Gå til innhold

Og det var ikke rom for dem i herberget

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjente som leser mye her inne, så det vil jeg helst ikke si.

HI

Videoannonse
Annonse
Gjest Sauen - uke 13
Skrevet

Jeg har vært der du er nå, og vær så vær så snill å gå!

Det første du gjør i morgen er å gå på sosialkontoret. Der har de sosionomer som helt sikkert vil hjelpe deg i en sånn situasjon.

Kom deg bort, fortere enn fy! Det kan gå skikkelig galt...

Og det med at politiet ikke gjør noe har jeg dessverre vært borti også... Vanskelig det der...

Lykke til, og hold oss oppdatert!

Send meg gjerne en PM om jeg kan hjelpe deg med noe - hva som helst!

Skrevet

Jeg er den som skrev over her at jeg tror det er et tulle innlegg eller at hi rett og slett ikke vil gå..

Jeg er også datter til en alkoholisert mann som ikke var grei med oss og vi måtte rømme fra og hatt store lignende problemer med bf så jeg vet hva det er.. det er ikke lett å gå MEN når man har bestemt seg og ikke finner seg i det lenger må man bare gå. Ikke komme med unnskyldninger som at ingen kan/vil hjelpe, familiebilder, skole ol.. Man må bare..

Å henge seg opp i sånne ting er bare en unnskyldning. Er det så galt at du måtte ringe krisesenteret så må du jo komme deg unna!!!!

Hvis ikke i kveld så i morgen.. de på sosialkontoret må jo kunne hjelpe evt til å komme deg til et annet krisesenter.. Jeg var heldig å hadde familie i nærheten når det gjaldt bf og en mamma som valgte å gå selv om det betydde å rømme huset midt på natta i bare pysjen uten noenting..

Tror mange går rundt å sier dem har det mye verre en dem har det så dem kan få sympati fra andre.. Det har jeg erfart..

Hi hvis det er så galt må du komme deg vekk, ingen unnskyldninger og ikke spare penger over tid.. hvem vet hva som kan skje i løpet av den tiden.. du kan klare det, ingen tvil! Lykke til!!

Beklager hvis dette ikke er et tulle innlegg men det er så mange av dem her at det er vondt å vite hvem som er sanne..

Skrevet

Du må ut av huset. Og du har vært kjempeflink som tok det første steget! Selv om det ikke fikk deg noen vei idag må du ikke gi opp nå. Glem det praktiske, som skolen, for nå og søk hjelp. Uten å ha lest alle innleggene vil jeg ihvertfall anbefale deg å gjøre som Sauen skriver, og gjør det imorgen.

Mitt hus har alltid rom nok, og hadde du vært i nærheta skulle jeg redt seng for deg og barna - når det er en umulighet håper jeg du i det minste finner hjelp en annen plass, FØR du tar veggens plass.

Skrevet

Dra på sosialkontoret i morgen, før det er for sent.. For din og ungenes skyld.. Der kan de gi deg nødhjelp og alt annet du trenger.. De kan være vanskelige, men det er bare å stå på krava for du har rett til hjelp! Hvis ikke hadde jeg bare tatt med meg ungene, og det du måtte trenge å troppet opp på krisesenteret.. de kan ikke avise deg da! Huff, får helt vondt i magen jeg.. Håper virkelig du kommer til å klare deg! Vet hvor vanskelig det kan være å gå.. Er selv sammen med en hissigpropp, og selv om han har slått meg klarer jeg ikke vende ryggen til.. =( Dessverre.. =( Håper du er sterk, for barna sin skyld, om ikke annet! Det har jeg tenkt til å være snart.. Fått nytt sted å bo og allting, så nå flytter jeg snart.. Og det kan du og HI! =)

Skrevet

Jeg er datter av alkoholiker selv. Kanskje er det derfor jeg har så vanskelig for å dra? Det er snakk om 3 barn, og det er vanskelig å rive opp alle med rot. Jeg er rett og slett i villrede, og det er vondt og vanskelig, og jeg går og smågråter hele tiden. Har en stor klump i halsen. Jeg vet hva jeg bør gjøre. Jeg vet det så inderlig godt.

HI

Skrevet

Det er det jeg helst vil få til: finne et sted å bo bak hans rygg, og stille flytte ut når han ikke er hjemme, og bare legge igjen et brev.

Jeg har fått mer enn nok gjennom flere år, og har fått frynsete nerver. Skjelver inni meg, og føler jeg skvetter av den minste ting. Jeg er blitt en skygge av meg selv, og dette er ikke meg lengre.

Jeg skjemmes over hvor svak jeg har blitt de siste årene. Han låste meg inn i gangen i dag. Jeg satt og frøs der, og gråt. Han sa jeg fikk ikke komme inn før jeg ba om unnskyldning for hva jeg har gjort. Han mener jeg er utro mot han, og det finnes ikke en mere trofast kone enn meg.

Jeg vet ikke hva galt jeg har gjort han. Det skal ingenting til før han eksploderer.

HI

Skrevet

Det er akkurat det du burde gjøre og.. Og alt det kan du få hjelp til på sosialen! Du trenger ikke vente til du har spart opp penger selv! Dra ned dit i morgen og fortell dem hele historien din. Jeg lover deg du kommer til å få hjelp.. Hehe.. Pussig nok var det akkurat det som var planen min og.. Men jeg har bestemt meg for han jeg må konfrontere han med att jeg flytter, sender vekk ungen først da.. Også får det bare briste eller bære.. :/ Men uansett, dette handler ikke om meg.. Dra på sosialen, stå på krava, og få gjort det fort! Så du ikke ombestemmer deg.. Vet hvordan det kan være.. Plutselig er alt bra igjen... en liten stund..

Vær sterk HI, dette klarer du! =)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...