Kristinanutten Skrevet 13. november 2008 #1 Skrevet 13. november 2008 Og hvorfor har legene valgt å sykemelde dere?
Dodlimammatil2 Skrevet 13. november 2008 #2 Skrevet 13. november 2008 Jeg er sykemeldt 50 % (26+6) med diagnose tvillingsvangerskap :-) legen sier det er standard med to, for å hindre for tidlig fødsel..
Venter nr3 er 22 år Skrevet 13. november 2008 #3 Skrevet 13. november 2008 er 29+1 i dag,og blir sykemeldt fra mandag av.har ikke vært hos legen,bare sagt jeg vil ha sykemelding. jeg blir sykemeldt fordi jeg har tre barn hjemme(fulltid!!!hehe) + sene kveldsvakter...
MammaTilSebastian Skrevet 13. november 2008 #4 Skrevet 13. november 2008 Jeg er sykemeldt 60% pga diabetes. Da jeg ble gravid forsvant symptomene på føling. Og blodtrykket steg iløpet av 1.trimester, men har normalisert seg igjen nå heldigvis. Men skal være 60% sykemeldt ut desember.
.:(HerQ):. Skrevet 13. november 2008 #5 Skrevet 13. november 2008 Det står bare "svangerskapskomplikasjoner" og "svangerskapsblødninger" på diagnosen legen har gitt meg, og det stemmer jo. Med lavt blodtrykk og blødninger litt titt og ofte...! er50%sm.
Kristinanutten Skrevet 13. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. november 2008 Jeg har litt samme komplikasjoner sm deg, HerQ, og vurderer å be om 50 % sykemelding, men vet jeg kommer til å dø av dårlig samvittighet overfor jobben!
Feliz31 Skrevet 13. november 2008 #7 Skrevet 13. november 2008 Høyrisiko svangerskap står det hos meg. Legen har sykemeldt meg pga tidligere erfaringer, høyt blodtrykk, risiko for prematur fødsel, blodpropp - you name it.
Gjest Skrevet 13. november 2008 #8 Skrevet 13. november 2008 svangerskaps brekninger. fordi den jobben kan ikke tilrettelegges
guttemams 04*05*09 Skrevet 13. november 2008 #9 Skrevet 13. november 2008 Var hos jordmor i dag, og hun ville at eg skulle bli sykemeldt en - to uker 100%. Har jobbet fullt(helsevesenet), men har stadig hyppigere kynnere. Hun mente det var et varsel fra kroppen, siden eg bare e 21 uker på vei. I tillegg blør eg mye neseblod, og har fått en herlig soppinfeksjon nedentil(1. time for me...) Min diagnose i dag ble: Hyppige kynnere og stress.. Må si det var en god følelse at noen andre sa til meg at nok er nok! Har egentlig bestemt meg for at eg skulle jobbe fult så lenge som mulig, satser på 50% i jobb om ett par uker:) Heldigvis virker det som småtten har det topp inni magen:)
frua Skrevet 13. november 2008 #10 Skrevet 13. november 2008 50% sykemeldt pga trøtthet. Sovner av her og der - utrygg i trafikken...
Bella_mamma til Benita Skrevet 13. november 2008 #11 Skrevet 13. november 2008 jeg kastet opp veldig mye viste ikke at det skulle være noe farlig kastet opp vann oxo for å si det sånn alt kom i retur...jeg ringte legen og fikk beskjed om å komme med en gang.fikk diagnosen hypermessig gravidarum og ble innlagrt orket ikke mere sykehus etter en uke så kom ut igjen søndag som var.er fortsatt kvalm men kaster ikke opp.ble sykmeldt i 3 uker til så må jeg til samtale m legen for hva som skjer videre.håper jeg blir bedre blir så hemmet når jeg er kvalm vil liksom ikke gjøre noen ting bare være hjemme og gå en liten tur...
Knotten & lille persille Skrevet 13. november 2008 #12 Skrevet 13. november 2008 Sykmeldt 100% for bekkenløsning, blødningsfare med foranliggende morkake, lavt blodtrykk osv. Hoveddiagnose er bekkenløsning. Hadde et komplisert sv.skap sist og fødte litt for tidlig. Derfor blir det ro og hvile i dette svangerskapet, kjedelig for meg, men det beste for baby. Er 19+4 idag.
Mayken Skrevet 13. november 2008 #13 Skrevet 13. november 2008 Er fortsatt sykemeldt pga ekstrem svangerskapskvalme. Har vært det hele svangerskapet og kommer nok til å være det frem til jeg går ut i permisjon. Har nok med å klare dagliglivet hjemme. trenger mye søvn og ro for ikke å bli for dårlig igjen. Har vært innlagt 6 ganger for intravenøs behandling de 4 første mnd. er nå 24+2 på vei.
Venter nr3 er 22 år Skrevet 13. november 2008 #14 Skrevet 13. november 2008 lurer litt på hva legen min skriver der jeg...siden jeg ikke skaltil han og ikke har prata med han,..
Hera Skrevet 13. november 2008 #15 Skrevet 13. november 2008 Er i uke 22, og har vært sykmeldt siden uke 7 pga av ekstrem svangerskapskvalme med brekninger. Ikke helt forenelig med jobben i matbutikk. Regner med at neste sykemelding vil bli utvidet til også å gjelde bekkenløsning:0(
Hb31 Skrevet 13. november 2008 #16 Skrevet 13. november 2008 e sykemeldt pga æ har en kronisk sykdom så heite hypotheorose å høgt blodtrykk...Hadde eklampsi å fikk satt igang forige fødsel. Har såm grunn på sykemeldinga "høy-risikosvangerskap"
heleneogde2gutta Skrevet 13. november 2008 #17 Skrevet 13. november 2008 hei, jeg er sykemeldt 50% med diagnosen "plager i svangerskapet", og gjør at jeg får dårlig samvittighet for jobben. Synes alle her inne hadde kompliserte svangerskap som helt tydelig indikerer sykemelding. Jeg er fast bestemt på å komme tilbake....
lykkelig gravid trønder t 23/3 Skrevet 13. november 2008 #18 Skrevet 13. november 2008 Er 40% sykemeldt for korsryggsmerter. Har prøvd å forklart at eg har ondt nede i ryggen og i underlivet, det som eg kalle for bekkenløsning. Får bære 14 dager i gangen så eg fer som en jojo te legen. føle meg så teit, men klare ikkje å jobbe fullt. Eg og mannen min driv en matbutikk og det e masse stress og tunge løft. Har tilpassa jobben så bra som vi kan, men klare ikkje jobbe meir enn 60 %. Får så ondt i ryggen dersom eg jobbe fulle daga med løft. veldig vanskelig å jobbe på matbutikk og IKKJE løfte nokka også klare eg ikkje la vær når eg forstå e der, så derfor 40% sykemeldt. Eg ønske ikke å bli ødelagt, man må lytte te kroppen. Har og fått masse kynnere i det siste. Såg ei som hadde fått sykemelding for kynnere og stress.. Den har passa på meg og gitt..
mecluc Skrevet 13. november 2008 #19 Skrevet 13. november 2008 eg har vært sykemeldt 2 uker 100% for hodepine. Skal prøve meg på 50% til uken igjen og se hvordan det går. Hodepinen er mest sannsynlig utløst av stress og travle dager.
Gammelamazon Skrevet 13. november 2008 #20 Skrevet 13. november 2008 Migrene her, også. 50% sykmeldt en måned i håp om at det skal roe seg litt.
MrsMilla Skrevet 13. november 2008 #21 Skrevet 13. november 2008 Jeg var sykemeldt i første trimester fordi jeg ikke ble kvitt urinveisinfeksjonen (var helt likedan i første svangerskap). Det gir seg omtrentlig uke 12. Har kun dette problemer under svangerskap og da bare i første trimester... Var helt handikappet, kunne ikke gå noenplass, og ingen temperatur under 24 grader+ ull... I tillegg klarte jeg ikke å stå rett i ryggen uten å bli svimmel eller superkvalm, og lå stort sett på sofaen eller i senga. Var uansett så trøtt at jeg sov mesteparten av tiden. Utrolig hvor sliten man blir av å være kvalm hele tida og bekjempe infeksjoner som nekter å gå vekk.
strikkemegihel Skrevet 13. november 2008 #22 Skrevet 13. november 2008 Diagnose "invalidiserende bekkenløsning" her, 100% frå veke 17 og ut svangerskapet. Er 27+6 i dag
beredt Skrevet 13. november 2008 #23 Skrevet 13. november 2008 50 % pga høyt blodtrykk og protein i urinen. Hadde begynnende svsk forgiftning forrige svangerskap som kun er 1 år siden. Har mulighet til hjemmekontor, men føler jeg nesten jobber mer enn 100 % noen dager likevel.... Er krise på jobb og man "lener" seg på alle muligheter. Inkludert meg..:-/ Regner med jeg går på en smell snart, kjenner meg fysisk uvel oftere nå. Skal til ny måling til uka.
gravid&glad Skrevet 13. november 2008 #24 Skrevet 13. november 2008 Jeg er nå sykemeldt 70% på grunn av hodepine. Har hatt hodepine i 15 uker. Jeg startet i sept. med 50 % sykemelding og gikk derfra til 60 % og nå altså i 70 % sykemelding.
Bevind *har født*:) Skrevet 14. november 2008 #25 Skrevet 14. november 2008 Bekkenløsning med gangvansker står det på min diagnose. Jeg klarer ikke å sitte rett oppreist og hvis jeg går en tur på butikken for å handle er jeg helt invalid etterpå.. Har en datter på 2 år som ogsp krever sitt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå