Gå til innhold

Dere som er sykemeldte, hvilken "diagnose" har dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Høyrisiko svangerskap. To svangerskap før med premature rier og svak livmorhals. Så her er det bare å ta det med ro.

Videoannonse
Annonse
Gjest leelu25 nr.2 er ei jente :)
Skrevet

Bekkenløsning står det på sykemeldinga. Hadde det sist også å da gikk jeg på krykker, håper vi kan unngå det denne gangen :)

100% sykemeldt, har også en gutt som blir 2 år i desember, og bare det å levere han i barnheagen om morran er et mareritt. Har en mann som begynner kl 06.20 på jobb, og en bhg som åpner 07.30 men nå er det så ille at han snart må få en avtale med jobben slik at han får levert guttungen. Grusomt å føle seg så hemma.

Bekkenløsningen sitter opp i symfysen og tissen denne gang, så det føles som jeg er en ufrivillig mega-dildo-bruker døgnet rundt :/

Skrevet

Først (100% fra uke 6) stod det ekstrem svangerskapskvalme med brekninger, nå står det brekninger og bekkenplager, men jobber nå (hele) 27% (hehe). Merker at jeg ikke akkurat er invalid av bekkenplagene, men de blir mye verre selv av de få timene jeg har på jobb, så vi får se hvordan det utvikler seg frem til neste kontroll i slutten av mnd. Samme type plager forrige svangerskap og der var jeg også sykemeldt i en eller annen grad frem til permisjon.

Skrevet

Jeg har pådratt meg livmor prolaps.

Jeg har konstante magesmerter og begynner å få vondt for å gå.

Har jobbet 100% frem til uke 17.

Er nå straks 19 uker og jobber 60% ut denne mnd.

Noen med samme diagnose som meg???

Hvordan er formen deres?

Skrevet

Jeg er 100% sykemeldt og vært det siden uke 7...er nå i uke 15....jeg kaster opp hver morgen....en eller to ganger enten mens jeg spiser eller rett etter at jeg har spist!!

Er foreløbig sykemeldt ut november men fortsetter det sånn så blir det nok lenger...!!

Skrevet

Ble sykemeldt i 3 uker fra uke 25 etter kontr hos jordmor.

Jobber natt som sykepleier og hadde slitt med søvnproblemer og mye kynnere så hun mente jeg burde ta en time out og ha tid til å være gravid, og hun ble mektig irritert for at legen på sykehuset ikke hadde sykemeldt meg uka før siden jeg er tvillinggravid. Men jeg spurte ikke selv heller da.

Er i uke 28 når sykemld går ut, men har forstått det sånn at vi tvillinggravide ikke får jobber mer da uansett, for å hindre fortidlig fødsel. Så da blir jeg vel hjemme og fortsetter med ruginga 24/7!

Skrevet

Kraftløshet står det på min diagnose. Jeg er 100% sykemeldt i to uker. Jeg er i 22. uke. Det ble litt mye med to aktive barn hjemme, jobb 4 dager i uka, og en mann som stort sett ikke er hjemme før ungene er i seng. Jeg ble veldig sliten, og da jeg fikk problemer med å sove, fordi hodet liksom ikke fikk fred, mente legen det var på tide med en pause. Jeg regner ikke med å gå tilbake i full jobb igjen, men jeg kommer kanskje til å jobbe 2-3 dager i uken frem til jul. Jeg kjørte et litt for hardt løp med nr. to, og jeg ble temmelig nedstemt etter fødselen, det vil jeg forsøke å unngå denne gangen.

Skrevet

Jeg er sykemeldt 50% pga bekkenløsning, blir verre av å sitte på kontorstol fulle dager. Så nå jobber jeg fem timer hver dag unntatt onsdager, da er jeg hjemme. Gjør så mye jeg kan for å holde meg i form, går på vanntrening tre morgener i uken så ikke kroppen skal stivne helt.

Jeg er 26 uker på vei, vært sykemeldt i litt over en måned. Men det er jammen vanskelig å være disiplinert nok til å gå hjem tidlig når det renner over med ting å gjøre på jobb.

Skrevet

Jeg har vært sykemeldt 100% i 8 uker pga hjertebank og høy puls (pluss stress som kan føre til depresjon, men det står ikke i papirene!).

Nå er jeg sykemeldt 50% på 3. uka, siden jeg har fått astma i tillegg. Håper på fortsatt 50% sm en stund, da jeg ikke klarer mer enn det. Har en 3-åring hjemme, pluss at mannen sine to gutter bor her annenhver uke. Er nå i uke 18.

Skrevet

Jeg er 20% sykemeldt pga bekkenløsning. Legen fant ikke diagnosekoden så han skrev ryggvondt ;-) hehe

Skrevet

Diabetes. Er sykemeldt 100 % og kommer nok til å forbli det til permisjon. Ble forresten sykemeldt i uke 16. Sist gang førte diabetesen til eklampsi, så vi tar ingen sjanser.

Skrevet

Hei, jeg var sykmeldt de 4 første mnd og det var tungt. Pga av ett tøft år før jeg ble gravid, var jeg 20 % sykmeldt i nesten ett år. Det gjør at NAV tar fra meg alle rettigheter etter 1 år. Måtte begynne å jobbe fultt 1 nov. Men, har en fantastisk sjef som lar meg jobbe 50% på jobben med opplæring av de som skal overta og 50% hjemme med dokumentgjennomgamg.Er fag ansvarlig på et laboratorium. Er kjempe takknemlig og liver er godt og lyst om dagen. Gleder meg til å være hjemme etter jul, med 4 små fra 8 år og nedover :-)

Skrevet

På skjemaet til nav har legen skrevet "oppfølging av risikosvangerskap", det er visst den sikre diagnosen, som nav aldri krangler på....

Han ville sykemelde meg i flere uker pga konstant hodepine med migreneanfall et par ganger i uka, men jeg klarte ikke å la han gjøre det pga situasjonen på jobb. Men da jeg ble kjempeforkjølet, fikk bihulebetennelse og omtrent gikk rett i bakken hadde jeg ikke noe valg. Det ble sykemelding og antibiotikakur.

Er bedre nå, men får ikke lov å jobbe mer dette svangerskapet pga hodepinen (stress), bekkenplager, mye kynnere pluss at blodårene ligger noe i klem ned i venstrebenet, så hele leggen er blåsvart av åreknuter og nå kommer de oppover låret også (dritvondt å stå). På toppen av det hele er det umulig å få tilrettelagt på jobb fordi det er en veldig liten arbeidsplass hvor vi bare er tre ansatte :-(

Skrevet

"Hyperemesis gravidarum >22 uker, Hjerteinfarkt med komplikasjoner" står det på min sykemelding. (Hjerteinfarktet var for tre år siden, men det er pga det at legen vil ha meg hjemme en stund).

Er fullt sykemeldt nå på 10. uka, men håper jeg kan begynne å jobbe litt fra mandag 24. av. Begynner å kjede meg litt her hjemme... Begrensa hvor mange intelligente samtaler en kan ha med kattene før det blir gammelt... Er 16+3 nå, så det er litt for lenge igjen til at jeg orker tanken på å gå hjemme helt til termin.

Skrevet

er i uke 25, sykemeldt for svangerskapsblødning. har vært sykemeldt stort sett hele tiden, men har jobbet 60 % fram til jeg var i uke 20- fikk da totalt arbeidsforbud!

Skrevet

Diagnosen min er "partiell abruptio placentae", morkaken har løsnet og 1/4 av den består av blodsamling. Har hatt store blødninger og vært lagt inn for sa (som likevel ikke ble noe av). Blir fulgt opp på sykehuset med ul, de mener jeg har et "risikosvangerskap".

Skrevet

Har vært sykmeldt 100% i 5 uker pga høyt blodtrykk.. trolig pga stress... var på jobb i 2 uker.. så sykemeldt 100% i en uke og sykemeldt 50% frem til 5 desember..Så hvis det går bra å jobbe halvt, så får jeg det :) hvis ikke må jeg ut i 100% igjen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...