Gå til innhold

har aldri vært borti verre!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg og barna skulle ta toget hjem til familien min som bor ca 2 timer unna der vi har bosatt seg.

når jeg reiser med to barn under 2år så er det ganske mye man må ha med seg, så det ser jo ut som om vi skal flytte der vi kommer :P

når toget kommer bærer jeg minste babyen vår og samboeren min størstemann ombord i toget, i mens vi går inn står baggarsen vår igjen på perongen. i det samboren min skal gå av toget for å hente tingene være går dørene igjen og toget begynner og gå.

vi roper på konduktøren for å få de til å stoppe toget, men til svar får vi at toget er forsinket så det går ikke!!

vi sto der uten baggarse, vogn og mat til barna å fikk beskjed om at toget ikke kunne stoppe så vi måtte ringe politiet for å få de til å hånd om baggarsen vår.

jeg står der helt på gråten fikk INGEN hjelp fra konuktøren, vi måtte stå av på neste stoppested og ta kontakt med nsb.

konuktøren kommer ut når vi går av toget og beklager seg, men legger til at det er vår skyld at vi ikke sa ifra at vi hadde ekstra baggarse.

DA ble det nok for meg sa virkelig det jeg hadde hjertet!!

der sto vi da uten verken bil eller utstyret vårt, vi ringer nsb for å få råd og spørre hva vi skal gjøre.

imens vi gjør dette har politiet vært og hentet sakene våre, og alt var heldigvis der!

vi får til svar av nsb at vi må finne ut dette selv for det er vår feil at vi ikke sa ifra om at vi hadde så mye baggarse.

samboren min ringte alle mulige personer i nsb og fikk til slutt beskjed om at vi måtte ta taxi og sende klage og regningen til nsb.

så ringte politiet tilbake og sa at de kunne bringe tingene våre til oss og tilbydde seg og kjøre oss en del av veien. det ente med at vi takket nei og ringte taxi, så i dag har jeg kjørt taxi for nesten 3000 kr på nsb sin regning.

trodde virkelig ikke folk kunne oppføre seg sånn som han konduktøren gjorde, helt i sjokk etter behandlingen vi fikk!!

attpåtil nektet konduktøren og oppgi navnet sin, får vondt i magen av å tenke på hvor idiot han var!!!!

noen andre som har vært borti liknende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt enig med deg, men han er ikke pliktet til å oppgi navnet sitt da.

Skrevet

helt idiotisk.. når vi tok tog var det ful inne i vognen der bagasjen skal stå så vi måtte sette den der med dørene.. det endte med at det kom en ungdomsgjen på som sto å drakk der. konduktøren så de men sa ikke noe.. resultat ble et klissvått bilsete full av øl. det eneste vi fikk besjed om var at vi da skulle ha passet bedre på.. men det var jo apsolutt ingen andre steder å sette bagasjen.. trodde ikke det var lov å stå å drikke å feste i gangen heller når folk sov jeg.. dette var seint på kvelden å snuppa lå å sov i vognen helt til de kom på da..

Skrevet

har vært i kontakt med en som sitter ganske høyt oppe i jernbaneverket og han sa at konduktøren er pliktig til å si navnet sitt når han er på jobb!!

Skrevet

fy fader, jeg hadde eksplodert.

men skriv en klage til høyeste hold,og forklar alt sammen,og ikke glem noen detaljer.

de vet nok hvem som var på jobb,så bare skriv ned kl,slett og hvor dere skulle(hvilken linje dere tok) så finner de ut av hvilket krek som var på jobb.

fy,så glad jeg er for at jeg aldri trenger nsb sine tjenester.

Skrevet

jeg håper du har navnet på han som sa du kunne ta taxi. for det er ikke sikkert at nsb syns det er dems skyld, når dere klager...

Skrevet

driver å skriver klagen nå.

samboeren min har vært i kontakt med adressavisa, og de var VELDIG interessert i skrive om oss.

tror jeg har all informasjonen som trengs, dette SKAL det bli ordning på.

hvis ikke, er det jo noe som heter tv2 hjelper deg!

Skrevet

bra, ta de for den dårlige servicen,noen ganger fortjener de å få høre sannheten.er alt for mange som ikke går videre med klagene sine...

lykke til :-))

Skrevet

det der hadde jeg gått rett til avisen med! Sånn kan de bare ikke få oppføre seg uten å forklare seg på en skikkelig måte! Ærlig talt, kjøre fra baggasjen til folk, værste jeg har hørt!!!

Skrevet

avisen er kontaktet, vi venter på at han som skal renskrive artikkelen skal ringe tilbake..

dette skal de virkelig få svi for, gir meg ikke så lett!!

Skrevet

tips nsb om det dere skal gjøre,så kanskje de gir dere pengene for taxi tilbake,uten så mye problemer.

Skrevet

Jeg er enig med deg i at det var dårlig kundeservise, men jeg er ikke helt sikker på om det er dere som har rett i forhold til regelverket.

Man kan vel ha med seg inntill 30 kg bagasje på toget, men det skal være håndbagasje, som man tar hånd om selv. Barnevognen kommer i tillegg. Den er gratis og jeg tror konduktøren skal kunne hjelpe dere med den.

Det jeg kan forstå er at toget kjørte hvis dere alle sammen gikk inn i toget og lot bagasjen stå igjen. Togene står ikke lenge stille etter at alle pasasjerene har gått ombord. Sansynligvis trodde lokfører/konduktør at bagasjen som sto på perongen ikke skulle med toget.

Jeg forstår ikke helt hva dere ønsket at skulle vært gjort. Stoppe toget og rygge tilbake for at dere skulle fåt hentet det dere lot stå igjen? Det er dyrt og ville sikkert ført til forsinkelser som forplantet seg i systemet. Om jeg hadde vært en annen passasjer hadde jeg ikke likt det noe serlig.

Det må også være langt mellom stasjonene hvis det kostet 3000,- å ta drosje en stasjon.

Konduktøren burde selvfølgelig vært høfflig mot dere, men ellers synes jeg NSB hadde et fornuftig system på dette.

Skrevet

Er faktisk enig med Poamin her. Tog KAN ikke vente...

Skrevet

Der har Poamin et godt poeng ja.

Jeg reagrte også på det med taxi og 3000 kroner. Tviler på at det var til det endelige stoppestedet deres de mente dere skulle ta taxi, men tilbake til holdeplassen hvor basgasjen deres sto....

Jeg ser ikke en sikker sak for dere i denne hendelsen, så er spent på fortsettelsen.

Skrevet

Lærdommen av dette er:

en står utenfor toget og lesser inn mens den andre står inne og tar imot.

Så lenge det står folk på perrongen som skal på toget lukker de ikke dørene og kjører.

Kjipt at de kjørte fra bagasjen deres, men synes vel også at dere tar litt vel kraftig på veg. Kunne jo bare fått nsb/politiet til å ta seg av bagasjen og fått dem til å sende det med neste tog (som når bagasjen på fly ikke kommer frem...). Da hadde dere vel fått det senere på dagen, i verste fall dagen etter.

Skrevet

synes mange av dere som skriver her er ganske ufine, hva skulle vi gjort da liksom? latt den ene av barna stå igjen på perrongen?

bana mine er 3 mnd og 22mnd. kan jo ikke gå ifra barna!!! er dere gal???

tenk om toget hadde kjørt ifra en av barna? hva skulle vi gjort da???

sende tingene med neste tog??

går jo ikke det når all maten til minste babyen sto igjen( han er mme barn)

blir irritert over at folk her inne kan være så ufin!!!

Skrevet

de hadde nok ikke svart sånn,om det hadde vært de selv det hadde vært aktuelt for...

nei, hev deg over det...noen kan ikke sette seg inn i andres situasjon bestandig.

Skrevet

Jeg kan ikke se at du har fått et eneste ufint svar her inne. Enten er alle på lag med deg, eller så er det noen som poengterer nsb's regelverk. Å si at folk er ufine fordi de ikke er nesegrus enig med deg synes jeg er for dumt.

Skrevet

Skjønner at du er stresset pga dette men slapp av.

Det er nok ingen som mener at dere skulle latt et av barna stå på utsiden, men en av dere voksne, mens dere holdt på å lesse inn baggasjen.

Er veldig enig i at det var dårlig kundeservice, men jeg er veldig spent på om dere får de tre tusen kronene tilbake....

Forstår også at toget ikke bare kan stoppe.

Skrevet

*5 om dagen* takk for gode ord:)

Skrevet

Jeg pendler, og jeg vet hvor nøye de er på at togene ikke skal være forsinket. Det skaper kluss i hele systemet.. Selvfølgelig utrolig kjipt for dere, og håper jo dere får dekket transportutgiftene, men da har dere også lært noe til neste gang :-)

Skrevet

ja jeg håper det.

har snakket en del med han kontakten vi har i jernbaneverket og han sa at konduktøren kan stoppe toget før det passerer ett hvis skilt, dette skiltet hadde vi ikke passert, for vi sa ifra med en gang dørene gikk igjen.

dørene gikk igjen rett foran nesa på sambo.

Skrevet

maskert vi har lært masse!

vi tar aldri tog igjen hvis vi ikke må.

Skrevet

2 voksne + 2 barn..... hvis 1 barn er inne og 1 ute hvem skal da lesse inn bagasjen? Tipper planen var at pappan skulle få nesten 2 åringen på toget for så å lempe bagasjen om bord. Hva om man er alene. Skal man da ikke kunne løfte inn bagasjen sin i 2 omganger? Ergo er toget kun for enslige voksne med bagasje man kan få med seg i en sleng.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...