skrevet 17. november 2008 kutt ut da... Herregud..se på alle oss da. hvor mange av oss har ME. Ærlig talt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #17 Skrevet 17. november 2008 I likhet med all annen medisin, så er det alltid noen som reagerer på det. Men selv om jeg, f.eks, ikke tåler voltaren, så skal det bety at ingen andre tåler den og at den bør taes av markedet?? Nei! Vaksiner redder millioner av liv hvert eneste år! Og selv om det er en liten risiko for at barna KAN få en reaksjon av vaksinen, så er sykdommen de vaksineres mot mye verre! Og i de fleste tilfeller rett og slett dødlig! Vil heller ha et barn med f.eks autisme eller ME, enn et barn som er død!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #18 Skrevet 17. november 2008 Jeg blir gang på gang overrasket over motstanden mennesker har for å endre synet sitt. Her er det en dokumentar som viser at NOEN AV DE RAMMEDE HAR FÅTT ERSTATNING, men fortsatt forsøker folkehelsa og skjule at det FINNS EN SAMMENHENG. Uavhengige om dere er for eller mot vaksiner, så kan man vel se at tilliten er brutt her. Det er ikke akseptabelt at makten de har blir brukt på denne måten. De fleste som følger vaksinasjonsprogrammet, som er frivillig, har en enorm tillit til folkehelsa, og jeg har gang på gang sett mødre her inne skrive at de tror folkehelsa ønsker det beste for barna. Våkn opp!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #19 Skrevet 17. november 2008 Ja jøss, jeg er sikker på at "folkehelsa" ønsker at barn skal vaksineres og bli alvorlig syke, for da kan samfunnet bruke mange millioner kr på behandling av de syke! Veldig logisk....
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #20 Skrevet 17. november 2008 Nei, de nekter jo å betale for de som blir syke. Du så kanskje ikke dokumentaren? Det de tenker på er f.eks. at mødre ikke må være hjemme med barna sine i 2-3 mnd dersom de får kusma osv. Der er det penger å spare.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #21 Skrevet 17. november 2008 NIX. INGENTING ER BEVIST. ER BARE PÅSTANDER. STOR FORSKJELL!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #22 Skrevet 17. november 2008 Herregud, hvem er det som har kusma i 2-3 måneder? Glem heller ikke at denne vaksinen ble innført i en tid da mødrene stort sett var hjemme. Så den teorien holder ikke.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #23 Skrevet 17. november 2008 Jeg er HI som skrev at "endelig er det bevist at vaksiner har skyld i me!" Skal innrømme at jeg satt det litt på spissen for å få flere til å se programmet. Jeg skjønner uansett systemet så godt at jeg tror det skal veldig mye til før man får BEVIST noe sånt, med så store krefter i sving.... Jeg skrev det sånn fordi det man ser her er en sammengeng mellom vaksiner og Me. Og flere har fått erstatning for at de har fått me. Alikavel får man ikke høre at man kan få me av vaksiner ? Jeg leser ikke vg og denslags til du som skrev det Og tilslutt ville jeg bare opplyse om at folkehelseinstituttet ikke er et statlig organ.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #24 Skrevet 17. november 2008 Ooops, skulle stå 1-2.. Men det er ingen vits i å diskutere teorien min, det er nemlig ikke min teori, folkehelsa selv har skrevet det som en av grunnene til å innføre vaksinen.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #25 Skrevet 17. november 2008 ME er jo veldig omstridt i seg selv. Er det fysisk/psykisk etc. Tror ikke vi kommer nærmer svaret om vaksine er skyld, før vi vet hva sykdommen kommer av, og om den er fysisk eller psykisk. Det er rett og slett for mye usikkerhet til at sykdommen kan påvises.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå