Gå til innhold

Hva FORVENTER dere av Besteforeldrene til barna??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er så mange som forventer og forlanger det ene og det andre.

Jeg personlig forventer ingenting og blir glad for det som blir bidratt med.

Jeg bestemte meg for å få barn , og tar ansvaret selv.

Og vil noen hjelpe til på ene eller andre måten så skal de få lov

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke noe. Jeg spør om hjelp og de hjelper om det passer. Men de er voksne mennesker med sitt liv, og om de er på ferie når ungen har bursdag er ikke det noen krise. Da spiser vi kake når de kommer hjem igjen.

Skrevet

Forventer interesse og engasjement. Rett og slett fordi mine foreldre forguder sitt barnebarn og hadde det vært en dag de ikke hadde hatt kntakt tror jeg de hadde blitt syke:)

Banrvekt og gaver er ikke noe jeg forventer.

Skrevet

Forventer at de holder loefter og avtaler !!!

Ja da, en smule irritert her naa....

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Det samme som "Den heldige eier..."

Svigers er sånn, forguder barna mine! (og ho eldste er ikke dems barnebanr engang), mens foreldrene mine derimot... hadde satt pris på litt mer interesse, ja..

Skrevet

Forventer at de skal behandle mitt barn på samme måte som mine søstres barn. Men jeg forventer hverken hjelp eller barnevakt, det er deres valg...

Skrevet

Jeg syns det er hyggelig at de er interessert + har lyst å bli kjent med barnabrn.

Vi spør om barnevakt når vi trenger og om de sier nei så blir vi faktisk ikke sure:)

Men jeg er litt oppgitt over klaging fra hu ene bestemora om at hun aldri får passe barnebarnet. Hver gang vi spør er hun opptatt. da syns jeg ikke hun skal klage, he he:)

Skrevet

Det kommer så klart ann på hviklet forhold man har med sine foreldre, men i mitt tilfelle så forventer jeg at de er interesserte og engasjerte og ser barnebarnet sitt ofte slik at de får et godt forhold.

men til mine svigerforeldre så forventer jeg ikke så mye siden de bor langt unna... der forventer jeg at de og vi skal ta annenhver gang turen over fjellet for å besøke hverandre!!!!!

Skrevet

Jeg forventer at de er glade i barna mine, og det er de alle fire:)

Og hadde det ikke kommet noe til jul eller bursdag hadde jeg blitt trist på barnets vegne, men tviler på at det noen gang kommer til å skje.

Men jeg forventer ikke masse barnevakt, men er glad om jeg kan få litt hjelp av og til:)

Skrevet

Jeg forventer at de tar del i barnebarnas liv og er interesserte..

Jeg hadde blitt kjempe skuffet om besteforeldrene til tuppene ikke hadde hatt lyst til å passe dem innimellom eller var interessert i hva som foregikk i livene dems.

Selvfølgelig var det vårt valg å få barn og de er KUN vårt ansvar, men jeg synes det er lov å bli skuffet og lei sg over besteforeldre som gir blaffen i barnebarna.

Heldigvis er vi velsignet med både besteforeldre og oldeforeldre til våre barn som rett og slett forguder dem og nesten krangler om hvem som får mest tid med de :)

De har LYST til å finne på koselige ting med eldstefrøkna vår (som teater eller lekeland for eks) og det varmer mammahjertet mitt veldig.

Av gaver og ting forventer jeg gaver til jul og bursdag, men ikke ellers :)

Skrevet

Jeg forventer at de skal bry seg om barna og ta en tur innom en gang i blandt. Her er det stoor forskjell på besteforldrene. Svigerfamilie min forguder barna og ringer ofte bare for å spør hvordan det står til, de tilbyr seg også å hjelpe til hvis de vet vi har det stritt enten det er lite søvn, tenner osv... De jobber mye begge to så det er begrenset hvor mye de kan men de har hvertfall lillegutt på besøk alene en gang hver andre uke.

Moren min har sånne perioder der hun bryr seg mye mye og noen perioder der vi ikke hører fr henne på noen uker. Vi bor 10 min fra hverandre.

Faren min byr seg svært lite men blir sur hvis lillegutt er hos svigers hvis han tilfeldigvis stikker innom. Han bor 5 min å gå fra oss.

Forventer ikke at de skal kjøpe ting il barna, ikke at de sitter banevakt men a de er gald i dem og viser at de bryr seg.

Skrevet

Men betyr det at besteforeldre ikke er interesset hvis de ikke tilbyr seg barnepass??

Skrevet

Jeg forventer engasjement og interesse, og at de stiller med en liten gave til ungene til jul og bursdag.

Synes det er STOR forskjell på å forvente dette, og på å forvente seg barnevakt og pass.

Kan ikke skjønne at selvom det er mine barn og mitt selvfølgelige ansvar - så er det plutselig kravstort å forvente at besteforeldrene engasjerer seg i og bryr seg om barnebarna sine!?

Regner med HI forventer seg dette hun også, og ville blitt skuffet om ikke besteforeldrene var interessert nok i barnebarna sine til å av og til prioritere dem først? Feks. ved merkedager...

Skrevet

Forventer ingenting enn at de skal bry seg om og være glad i tuppa. Og det er heldigvis hennes 2 besteforeldre (min mor og stefar).

De stiller opp uansett og virkelig viser at de bryr seg om tuppa, og det varmer utrolig godt. Ser og på henne at hun er utrolig glad i sine besteforeldre.

Skrevet

Jeg forventer ikke noe mer, enn at de respekterer barna - og det gjør de =)

Skrevet

Vet du, jeg mener man skal kunne forvente ting, men ikke generelt fra "besteforeldre" som en stor hop. Men hver enkelt familie kan godt ha forventninger til hver enkelt bestaforelderindivid for å si det på den måten. Her har jeg ingen forventninger til Guttongens morfar, han har ikke stilt opp for meg, og kommer ikke til å stille opp for barnebarnet. Fra mamma derimot forventer jeg både interesse for gutten, ønske om å både passe og komme på besøk, og en viss del ansvar, for slik har det vært fra han ble født og hun gir selv uttrykk for at det er slik hun vil ha det. Men å sette meg ned å si at "jeg forventer at besteforeldre stiller opp på ditt og datt" blir feil. Jeg forventer at mamma gjør det fordi hun alltid har gjort det, og ønsker det selv, og noe hadde vært allvorlig galt om hun feks dro til syden på bursdagen hans.

Skrevet

Jeg forventer at de skal være glad i barna mine (og søstern sine) At de skal vise omsorg og gi dem masse kjærlighet når de er sammen med dem =))

Alt utover det er super bonus!!!!!!! At de i det hele tatt setter av en hel helg for å komme 30 mil å passe dem en kveld/natt..... at de har ungene hos seg en uke eller to i strekk på sommerferie og tar dem med på fjellturer og hytta.... at de kommer minst 6-8 ganger i året for å være sammen med ungene... (og oss voksne )

Det er jo bare slik man må være takknemlig for mener jeg.... som man ikke kan forvente av dem i det hele tatt =))

Skrevet

Jeg forventer faktisk at de er interressert i å delta i livet til barnebarna. At de bryr seg om dem og engasjerer seg i dem..

Jeg forventer på ingen måte gaver, barnevakt eller noe som helst annet.

Det er ikk eviktig i det hele tatt..

Det beste vi kan gi barna våre er kjærlighet og TID...

Skrevet

Av foreldrene mine forventer jeg mye i form av tid og kjærlighet, men de har lagt lista høyt for seg selv :) Jeg krever derimot ingenting av dem.

Skrevet

Jeg forventer at de viser interesse og er glad i gutten min, jeg:)

Men jeg maa si at jeg synes argumentet om at man har selv tatt et valg om aa faa barn faller litt mellom to stoler. jeg synes norge er ganske kaldt paa det omraadet.

jeg anser barn som en familiebegivenhet! selvom man har hovedansvar for sitt eget barn, mener jeg at hele familien har ansvar for at barnet har det godt! jeg er overbevist om at oppfoelging og interesse fra besteforeldre, og andre som bryr seg er viktig for et barns utvikling!

man skal huske paa at i de aller fleste land i verden, saa er et barn en familiebegivenhet, og noe aa glede seg over! synes det er mye hetsing av folk som utrykker at de synes besteforeldre skal stille mer opp paa sidene her, da kommer argumentene som at 'du valgte aa faa barn, det er ditt ansvar'. jeg synes det er en trist holdning! mannen min ble oppdratt like mye av sine besteforeldre som av sine foreldre, og det forholdet han har til de idag er fantastisk godt aa se! dette er en familie som helhjertet bryr seg om hverandre! de stiller virkelig opp for hverandre, nettopp fordi familie er det viktigste man har! den dagen jeg selv blir bestemor skal jeg stille opp for barnebarn med alt jeg kan og vaere tilstede for de!

Skrevet

Forventer ingen ting,- det er mine barn og jeg er deres barn. Men sitter stor pris på hjelp når de sitter barnevakt eller har barn på overnatning en dag eller gaver de trenger.

Besteforeldrene er i aldern 68 - 76 så forventer ikke all verden nei

Skrevet

At de er interesserte og bryr seg om barnebarnet.

Skrevet

Jeg forventer ingenting, men håper såklart at de har lyst til å være en viktig del av livene til barna mine (barnebarna deres).

Jeg vil at barna mine skal kjenne besteforeldrene sine, at det kan være noen de kan dra på besøk til og kose seg sammen med. Og jeg håper for barnas skyld at besteforeldrene vil være genuint interessert i hvordan de har det, og ha lyst til å tilbringe tid sammen med dem.

Jeg vet hvor glad jeg er i mine egne besteforeldre, og håper barna mine skal få et like godt forhold til sine.

Jeg håper jo at besteforeldrene f.eks skal ha lyst til å ha barna på overnatting, både for å avlaste oss foreldre og for at barnebarna skal ha det kjekt.

Jeg gjør jo også ting for mine foreldre for å hjelpe og avlaste dem. Ikke fordi jeg må, men fordi jeg har lyst til å vise at jeg er glad i dem og gjøre ting sammen med dem.

Så, jeg håper de vil bli kjent med barnebarna sine og delta aktivt i livene deres (og våre). Men jeg forventer ingenting ... vi er voksne og har valgt familielivet selv. Men jeg hadde blitt forferdelig skuffet om ikke besteforeldrene var interessert i barna og barnebarna sine.

Det er jo tross alt familie, og det valgte jo også de i sin tid å få.

Skrevet

Jeg vil si de ikke er interesserte dersom de ikke tar initiativ til samvær med barnet. Om samværet er i form av barnepass, besøk, overnatting, kinotur eller hva som helst går for det samme. Men det blir feil om foreldrene til barnebarna skal ta initiativet hver gang, og det tyder på manglende interesse og vilje dersom besteforeldrene gang på gang sier nei og prioriterer andre ting.

Og jeg kan godt forstå at mange blir skuffet over deres egne foreldre ikke er interessert i deres og familien deres sitt liv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...