Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bad

Kjøkken

Kjøleskap

Soverom

sengetøy

ganger

stua

støv

etc

etc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ved behov, men prøver nå å ta det meste minst en gang i uka. Ikke kjøleskapet da, det tar jeg også etter behov... Sengetøy bør det vel ikke gå mer enn 2 uker mellom hver gang... urk, det er det verste jeg vet.

Skrevet

Går over stuegulvet nesten hver dag, og kjøkkengulv. Må nesten det med en 1-åring som spiser alt på gulvet og en 3-åring som drasser alt utover gulvet....

Skrevet

Hele huset (300kvm) Taes en gang i uken.

I tillegg støvsuger jeg annenhver dag i stue og kjøkken

Bad vaskes 2 ganger pr uke

sengetøy byttes annenhver uke eller oftere

kjøleskap en gang pr uke

ellers ekstra etter behov

Skrevet

Gulvene på alle rom annenhver dag.

Bad en gang i uka.

Kjøkkenet hver dag, slik at det alltid er rent. Snakker jo ikke om rundvask da. Men prøver å holde det i orden hele tiden slik at det ikke rekker å bli fælt.

Seng annenhver uke

Støv to ganger i uka.

ellers ved behov.

Er deilig å gjøre litt hver dag, slipper de store skippertakene da :)

Skrevet

Støvsuger en gang i uka ca, oftere rundt omkring med ministøvsuger på det verste.

Kjøkken, alltid rent, toalett og vask, alltid rent

Gulvvask blir det fort 1 mnd mellom hver gang *flau*

Skrevet

Får si som jeg sa i den kjøleskapstråden, at jeg er nok det mange vil kalle en gris. Kjøleskapet vasker jeg ikke, leiligheten (bare på 65 kvm) vaskes forhåpentligvis en gang i måneden. Kan sikkert gå lenger også. Seng innen en måned er gått. MEN vi er veldig nøye på personlig hygiene og klesvask:) Egentlig er jeg en ryddig og renslig sjel, vasket en gang i uka før, men de siste årene har jeg bare gitt f.... Planer om å flytte, da vasker vi rundt, kjøleskapet og:)

Skrevet

Å heiane, jeg er utrolig lei slike tråder. Er det så nøye hvor ofte alle andre vasker det ene og det andre?? Bare det er noen lunde rent og trivelig, driter jeg i hvor ofte dib-damene synes jeg burde vaske!

Skrevet

Uff og uff så sur jeg var da.... har tydeligvis ikke fått vasket til helga.

Skrevet

Der tar du feil. Her er alt unnagjort. Uten at du har noe med det egentlig.

Skrevet

Hvorfor er du her fremdeles når du synes tråden er så dum?

Det er jo en helt grei tråd som folk kan svare på hvis de vil.... hvorfor er du her ennå?

Skrevet

Jeg beklager, var ikke meningen å være så negativ som det kanskje ble til.. Føler bare at dette er en problemstilling som er til de grader utdebatert, og synes det er så mye moralisme her inne- både når det gjelder husvask, påkledning på unger, matlaging etc.

Jeg beklager, HI, var ikke meningen å kanalisere min frustrasjon over dette på deg.

Jeg er her fortsatt fordi jeg synes jeg har rett til å forsvare meg.

Skrevet

Jeg har aldri vært med på en diskusjon som denne før, er ikke alle av oss som har hengt her i årevis vettu;)

Skrevet

Bad -Hver dag

Kjøkken - Hver dag

Kjøleskap - ved behov, ca. en gang i mnd

Soverom - Hver dag

sengetøy- En gang i uka

ganger - Hver dag

stua - Hver dag

støv - Hver dag

Skrevet

Tråden over. Hvordan får du tid til alt dette hver dag. Er du hjemmeværende? Impånerende greier. Jeg trodde jeg hadde litt støv på hjernen da jeg gjør reint en gang i uka og da sukker mannen min. Nå skal jeg fortelle ham at noen drar fram støvsugeren hver dag....

Skrevet

Målet mitt er å få tatt de fleste rom hver uke, men barnerommene tørker jeg bare støv ca hver tredje uke tipper jeg...

Bad tar jeg en gang i uka, burde gjort mye oftere for blir grisete m en gang,,, Kjøkkengulvet burde jeg ta hver dag, tar det litt sjeldnere enn hver uke...

Sengetøy, hmmm... Har begynt et nytt og bedre liv og prøver å ta det annenhver uke, men blir nok ofte en mnd mellom...

Har det ganske ryddig da, men vaske er utrolig kjedelig!!!

Skrevet

Når har dere tid til å være sammen med ungene?

Skrevet

Bruker ikke så veldig lang tid egentlig. I og med at jeg vasker så ofte så blir det liksom ikke så veldig skittent, og da tar det ikke så lang tid. Og så har jeg enn mann som tar sin del av arbeidet.

Jeg er ikke hjemmeverende, er student, men studerer dobbelt, så har 200%, har også ett åring som er hjemme 50% og er gravid. Mannen min har vanlig 100% jobb.

Vasker over dusjen etter at jeg er ferdig å dusje hver morgen, gjort på fem min, tar også vasken og resten av badet da. Mannen min står som oftest for matlaging, oppvask og å vaske over kjøkkenet på kvelden før vi legger oss. Jeg vasker klær, henger opp, legger i hop osv. i løpet av dagen, tørker også støv i løpet av dagen. Støvsuger hele leil mens ungen får mat, en av oss støvsuger og en av oss ordner maten. Så vasker jeg over gulvene når hun er i seng. (pleier ikke å vaske gang, soverom og sånt hver dag, er nok å støvsuge, men vasker over stue, kjøkken og bad hver dag etter å ha støvsugd)

Skrevet

Dere må ha ocd:) Det der er jammen ikke normalt. Eller griser dere så fælt at dere må vaske hver dag? Jeg spyler dusjen fri for såperester hver dag, men å vaske den? Nei, livet er for kort til å bruke så mye tid på å vaske! Vasking er jo bare så kjedelig! Litt skitt har aldri skadet noen. Barna blir bedre herdet, om de ikke vokser opp i sterile hjem.

Skrevet

Liker å vaske jeg. Syns det er ekkelt å være i grisete hjem. Hilsen hun som tar det meste hver dag.

Skrevet

Mener du virkelig at et bad som ikke vaskes hver dag er grisete??

Ble lattermild av denne tråden :) Går det virkelig an lurer jeg på?

Skrevet

Ok! Du har støv på hjernen!

Er du virkelig så redd for litt skitt? Kan du leke ute med barna dine?

Bare lurer jeg altså...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...