Gå til innhold

Kjææære vene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sier ikke at ingen skal få lov,blir bare irritert på dem som forsvarer det og sier buhu jeg får ikke blåse folk i trynet med det!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blodtrykekt mitt er helt perfekt skal du vite:)

Skrevet

tenker litt på den at om du tar deg en blås på f.eks buss stoppet eller noe.. rett på siden av et anna menneske (menneske sto der før du tente på røyken)

skal din røyking gå ut over den personen da? er det egoistisk av h*n å be deg gå vekk? hvorfor det? det er jo din røyk. ditt valg å røyke. ikke andres. da burde du ta konsekvensene å gå vekk.. ikke la det gå ut over andre..

så visst en har en skikkelig dårlig dag en dag så skal en bare sette seg på noen fremmede sitt fang å brette ut om sine plager og sorger uten at de har bedt deg om å dele det?

blir så og si på samme måte.

jeg har ikke lest de andre trådene.. men føler bare på den at det er dere som har valgt det å røyke.. hvorfor skal det gå ut over andre..

det tror jeg du må spørre deg selv om flere ganger..

samme som du sier at dere er blitt "kasta" ut på gata fordi dere får ikke røyke inne.. hva med dem som ikke røyker? skal ikke de ha noe valg? MÅ de sitte å puste inn deres røyk pga dere blir så fornærma av oss "egoister"?

Skrevet

Ja, både røyking og fedme er et helseproblem, er enig i det. Men en som spiser seg feit forpester i det minste bare seg selv, mens en som røyker forpester omgivelsene sine med gifta også. I tillegg stinker dere røyk i flere timer etterpå...Så skjønner godt at enkelte arbeidsplasser forbyr de ansatte å røyke i pausene. Trenger ikke stå nært en røyker for å kjenne den sterke lukta. Er sikkert ikke så enkelte for en røyker å skjønne det, da dere blir immun mot lukta selv. En stor forskjell er imidlertid at mat må man ha for å overleve, mens røyk er faktisk ingen livsnødvendighet!!!!

Skrevet

Den dagen samtlige sutrete antirøykere klarer å leve et liv som ikke sjenerende noen på noen som helst måte, den dagen skal jeg vurdere om jeg gidder å ta meg ørelitegranne nær av sutringen.

Dvs, den dagen de kasserer bilen og utelukkende benytter seg av kollektivtrafikken, de slutter å benytte seg av fly, de slutter å produsere så mye søppel, de slutter med de gremme parfymene sine og i det hele tatt gjør det de kan for at den oppvoksende generasjonen har et sunt og greit samfunn å vokse opp i.

Men noe sier meg at det er veldig mye greiere å slenge med leppa til alle andre, fremfor å gjøre en minimal innsats selv for å gjøre verden (i dette tilfellet) mindre illeluktende og helsefarlig.

Når skal samfunnet godta mobbing av miljøsvin på lik linje med mobbingen av røykere?

Skrevet

hvordan vet du at det ikke er mange som gjør det???

jeg resirkulerer. unngår å fly. tar heller tog. unngår å kjøpe bil. tar heller bussen.. må gjennom en lang tunnel for å komme oss på andre siden så visst ikke så hadde jeg sykla.

prøver å unngå å kjøpe ting som har så himla mye embalasje.

er mer, men kommer ikke på det nå..

Skrevet

Tror du at du representerer det store flertallet i samfunnet? Tror du virkelig det er så fryktelig mange som prioriterer bort bil pga miljøhensyn? Og tror du at det er deg og dine likesinnede som sutrer høylydt over andres sigarettrøyking?

Forøvrig, jeg syns det er rart at så mange klarer å hoste opp så mye syting pga røykere, når det vitterlig er nok av røykere som faktisk tar hensyn. Men å røyke på sin egen veranda er en forbanna rett vedkommende har. Tåler man ikke det som nabo, så får man flytte ut på landet i en enebolig hvor man slipper å ha naboer så tett innpå seg.

Skrevet

oi oi oi oi :P er tydeligvis ikke de som røyker som syter hehe..

ska sei.. hehehe

Skrevet

rettelse: tydeligvis ikke bare de som ikke røyker som kan syte hehe..

men blir temmelig matt av folk som bruker så evinnelig mye energi på kritikk og mas.

Skrevet

Joa, de som røyker syter nok de også. ;-)

Jeg er ikke så kvass som jeg virker som.

Men det finnes nok av reelle problemer i verden, og jeg syns det er utrolig rart at folk da velger å henge seg opp i uvesentligheter som røyking i friluft faktisk er.

Og jeg syns det er rart at folk ikke tar mer ansvar for egen situasjon. Plages man så mye over andre, så har man det vel langt bedre borte fra folk. Man kan ikke forvente at alle andre skal rette seg etter en selv.

Skrevet

jeg sier faktisk ifra om det setter seg rett på sia av meg å tenner på en røyk.. det syns jeg at jeg har rett til..

om setter seg på siden av deg å begynner å kaste opp? eller snakker til deg å spytter ut av munnen (lesber litt for mye hehe)

er jo ikke akkurat ønskelig det heller heehehe

Skrevet

Jeg bor i by. Skal jeg gå rundt å ergre meg over alt folk gjør som kan være plagsomt eller irriterende, så vil jeg få et begredelig liv.

Jeg ser ikke poenget i det. Setter noen seg ved siden av meg og fyrer opp en sigarett (og jeg syns det er plagsomt) så går jeg et annet sted. Men det skal sies at jeg faktisk ikke har opplevd det enda.

Skrevet

jeg bor på ei lita øy. der hvor alle løper rundt med blomsterkranser og bibelvers :P (sant det med bibelvers da :P)

folk kan gjøre hva pokker de vil., så lenge det ikke går vondt ut over meg og mine :)

skal ikke trøkke mine meninger nedover hue på folk. en må jo forstå at folk er forskjellige.. det som er riktig for deg trenger ikke være riktig for meg..

Skrevet

..bibelvers? Det høres kuriøst ut.

Mulig mine holdninger og meninger er preget av hvor jeg bor.

Jeg er ikke en særlig overbærende person, men det må jeg være hvis jeg ønsker å bo slik jeg gjør.

Og jeg holder fremdeles fast ved at det finnes langt større problemer i verden enn hvilke irritasjonsmomenter naboen klarer å produsere. :-/

Skrevet

hehe.. er nyinnflytta da.. er ikke kristen, men lar de være det så lenge de ikke løper etter meg med boka si :P

vi bodde en tett plass som det bare var bråk og fyll døgnet rundt. klarte ikke å bo på en sånn plass så vi tok iniativ å flyttet..

kunne ikke flyttet til oslo f.eks pga jeg kunne ikke trives i en sånn by.. å jeg gidder ikke prøve å lage problemer for min egen tilværelse heller..

folk må da fatte at en må se ann plassen hehe..

Skrevet

1smule, si meg. Bor du i bibelbelte? Høres faretruende ut som det. hehe

Jeg er derfra selv da.

Ja nei dette var en flott diskusjon. man blir aldri lei av røykediskusjoner.

Jeg røyker selv, røyker ute på verandaen da jeg ikke akter å gå ned alle etasjene. Men det er da min veranda. Jeg prøver å gå vekk på bussholdeplasser o.l når jeg skal ha en røyk, men ikke alltid like lett i storbyen. Men jeg blir sykt provosert av folk som til stadighet skal kalge over røyking når det finnes verre problemer her i verden.

Skrevet

æ æ fra krestjansand jah :D hehe..

hobbyhippie kan du kalle meg hihi.. neeeeeeidaaaa.. men jeg klarer heller ikke masse eksos o.l da.. kan ikke si fnatt lengre (betyr visst skabb hehe)

så jeg prøver å unngå det :) jeeii me :P

forstår jo at du ikke vil gå ned alle trappene.. men en må bare innse at det er et iritasjonsmoment for begge parter faktisk..

men det er flott at du respekterer folk som velger å ikke røyke å går vekk :) samme som å ikke hoste på folk.. ekke snadder det heller :P

Skrevet

Ikke værst du! æ æ fra søgne. Juppiduu,. Og jeg klarer ikke å legge vekk fnatt. Hehehe. Selv om det blir kommenert jaa. (betyr og lemus i musa)

Jeg ser at det kan være ett irritasjonsmoment. Men er litt feil når man skal få kjeft for hva man gjør på egen eiendom. Synes jeg.

Skrevet

anonym 16:21 her da.

skulle jo ikke være anonym det

Skrevet

alle skulle hatt sin egen enebolig.. helst med et stoooort gjerde rundt heeelee eiendommen som er noen km i omkrets..

da burde en jo bli fornøyde? eller hva??

:P hehe..

men jeg må jo si at jeg ikke hadde klart å få masse røyklukt inne på soverommet når jeg sov.. at jeg måtte lukke vinduet å svette ihjel pga noen på død og liv skal røyke på verandaen hehe.. tåpelig spørr du meg hehe..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...