Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #1 Skrevet 14. november 2008 Kan du forteller meg hvorfor det tar så lang tid før en sak blir behandlet? Og ikke fortell meg at fordi dere har så mange saker. Og en annen ting også. Hvorfor er det ingen som tar telefon hos dere? Og når det endelig gjør det, så er det nesten ingen som kan snakke norsk eller har noen erfaring i det hele tatt. Sier ikke at alle som jobber i NAV er elendige, men det er frusterende at man må ta seg fri fra jobben bare får å et spørsmål som bare tar 5 min. å svare på..... Har sendt mail til NAV en gang, men fikk ikke noen svar tilbake. Så jeg skjønner at folk ikke liker NAV.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #2 Skrevet 14. november 2008 Jeg har også opplevd det. Men tror du ikke de bare er litt for få ansatte til å gjøre jobben da? Det blir jo litt urettferdig å legge skylden på de som faktisk jobber der da.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #3 Skrevet 14. november 2008 Du HI? Hvis du ikke vil høre svaret, hvorfor spør du da?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #4 Skrevet 14. november 2008 Beklager. Det er ikke meningen å henge deg ut, men det er ikke ofte vi har folk i fra NAV her.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #5 Skrevet 14. november 2008 Hei du, jeg vil høre svaret. Det er derfor jeg spør!!!! Hilsen hi
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #6 Skrevet 14. november 2008 Hvis de har så få folk kan de jo ansette meg?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #8 Skrevet 14. november 2008 "Kan du forteller meg hvorfor det tar så lang tid før en sak blir behandlet? Og ikke fortell meg at fordi dere har så mange saker." Det du ikke vil høre er en del av svaret. Andre deler avsvaret er sammenslåing, nye systemer, intern kursing, ressursmangel, barnesykdommer i nye systemer, personalmangel til tross masse nye årsverk, økning i sønadmasse, døgnet har bare 24 timer, kunnskapsmangler.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #9 Skrevet 14. november 2008 Jeg jobber hos NAV, og ja; det er fordi det er mange saker.Ferdig med det! hvis du ikke vil høre det så ikke spør.... Jeg jobber i resepsjonen der og tar alltid telefonen når den ringer, og gir svar etter beste evne. De morsomme er de som ikke vil ha svar av meg for "du jobber jo bare i resepsjonen" joda,men enkle ting kan jeg like gjerne svare på,så kan saksbehandlerne behandle sakene, og ikke kaste bort tida si på de som ikke vil ha svar av førstemann de møter.... Det frustrerende å lese her inne om misnøyen til NAV også, de fleste av oss gjør så godt vi kan hver eneste dag...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #10 Skrevet 14. november 2008 og nei, jeg bruker ikke arbeidstida mi på dib, jeg er hjemme med sykt barn, bare før noen kommenterte det
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #11 Skrevet 14. november 2008 og før jeg får beskjed om at jeg er en dårlig mor, barnet sover
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #12 Skrevet 14. november 2008 Siden jeg har deg her nå, hva må til for å få jobbe i nav? Hvem blir ansatt?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #13 Skrevet 14. november 2008 Kriteriet er å være kvinne og ønske om underbetaling vil jeg tro?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #14 Skrevet 14. november 2008 Jeg har fagbrev i resepsjonsfag,og noen års erfaring fra respsjonsjobbing i utlandet (kommer godt med å være stødig i engelsk og tysk siden det er mange som ikke er stødige i norsk) Hvis du tenker på konsulentene er det mange sosionomer,og også en del barnevernspedagoger som jobber hos oss. Du kommer også langt hvis har erfaring med å jobbe med mennesker generelt. Det finnes folk som ikke har skole utover allmennfag,men som er gode menneskekjennere og dermed passer i denne type jobb.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #15 Skrevet 14. november 2008 Så 320.000 i startlønn der er underbetalt? Da snakker jeg om å ha kun fagbrev og noen års erfaring.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #16 Skrevet 14. november 2008 Jeg skjønner hi veldig godt!! Alle som jeg kjenner som har hatt noe med nav og gjøre og meg selv har bare dårlige erfaring med de og det må jo være en grunn... Men det er sikkert systemet sin feil mesteparten men fy faen så frekke og lite hjelpsomme mange av de som jobber der virker... det virker som de rett og slett ikke kan jobben sin..det er jo til å bli sprø av!! De roter bort alt, kan ikke svare på en ting hvis man ført kommer igjennom på tlf osv osv. og jeg snakker ikke om en engangshendelse men hver gang er det not tull.. jævla nav!!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #17 Skrevet 14. november 2008 Jeg sier at ikke alle gjør en god jobb. Kjenner ei som jobber der og syns hun gjør en super jobb, men jeg blir bare frustret at jeg må ta meg fri fra jobben bare får å få et svar i fra NAV. Det koster meg faktisk en hel arbeidsdag for bare et svar. Kanskje du kan nevne til arbeidsgiveren din at NAV trenger flere folk i telefon og noen som kan svare på mail, og at NAV bør øke mere kunnskap om kundeservice??? Jeg skjønner at det er mange som blir frustret.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #18 Skrevet 14. november 2008 Jeg har 3- årig høyskoleutdanning innen helse- og sosialfag, og har arbeidet med mange forskjellige mennesker i mange år. Gikk ut med toppkarakterer fra høyskolen, og har gode referanser fra arbeidslivet. Jeg skriver gode søknader. Likevel får jeg ikke komme til intervju. Da kommer jeg tilbake til innavl- teorien min igjen, altså, sorry...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #20 Skrevet 14. november 2008 Nn 09.59, hvis du tror 3årig høyskole er nok til å få saksbehandlerjobb i Nav, så tror du feil! Minst Master må du ha, pluss relevant erfaring, for å være aktuell søker.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #21 Skrevet 14. november 2008 Ja, det tror jeg også anonym 12.45. Har søkt masse jobber der, har relevant erfaring, men "bare 4 års høyere utdanning innen samfunnsfag". Om de vil ha folk med master bør de skrive det i utlysningene sine fremfor å skriva at de vil ha de med 3årig utdannelse. Da hadde mange av oss sluppet å kaste bort mye tid på å søke og håpe på å få jobb der. Jeg vil nemlig gjerne jobbe i Nav jeg, på tross av at de får mye kjeft for tiden:)
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #22 Skrevet 14. november 2008 Jobber ikke på NAV, men har funnet ut grunnen likevel. De som jobber der er nesten alltid på ferie, kurs eller er syke, derfor tar det så lang tid.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #23 Skrevet 14. november 2008 Å, så de som jobber i NAV har mer ferie de altså. Også kurses de hele tiden... Du har kanskje ikke tenkt på at resten av norges befolkning også har ferie, har syke barn og er på kurs? Forskjellen er at på andre arbeidsplasser er det faktisk folk igjen til å gjøre jobben.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #24 Skrevet 14. november 2008 EN NÆR venn jobbet en periode på NAV. Og fikk så ørene flagret da han tok telefonen en dag en kollega var syk. Når de var en mindre skulle de ikke ta tlf. Selvom han hadde tid til det. ... Det offentlige i et nøtteskall..
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #25 Skrevet 14. november 2008 Beklager, men har bare dårlig erfaring med nav her og. Vet at det ikke har noe med denne tråden å gjøre og dere som jobber der og svarer her, men man blir jo så frustrert. Det som irriterer meg mest er at man bare blir satt over og over, uten at noen kan gi meg noe svar. sist jeg ringte venta jeg i kø i 35min (og da var jeg ganske heldig synes jeg:) Når jeg endelig kom gjennom for å spørre når permisjonen min var over, altså når utbetalingen sluttet å komme, så kunne de ikke svare meg på det helt sikkert og hun jeg snakka med kunne ikke si om noen andre kunne svare meg på det heller. Hva? blir helt matt...ikke kommer man gjennom og ikke får man noe svar. Så altså jeg vet ikke når min permisjon er over. (nøyaktig dato altså...vet jo ca selv, når jeg prøver å regne, men synes dte er vanskelig å finne nøyktig dato) Nice!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå