Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #26 Skrevet 14. november 2008 Ja hadde en sommerjobb i kommunen en gang (ikke nav altså), og fikk beskjed om å ikke være så effektiv, for det stilte de andre i dårlig lys. spill litt kabal du, sa de. herregud...
ahh...dumme, gamle mamma Skrevet 14. november 2008 #27 Skrevet 14. november 2008 må da vel ikke ha master for å få saksbehandlerjobb i NAV! Samboeren min er utdannet sosionom (3 årig), og hadde relevant praksis under utdanningen..... det var nok for å få jobb.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #28 Skrevet 14. november 2008 ja ja. Jeg googla en del av de som har fått noen av stillingene jeg har søkt i nav. Og det er få som ikke hadde master. Noen hadde til og med doktorgrad. Da blir man motløs.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #29 Skrevet 14. november 2008 Men det kommer jo og litt an på flere ting? Kommuniserer du bra med personen i andre enden? Forstår vedkommende hva du EGENTLIG spør om? Har selv en jobb hvor det til tider kan være litt vanskelig å forstå den som ringer. Er langt fra NAV, men går vel litt på ord som brukes.. (f.eks folk kan ringe og si at PCen er ødelagt, ingenting virker, de får ikke en gang slått den på, skjer ikke noe.. Så har de glemt at de slo av skjermen når de gikk dagen før... Ikke alltid like lett å ta det over telefon når folk er påståelig at PCen er ødelagt...) Enkelte ting har jeg også opplevd at kan gjøres tungvindt hos nav, og regler bør endres. Men, har alltid får gode svar når jeg ringer, enten direkte til saksbehandler el. resepsjonen. Søknad om foreldrepenger nå gikk veldig greit, ingen problem. Så, dette kan nok også variere hvor i landet man er.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #30 Skrevet 14. november 2008 Kan ikkje du som jobber i NAV svare på hvor dere gjør av kopier av lønsslipper og helsekort etter bruk? Er i e anne tråd rundt her, svar gjerne på den respektive tråden.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #31 Skrevet 14. november 2008 Så tøvete dere er. Master- og doktorgrad for å jobbe i Nav? Hvorfor i alle dager tror dere at man må man ha det? Hadde jeg hatt master eller doktorgrad hadde jeg da virkelig ikke hatt et ønske om å jobbe i Nav engang. Kjenner jeg ler litt nå Dessuten er det feil. Jeg bor i en av Norges største byer, og har spurt Nav selv. Mange sosionomer, vernepleiere, barnevernspedagoger, og folk uten utdanning, men med relevant erfaring, som jobber som veileder, rådgiver, saksbehandler og annet. Det er jo det som står i utlysningsteksten også: ønsker 3- årig høyskoleutdanning innen helse- og sosial, samfunnsfag etc. Søkere uten erfaring men med lang erfaring kan søke. Så hvorfor jeg ikke får komme til intervju, er meg en gåte. Har ikke jobbet i Nav før, kanskje det er grunnen? Sist jeg søkte var det 280 søkere, drukner litt i mengden. Men hører rykter om at de opprinnelige ni stillingene som ble utlyst, nå har skrumpet inn til to, for eksterne søkere. Igjen; INNAVL.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #32 Skrevet 14. november 2008 Men jeg finner ikke på dette med de gradene. Dette er eksempel fra noen av de rådgiverstillingene jeg har søkt i nav men fått avslag på. Og mange hadder master (ikke alle altså). Og da søker jo jeg på samme grunnlag som deg; fordi jeg kvalifiserer ihht utlysningsteksten. Men jeg når aldri opp. Og som sagt relevant utdannelse + erfaring. Men jeg kjenner de ikke da. Og har heller aldri jobba der.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #33 Skrevet 14. november 2008 Har aldri hørt noe bra om NAV.......... Virker ikke som de har så peiling bestandig!!! " de er så pirkette på hovedkontoret" Sagt av den som hadde arb.ledighetssaken min, da han ikke hadde sagt alt jeg skulle skrive på skjemaet! Måtte sende det inn på nytt, enda det hadde blitt godkjent på forhånd... Og saken tok hele 6 uker før jeg fikk svar på om jeg fikk dagpenger.. Og han skjønte ikke hva det hastet sånn med de dagpengene!!!!!! Har nok aldriii vært arb.ledig han, eller aldri hatt familie og faste utgifter!! Hold på å rive ham i håret, da jeg sto der med gråten i halsen, og var fortvilet for når jeg skulle få penger....og han ikke skjønte hva som var sånn hast!!???
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #34 Skrevet 14. november 2008 Ok, kanskje noen har det, men som du sier, alle har iallfall ikke det! Snakket med ei venninne i dag som kjenner ei. Hun er usikker på hvilken utdanning hun har, men har i hvert fall ikke noe innen hs (trenger ikke være hs heller da). Hun jobber som assistent i fritidsklubb og henne ville de ha! Hun har ingen Nav- erfaring. Urettferdig! Skjønner at mange steder vil ha de med relevant erfaring, men vi må da få begynne da? Hvordan i huleste heiteste skal jeg kunne få erfaring når ingen vil ansette meg innen Nav? De i Nav har da også vært ny en gang.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #35 Skrevet 14. november 2008 He he, jeg hadde en god venn som jobbet i NAV, han fikk faktisk nervøst sammenbrudd av arbeidsforholdene! Han er en entusiastisk og hardt-arbeidende sjel, men fikk ikke gjennomslag for noe, og ble motarbeidet av de gamle damene.. han tok ped.sem etterpå og jobber nå som lærer i stedetfor, og er en ildsjel der også. Har vært i avisen pga sine forslag etc. Så de kaster vekk gode folk fordi de ikke har et arbeidsmiljø som legger til rette for endring og fleksibilitet. Selv jobbet jeg i skatteetaten en stund og ble fullstendig desillusjonert med det offentlige. Før det jobbet jeg for et konsulentfirma i London, så sier seg jo selv at jeg var vant til å jobbe hardt. Orket ikke hva det offentlige gjorde med meg, bare på et par måneder. Tok fra meg all vilje til å jobbe :-). Så jeg skiftet til en økonomijobb i det private og trives nå godt. :-)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #36 Skrevet 14. november 2008 Sånn er det overalt i statlig forvaltning. Det kreves i realiteten hovedgaf/master for å få en førstekonsulentstilling. Sånn er det bare, flere og fler etar høy utdanning, og da velger man de som er best kvalifisert. Kvalifisering skjer gjerne gjennom utdanning.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #37 Skrevet 14. november 2008 Man MÅ vel ikke ha mastergrad, med om en stilling har mange søkere er det greit å eliminere dem som har lavest utdanning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå