Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Jeg fikk i november.. Synes det var kjempefint, for da var han passe stor når sommeren kom.. Pluss at jeg fikk tatt ferie rett etter min permisjon, slik at vi hadde ferie alle sammen på sommeren.. Ved nestemann så kunne jeg tenke meg enten i mars/april eller i oktober..
Mamman til AM&JS Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Fått i juli...ulempe altfor varmt og fikk mye væske i kroppen. Neste i september...ülempe at jeg måtte gå høygravid på sommeren, ellers en fin tid synes jeg!! Så fikk jeg siste mann i desember..og nei...absolutt ingen fordeler...han blir yngst i klassen, rett oppi mot jul etc.. NÅ venter jeg nr 4 i februar..og føler på meg at det blir utrolig flott tid...At jeg kan få ha en liten baby på sommeren:)
☆Monkey Business☆ Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Har fått i begynnelsen av november og i begynnelsen av mai. Synes begge deler var helt glimrende.
~sjiraff~ Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Førstemann i september, andremann i februar. Fordelen med september er at vi fikk være med på hovedopptaket i barnehagen. Nå er vi avhengige av at noen slutter for å få plass (står på 1.plass på ventelista i snuppas bhg). Sånn årstidsmessig i forhold til alder synes jeg ikke det er noen spesiel ulempe eller fordel.
Gjest mphs Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 September- Kjedelig å gå mesteparten av permsjonen i mørket på vinteren, men grei alder på ungen når endelig sommeren kom. Vi dro 5 uker til Mallorca i mars/april og kortet med på vinteren. Koste oss sammen. For kaldt å amme ute. April- Deilig å gå rett mot sommeren, Enkelt å amme over alt siden det ikke var kaldt. Koselig å gå turer ute fra første stund. Men kjedelig at permisjonen er over midt på vinteren. Vi dro 3 uker til Gran Canaria alle fire og forlenget sommerne.
piano♫ Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Mai - herlig, gikk mot sommer, fint vær for trilleturer mm, greit å takle våkenetter. Negativt: Litt for varmt for minsten en periode. Oktober - det skal jeg aldri gjøre igjen. Fikk en unge som aldri sov mer enn 1,5 time sammenhengende (på noe tidspunkt) pga sykdom, det var kjempetungt i den mørkeste årstida. Slapsete og grå vinter gjorde det ikke lettere. Min erfaring er at det er lettere å takle nattevåk i den lyse årstida, da er man mer opplagt og trenger mindre søvn i utgangspunktet...
hamsterpia Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Fikk i august i fjor. Fordeler: Det er som regel fint vær da, så det går an å ha utebursdager i framtiden. Og det var ikke sinnsykt varmt lenger, så det gikk an å være ute med nyfødt baby. Slapp å kjøpe meg kjempesvære vinterjakker o.l. Med den sommeren som er her, så var det helt greit i forhold til varmen også. Ulemper: Hadde liten baby på vinteren. Men det var egentlig ikke så problematisk det heller, så jeg ser igrunn ikke noen ulemper med å få barn i august.
klg,2 boys now:) Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 førstemann er født i mars,fordel varmer i været,gikk høygravid på kaldeste delen av vintern. ulempe han var ganske liten da sommern kom. denne gangen skal jeg ha på torsdag,altså november.foreløpig fordel har vært å gått gravid på høsten. ulempe var ikke artig å bare ha ekstra kilo på sommern uten at det var tydelig at jeg var gravid.håper bare det holder seg såpass mildt ute.
mamma til to=) Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 November. syntes det var perfekt. Noe som lyste opp den triste høst måneden. Neg var at det kanskje blei litt stress med tanke på jul. Ble ikke noe storrengjøring. Men mye jule kos da. =)
Let's hear it for the boys! Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Jeg fikk rett over nyttår, og finner absolutt ingen ulemper ved det. Det var heller ikke spesielt kaldt der jeg bodde på den tiden, og minimalt med snø. Syntes det var superkos å være høygravid i julen, og jeg håper jeg blir gravid på samme tid med nestemann
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 16. november 2008 #11 Skrevet 16. november 2008 Fikk i januar. Ulempe: Var kaldt og jeg bodde på kysten på den tiden. Var endel skikkelig kalde dager, mye vind og snøstorm, hehe Pakke hele vogna inn i en dyne, for at ungen ikke skulle bli dekket av snø ;o) Men, syns det var en grei tid å få barn på sånnsett, han er jo størst av alle. Men.. Vil gjerne ha nestemann ved april/mai/juni. Det finnes vel gjerne ulemper ved alt tipper jeg.. Positive var jo at han var blitt såpass stor ved sommerstid, så han kunne sitte i badebasseng på verandaen. Og en spade i hånda i skyggen oppi sandkassa.. )
SmashingMummy Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 Mai-baby. Kjempedeilig tid å gå hjemme på. Men altfor varmt for vesla på det varmeste. (Var jo også veeeeldig varmt i mai i år, med unntak av 17. mai....) Men veldig deilig med de lyse kveldene og nettene, var ikke så tungt å stå opp på tross av lite søvn. Ulempen er at nå som hun begynner å bli mere aktiv så er det ikke like deilig å være ute fremover. Og krabbing og stabbing er ikke så lett på snø og is forestiller jeg meg? Men det får tiden vise. Også var det veldig skummelt å gå stor og tung med bekkenløsning på glatta når jeg var gravid på vei til jobb. Brukte jo evigheter på å komme meg noen plass hvis det var glatt. (Brukte forøvrig evigheter uansett..... 20 min gjennom slottsparken sier jeg bare...!)
plastblomst♀♂♂ Skrevet 16. november 2008 #13 Skrevet 16. november 2008 Har fått i mai og august. Synes begge deler var supert, men kanskje mest mai. Litt kjedelig i være høygravid i varmen, også kommer høsten fortere etter at babyen er født. Synes vel generelt at våren er den beste tiden å få barn på.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 16. november 2008 #14 Skrevet 16. november 2008 Fikk i Juni. Kjipt å gå stor når det begynte å bli varmt ute, og kjipt å plages av varmen når jeg ammet og svetta nok fra før, men genialt å slippe masse klær på den lille og kunne gå ut når vi ville uten å te hensyn til kulde og storm osv.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 16. november 2008 #15 Skrevet 16. november 2008 Fikk i begynnelsen av mars! Heeeelt perfekt!! Ikke var det spesielt kaldt ute da snuppa ble født, gikk høygravid i jula! (spise maaaasse mat uten at noen ser rart på deg hehe.......), passe stor til sommeren mye enklere å styre med! Hvis jeg kan planlegge så vil jeg gjerne ha på samme tid neste gang!
Lukkelukken og bebibror Skrevet 16. november 2008 #16 Skrevet 16. november 2008 Fikk 5.januar. Fint å ikke ha alt for stor mage om sommeren, men dumt at det omtrent ikke finnes vinterjakker til gravide. Ikke som jeg fant i hvertfall, så måtte bli noe lignende av det Nanny 911 går med... Fint for barnet å være eldst i klassen, men ulempe med at det er så nærme jul.
Sånn kan det gå Skrevet 16. november 2008 #17 Skrevet 16. november 2008 Jeg fikk i januar, mars, april, juni, juli, november og desember. Synes for min del alle årstider er like fine å få barn i.
UnePune äntligen hemma! Skrevet 16. november 2008 #18 Skrevet 16. november 2008 De to første kom i desember og oktober. Siste kom i mai, og det var helt genialt og lettvint i forhold til at jeg hadde to små til - det var jo bare å gå rett ut, bleieskift og alt ute - ikke så mye stress med yttertøy og dresser og sånt =)
mamman til to gutter Skrevet 16. november 2008 #19 Skrevet 16. november 2008 Fikk i juli. Ulemper: jula ødelagt av kvalme, greit når jeg ikke hadde barn fra før, men kan aldri tenke meg det igjen når jeg har mini, bursdag når alle er på ferie Fordeler: Permisjonen ferdig ca til barnehageåret starter Et evt neste svangerskap kommer jeg til å prøve og få til sånn at jeg verken ødelegger jul eller sommerferie med kvalme (selvfølgelig hvis jeg blir like lett gravid som denne gangen, sånn at det faktisk lar seg planlegge hvertfall litt)
19 år og tobarnsmor snart=) Skrevet 16. november 2008 #20 Skrevet 16. november 2008 Juli.ulempen var at det var veldig varmt:)men var deilig og kunne trille på sommeren oxo..
Gjest Sauen - uke 13 Skrevet 16. november 2008 #21 Skrevet 16. november 2008 Fikk i september. Kjipt å gå høygravid om sommeren. Kaldt på trilleturene første halvåret. Ellers fin tid å få barn.
Snuppa! Skrevet 16. november 2008 #22 Skrevet 16. november 2008 Fikk i april, negativt- gå høygravid når det er vinter, kaldt å ikke få igjen jakka. Ellers bare positivt
Norwegian by injection Skrevet 16. november 2008 #23 Skrevet 16. november 2008 Jeg har fått i des. jan. og aug. Likte å gå gravid på sommeren (mindre klær, mye bading) Ulemper med des. og jan. er at det blir så sinnsykt mange gaver på en gang mtp. jul. Likte heller ikke å gå høygravid på vinteren (glatt, mye klær).
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 16. november 2008 #24 Skrevet 16. november 2008 August; ulemper: Kjipt å gå høygravid på sommeren, tungt og varmt å føde og ligge på sykehuset når det er så varmt. Kjedelig for barnet å ha bursdag midt i sommerferien, og må feire før eller etter for at kompisene skal være hjemme da. Kjedelig at det går mot vinter mens barnet er lite. Fordeler; Barnet er 1 år til hovedopptaket til barnehagen. Barnet er såpass stort første vinteren at det kan taes med på turer, Barnet er såpass stort første 17.mai og sommeren at man kan ta det med, og det sover ikke bare. November; Ulemper: Det er så kaldt ute mens barnet er lite at det ikke kan sove ute til og begynne med, Barnet er så lite andre vinteren også at det er vanskelig for barnet å bevege seg ute med masse klær da og. Født så sent på året, og blir av de yngste i klassen. fordeler: om man har 42 ukers permisjon kan barnet begynne i barnehagen ved barnehagestart selv om barnet kun er 9 mnd da. Barnet er passelig stort til å begynne å kunne være ute, på bakken på sommeren.
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 16. november 2008 #25 Skrevet 16. november 2008 Fikk i februar og synes det var en fin tid. Var litt kaldt den aller første tiden, men gikk ikke så mye ut da likevel. Så var han blitt noen måneder når våren og sommeren kom, og mindre klær. For oss var det veldig bra, siden vi hadde liten bag på vogna og den ikke kunne takla en stor pose når ungen var stor i tillegg.... Nestemann kommer i juni, håper det er en fin tid og. Slipper å gå høygravid på det varmeste om sommeren. Eneste jeg kan tenke meg er at klærne vi hadde til jonas om sommeren/vinteren kræsjer med sesongen når den vokser til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå