Gå til innhold

Hva FORVENTER dere av Besteforeldrene til barna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi forventer at de skal huske gutten vår til jul og bursdag. Bortsett fra det forventer vi oss ingenting. Min manns foreldre bor i utlandet, og vi har kun sporadisk kontakt med min far. Svigerforeldrene mine er MYE flinkere til å holde kontakten med barnebarnet enn faren min er.

Penger har vi aldri fått av noen av dem, så det er greit, vi vil uansett klare oss selv. Svigermor kjøper en del klær til gutten når de kommer på besøk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg forventer at de er engasjert og interessert i barnebarna sine. Og at de viser at de betyr noe for dem og er glad i dem.

Skrevet

Jeg forventer at de viser interesse, det er alt.

Synes ikke det er for mye forlangt.

Skrevet

Forventer, som mange andre her, at de viser interesse og at de er glad i dem!

Og det gjør de alle fire =)

Ser at de storkoser seg sammen alle sammen, og det er veldig deilig! Godt å vite at han er så glad i sine besteforeldre, og at besteforeldrene er så glade i han!

Skrevet

Eg FORVENTAR interresse. Og med det meiner eg at dei (i tillegg til når vi inviterer) på eige initiativ tar kontakt og rett og slett lærer barnebarna å kjenne. Eg forventer og at dei stiller opp på store merkedagar som dåp, konfirmasjon og etter kvart i bryllaup (så sant dei er fysisk i form til det). Eg veit mannen min er litt sår fordi svigers var vekkreist i tre veker rundt termin med førstemann, og i tillegg var vekkreist på første bursdagen hans, eg hadde vore skuffa om det var mine foreldre.

Når det er sagt så er vi kjempeheldige som har foreldre som stillar opp så sant dei kan (svigermor jobbar 80% men har likevel ork til å ha kvart av dei tre barnebarna som er store nok på overnatting ca 1 natt pr mnd, samt har dei ein dag eller to i tillegg - og det er ingen selvfølge). Mamma og pappa kjem ofte på besøk om ettermiddagane når mannen min jobbar seint, for å leike med ungane og avlaste meg litt. Ingen selvfølge, og eg er veldig takknemlig.

Klart ein sjølv må ta ansvar for sine eigne ungar, men når besteforeldra har LYST til å hjelpe med f.eks. ei overnatting innimellom, må det jo vere lov for oss å ta imot utan å føle at vi ikkje klarar å ta ansvar for våre eigne barn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...