Beth84g Skrevet 14. november 2008 #26 Skrevet 14. november 2008 Du høres ut som min mor jo... -har du husket å skifte bleie på henne??? Klart vi har det!!! Det dumme er å komme med råd og spm som er så innlysende at en selvfølgelig har tenkt på det! Det fremstiller kun den som spør som en komplett idiot!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #27 Skrevet 14. november 2008 Da jeg skulle føde andre gangen, var det absolutt ingen jordmor som stod å grafset og ropte og skrek til meg. De var en utrolig koselig jordmor og barnepleier som oppmuntret meg med "dette klarer du! lytt til din egen kropp, du vet når du må presse" og ba meg holde litt igjen på den ene rien så jeg ikke skulle revne. Fikk flott hjelp! Det var dempet belysning og en koselig atmosfære. Jeg fødte jo selv forde? Det er faktisk veldig naturlig å få hjelp av en annen kvinne når en føder, det er vel det som har blitt praktisert i tusner av år? At mannen blir med er heller mer moderne.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #28 Skrevet 14. november 2008 Vet ikke hvordan det er med moren din, men moren min slipper jeg å skifte bleier på. Takk som spør. Det er nok av egosentriske gravide kjerringer her på forumet, og debatten over bekrefter det. Som dere selv sier, mannfolka i "bushen" er ikke med, for der føder de tøffe naturkvinnene alene. Lurer nå på om dette å føde uten noen som helst form for hjelp var mannens idè, eller om det er noe han har blitt indoktrinert til å like? Men hver og en gjør som en selv vil. Håper for barna deres sin skyld at alt går bra med dem i hvertfall...
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #29 Skrevet 14. november 2008 ja men kjære deg!! fød alene da!!?? hva er problemet?? MÅ du liksom legge det ut her? hvem bryr seg liksom??? det er DU å DIN baby!! lykke til!!!
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #30 Skrevet 14. november 2008 Kan vel være flere som ønsker å føde alene, men som legger til side sine ønsker fordi de etter rasjonell tenkning vet at dette vil øke risikoen for alvorlige komplikasjoner for mor og barn? Vil tro morsinstinktet gjør at vi gjør det vi vet er best for barnet og ikke etter hva vi selv skulle ønsket eller tenkt oss?
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #31 Skrevet 14. november 2008 Min mann er lege og har sett altfor mange fødsler som har holdt på å gå galt til at jeg får lov til å føde hjemme. Når først ting går galt har man ikke alltid tid til å vente på ambulanse. Håper det går bra med deg. Lykke til med ditt valg.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #32 Skrevet 14. november 2008 Jeg synes det er helt flott Hi. Hvis du tør å gjøre det alene så synes jeg det er fint. Jeg kan heller ikke fordra jordmødre og kunne godt tenkt meg å gjøre det uten, men jeg er ikke så modig. Jeg synes jordmørdre er oppskrytt.... Har bare negativ erfaring med dem. Neste gang skal jeg bare gå til legen (ikke jordmor) og forhåpentligvis som slipper jeg tøyset deres.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #33 Skrevet 14. november 2008 Enig i tråden over + jeg synes ikke Martha Louvise skal fremme hjemmefødsel så mye. Hun er i en helt annen kategori enn vanlige folk. Hun har sikkert hatt både lege og jordmor til stede. Og ambulansen sto nok klar.... Om det ikke var lege der så har det vært alarmberedskap på en helt annen måte enn for oss vanlige.
Anonym bruker Skrevet 14. november 2008 #34 Skrevet 14. november 2008 Du snakke rom spesielle stammer i steinalderen og på 1100-tallet, og ikke om "dette er måten vi kvinner fødte før". Snakk om generalisering! Overlevelsesstatisikken var nok relativ lav. Det er mulig du kjenner noen som har klart å føde hjemme nå til dags uten hjelp, men jeg synes likevel argumentene dine er suppetynne. Man kan overleve mye rart her i verden, men når det finnes muligheter for å i større grad sikre seg mot at barnet får skader eller i verste fall dør, så synes jeg man skal benytte seg av det. Min eldste sønn ville i alle fall ikke ha overlevd å vente på en ambulanse, det er helt sikkert.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå