Elise18.11.08 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #26 Skrevet 16. november 2008 Heisann! Tror noe er på gang her:) hmmm. Skummelt! Fikk en bitteliten blødning, som jeg ble forklart var tegningsblødning. Også kjenner jeg sånne mensensmerter i ny og ne.. Men ikke vondt enda. Jordmoren jeg akkurat snakket med spurte om jeg har kjent babyen beveger seg i dag, og det har jeg, men mindre enn vanlig så er litt bekymret her jeg sitter. Hun sa jeg skulle spise noe og drikke kald sterk saft og ringe om en liten stund igjen hvis jeg ikke kjente bevegelse. Dette var litt skummelt synes jeg..
Elise18.11.08 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #27 Skrevet 16. november 2008 Kjente litt bevegelse nå heldigvis:) Var nok bare at hun har sovet så godt inni den trygge og varme magen min:-) Håper så inderlig det skjer noe mer i løpet av dagen. Er lei nå.. - 8 dager i dag. Marihøna ligger vel på føden nå hun? :-)
barbara Skrevet 16. november 2008 #28 Skrevet 16. november 2008 Så bra du kjente bevegelse til slutt, er så skummelt når man plutselig lurer. Og heldig du, som har menssmerter og tegningsblødning! Da er det vel håp om at noe skjer snart for deg også:-)
Elise18.11.08 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #29 Skrevet 16. november 2008 Tror jeg har rier:-) Ikke sånne veldig vonde, men nok til at jeg synes det er best å ligge. Blir spennende å se om det fortsetter;)
Emiliten Skrevet 16. november 2008 #30 Skrevet 16. november 2008 Heia heia, Elise i magen!!! Nå skjer det noe, skal du se:-) Lykke til nå, snart har du din Elise i armene dine! Håper fødselen blir fin for dere! Uansett så ender det jo med noe fantastisk!! Klem fra Emiliten og Elise - 11 dager gammel i dag:-)
Elise18.11.08 Skrevet 16. november 2008 Forfatter #31 Skrevet 16. november 2008 Så hyggelig:) Så du er fortsatt her inne og følger med? Får håpe det tar seg opp i løpet av kvelden. De riene jeg har varer fra 40-50 sek, men er ikke supervonde enda. Ha en fortsatt fin kveld. Klem:-)
Emiliten Skrevet 17. november 2008 #32 Skrevet 17. november 2008 Ja, jeg må jo følge med på hvordan det går med deg, min "termin-søster" og våre to små navnesøstre-prinsesser:-) Håper du ligger på føden nå og at jenta er ute innen dagen er omme! Hørtes ut som om du hadde modningsrier i går? Og tegningsblødning betyr jo at fødselen snart er i gang. Lykke til igjen!!!
barbara Skrevet 17. november 2008 #33 Skrevet 17. november 2008 Oioioi! Rier på deg også jo! Siden du ikke har vært her inne i dag, håper jeg for din skyld at jenta di er kommet:-) Enten det, eller på god vei:-) Men synes jeg begynner å bli veldig alene igjen på overtid? Stadig like få symptomer her i gården, gitt, en uke over termin. Er det ingen andre som har passert termin her?
Gjest elissa2 Skrevet 17. november 2008 #34 Skrevet 17. november 2008 heeeeeyyyyy......... jeg er her enda....hadde termin den 14.....så 3 dager over...bynner å bli lei nå.....synst alle føder i hytt og pine........alle uten meg...... så hvordan er det med dere andre på overtid da??
Nov.jente Skrevet 18. november 2008 #35 Skrevet 18. november 2008 Jo, vi er nok flere her som er over termin dato.. (11 november for min del). Som du sier Barbara; inge tegn til noe som helst. Ser for meg at vi går mt helg og ut i neste uke før babyen er ute. Blir vel en igangsatt fødsel....... Er så lei nå!!!!
Prinsesse Brødhue Skrevet 18. november 2008 #36 Skrevet 18. november 2008 Nå er jeg også på overtid. Termin var den 16. Var hos jordmor i går å ble strippet men, det har ikke skjedd noe. Har mye vondt og blør litt men, det går liksom ikke over til rier. Jordmor sa at jeg hadde 3 cm åpning og det som skulle være mykt var mykt, og at livmortappen var i senter. Noe som betyr at ting kan skje når som helst da alt er "klart". Jeg har også fått en helt sinnsyk appetitt i det siste.. Er det vanlig? Jeg spiser som en hest, er konstant sulten på mat.
barbara Skrevet 18. november 2008 #37 Skrevet 18. november 2008 Juhu, da er det ikke bare meg igjen på overtid:-) Selv om jeg håper at alle kommer seg bort fra denne tråden her snart:-) Særlig elissa2, husker du skrev om masete rier forrige uke, og siden jeg ikke så deg her i løpet av helga var jeg kjempesjalu fordi jeg trodde du hadde født nå, jeg:-) pippa77: hmm, jeg også spiser som en hest, men det har jeg gjort helt siden jeg slutta å være kvalm... Så bra å vite at ting kan skje når som helst, da! Jeg var på jordmortime i dag, men hun undersøkte ikke modning. Har fått time til overtidskontroll og sannsynlig igangsettelse neste mandag, da, men håper jo hun kommer før det. Ellers blir dagen tilbragt på sofaen etter at jeg sklei på glatta og forstrakk noen bånd i symfysen:-( Stakkars alle som har bekkenløsning som har sånne smerter hele tida!! Men jeg har mamma mia på dvd, så jeg kan ikke klage:-) Mamma tilhørte visst den lille eksklusive gruppa som hadde fått den for tidlig fra bokklubbene, så jeg fikk den av henne i går, selv om den egentlig ikke kommer ut før neste uke:-D
Herkules Skrevet 18. november 2008 #38 Skrevet 18. november 2008 Hei på dere Smetter inn for å se hvordan det går med dere som fortsatt er her selv på overtid. Første fødselen min startet med vannavgang og i tiden frem til riene startet (nesten 2 døgn) fikk jeg ulvehunger jeg lå på sykehuset og var så SULTEN hele tiden Denne gangen gikk ting så fort, men mannen min bl kommandert til kiosken for å kjøpe et rundstykke til meg, når vi satt å ventet på en legetime Skjelden jeg er så streng, men var så sulten. Takk og lov for at han kjøpte mat, for det skulle bli mitt siste måltid før fødselen. Ja og begge fødselene mine startet uten noe forvarsel, så har kan ting skje hos dere fortere enn dere aner Fødestøv er sendt***
Gjest elissa2 Skrevet 18. november 2008 #39 Skrevet 18. november 2008 barbara:) nei så heldig å få fødd,har jeg ikke vært enda........men har sinnsyke til maserier fremdeles,som kommer regelmessig i maaaaange timer,med 5 og 3 min mellomrom,men etter å ha plaga meg i maaange timer så stikker de bare av;( så urettferdig:( ellers så er je de hersens mens murringene i mage og korsrygg her konstant.........alle tegn på fødsel,men det starter aldri skikkelig!!!!! så er igrunn litt sur!!!!!! så da satt jeg meg og såg på filmer om fødsler, og da ble jg minnet på hvor jævlig vondt det er å føde.......så da fant jeg ut at mini kan være der ei stund til.........hadde plutselig ikke lyst å føde nå med det samme lenger......he he, bra korka jeg...he he men ser du er ute på isen om dagen og leker bambi??????? hvordan går det med de strukkne båndet i symfysen?? max uflax da.......kjenner du noe tegn til fødsel da???? Herkules.....gratulerermasse med lille jenta:) og hjertelig takk for fødestøvet:) hvordan er tilværelsen som nybakt mor da??? og hva skal prinsessa di hete?? MÅ SI JEG SYNEST DET ER FLOTT AT DU SER INNOM OSS FØDEKLARE:).):) PIPPA77 du er her blandt oss enda eller????? håper alt står bra til
barbara Skrevet 19. november 2008 #40 Skrevet 19. november 2008 Heisann! Elissa2: Uff, så den andre tråden din om nok en runde med maserier. Synes virkelig synd på deg, det høres forferdelig slitsomt ut. *god klem* Her merker jeg ikke noe annet enn at ungen sparker litt innimellom. Klart magen er blitt større, og det er tyngre sånn sett, men bortsett fra det kunne jeg like gjerne vært 20 uker på vei... Føles helt fjernt å skulle føde - bare i løpet av noen dager! Litt merkelig også, med den totale mangelen på forvarsler... Bambi, ja, fyttirakkern! Det var jo ikke frost engang, jo! Bare et bittelite område i skyggen:-( Men symfysen er blitt mye bedre nå i løpet av dagen, hjalp veldig med en dag på sofaen i går. Fy søren det var vondt! Drev jo og stønnet og akket og bar meg hver gang jeg måtte snu meg i senga i natt - så på et tidspunkt våknet samboeren av lydene og spurte håpefullt om jeg hadde rier... Stakkars, han begynner jo å bli bra frynsete av å gå på overtid han også:-) Ellers har vi og svigermor vært og spleiset på videokamera i dag:-) Så nå kan ungen hvertfall komme - klarer ikke tenke meg flere ting det hadde vært kjekt å ha i hus... Selv om selve leiligheten godt kunne vært to-tre hakk ryddigere og renere. Får ta det i morgen - husvask skal vel gjøre susen for fødsel, eller? :-)
Gjest elissa2 Skrevet 19. november 2008 #41 Skrevet 19. november 2008 hei barbara:) flott å høre at det er bedre med deg etter uhellet..... tror nok mannfolka også er like spente som oss....har en her hjemme jeg også som får angst om han er på jobb og ringer hjem,og jeg ikke svarer med det første....har prøvd å forklare ham at det tar ei stund for keiko å komme seg opp trappa fra 1 etg til 2 etg,for å svare på tlf...he he....i dag så hengte han opp den indiske hengevugga til babyen på stua.......også sto han lenge og dagdrømte,og måtte erkjenne at nå gleda han seg villt....gikk ikke fort nok til dagen babyen er her sa han:) koselig:) husvask ja....det har jeg prøvd....funka ikke på noen fødsel på meg nei.....men ble slående fornøyd over min egen innsats da...hi hi...krysser fingrene for at husvask kan starte din fødsel:) noen tegn på at det skjer snart da?????? klems:)
barbara Skrevet 19. november 2008 #42 Skrevet 19. november 2008 Å, så koselig:-) Stas med forventningsfulle pappaer! Her har han redd opp senga og hengt opp uro over:-) Han gleder seg som en unge! Og så er han småsjalu på meg for at jeg får holde henne først... Litt søtt og litt pussig:-) Han gleder seg masse, er veldig stas å se, tror han blir en kjempebra pappa:-D Men at hun blir lagt til mitt bryst når hun kommer, det trodde jeg var en selvfølge, gitt. Det er jo det... Selv om han selvfølgelig skal få holde henne etterhvert, han også! Ingen tegn på noe som helst her i gården, så tenkte jeg skulle ta et raid med kjerringråd i morgen. Sex, husvask, og rømmegrøt med masse kanel - jf prinsippet om at alle gode ting er tre? ;-) Natta!
Gjest elissa2 Skrevet 19. november 2008 #43 Skrevet 19. november 2008 alle gode ting er 3:) men du, hvor har det blitt av pippa77????
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå