Gå til innhold

Hvem ønsker seg EGENTLIG pargaven?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror jeg skjønner hva du vil frem til..

Kvinnfolka får bare rulle inn de skrukne flattbrøa' til pupper og slutte å være så storforlagende.. Og ønske seg på vegne av hele hierkiet når mannfolket i utgangspunktet ikke ønsket deg den grytevotten som matchet med resten av dallas-stilen .. Alt skal være så forbanna gjennomtenkt!!!!!!! Grrrrrrrrrrrrrrrrr.................

Oh.. julefred..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har alltid julefred, jeg. Og gir egt katten i dette bortsett fra rent sosiologisk.

Skrevet

I min familie er det personlig til bursdag og par til jul når man er ett par da :P

Så for meg hadde det blitt frekt å si jeg ønsket meg noe personlig.

Eller jeg hadde følt det slik....

Skrevet

Jeg har da heller ikke stor interesse av å få kakespade eller kasserolle i julegave, men VI trenger det, og får vi det i pargave til jul, så slipper vi å bruke penger på det senere. Syns det blir feil å si at det er damene som ønsker seg ting til huset, det ville jo vært urettferdig hvis mine gaver var kakefat og bestikk og brødformer (dølle ting som vi begge bruker) mens han fikk playstation og dvd'er og klær som bare ble til glede for han.

Skrevet

Det er greit, men det dreier seg jo ofte om ØNSKER og ikke BEHOV (de fleste har kjeler, men noen ønsker seg en fiiin kjele, eller ditto dyrt bestikk etc). ØNSKER bør man holde for seg selv.

Skrevet

Ja hvis det blir mer luksus-ønsker er jeg enig med deg :) Men det er en fin linje da. Det kan være uenighet om hva man trenger og hva som er unødvendig luksus..Det er i alle fall viktig å ikke BARE få pargaver på julaften. Det ville være litt kjedelig.

Skrevet

Nettopp. Er man faktisk enige om urner så kjør på, men er det en som vil ha urner og en som ikke vet hva de brukes til eller kan bry seg mindre, bør vedkommende få slippe å ØNSKE seg det bare for å høyne sjansene for at den som faktisk vil, skal få sitt personlige ønske oppfylt.

Skrevet

Pargaver kan være bra det :)

Et år var det motorsag. Kjekk den :)

Et annet år seng, veldig praktisk faktisk

En gang var det playstation, som faktisk var gøy.

Et år DVD-spiller, var glad i den i mange år vi :)

Fått mye bra pargaver opp gjennom. En nedtur var da vi fikk en brukt lampett (hallo, det var en lampett og den manglet søsteren sin i tillegg!) og en boks konfekt utgått på dato. Det var en stilig gave ja..

Skrevet

her er faktisk begge involvert. I år ønsker vi oss kasseroller og utelamper da, så ikke noe skikkelige "mannfolk-ting" i år. Men tidligere år har vi ønsket oss både verktøy og bestikk, gavekort på både monter og ikea :)

Skrevet

Kællen spiser da vitterlig av de samme stekepannene jeg ønsker meg, eller tørker seg i ræva med de håndklene jeg ønsker oss..

Så..

Kommer ikke særlig langt her i livet med startpakken fra Ikea og en frityrkoker som har sett sine bedre dager for lengst.

Ikke er det særlig innbydende å henge opp mannens eneste bilde heller, av ham selv på sin gamle motorsykkel i boblevest og med rottehale...

Så tror når alt kommer til alt at det er ok at jeg ønsker oss div. saker og ting.

Skrevet

Men om det er faktiske behov så ser vel han det også, og da skal vel ikke DU trenge å ønske DERE det? Hvis han mener livet fungerer greit uten og kan bevise det i handling er det vel strengt tatt oppgradering vi snakker om.

Skrevet

Urner?

Det er jo mulig å finne en mellomting. Må tilstå at min mann er mer opptatt av design, bestikk osv.

Skrevet

For å være ærlig så er det ingen av oss som ønsker oss noe. Hvis noen vil kjøpe noe til oss så er det ikke fordi vi har bedt eller ønsket oss det.

Og vi bruker å få en felles gave, og en hver av våre foreldre\svigerforeldre.

Ofte blir det felles gave til hjemmet.. Han bor og lever her han og mener jeg, så han bør jo bli takknemlig:-)

Skrevet

tja...ønsker oss gjør vi vel ikke...og det er det jo en grunn for....vi har allerede et overfylt hus og trenger ingenting! Men likevel...vi har fått endel fine gaver opp gjennom altså. Som oftest fra min familie hehe ( de spør alltid om det er noe vi kunne tenkt oss nemlig). Fra hans familie får vi bare ett elller annet som stort sett ikke passer inn noe annet sted enn i boden ( synd ,men sant). Jeg og hans mor er LITT ulike i stilen. Sånn som i fjor, da fikk vi en sånn klokke som skal stå til pynt med glasslokk over! Hallo!! og et annet år fikk vi polyesterpledd i hvitt og blått ennå vi har helt andre farger i hele huset ( bikkja fikk det tilslutt). Det er jo ikke for å være utakknemlig ( har supert forhold til svigers), men de kunne jo ha spurt om det var noe vi ønsket oss kanskje?

Skrevet

Jeg kan ikke se noen grunn til at mine gaver ALLTID skal være til huset, mens gavene til han alltid er til og for bare han.

Om jeg ikke ønsker meg noe i det hele tatt får jeg alltid noe til huset, det være seg pynt eller kjøkkenting. Mens han får klær og andre ting som bare kan brukes av ham. Så da kan jeg like gjerne ønske OSS spesifikke ting i de kategoriene...

Da vi fikk Kenwood var det jo til stor glede for begge, jeg liker å lage mat mens han er veldig glad i maten som blir laget. I år ønsker vi gavekort på møbler som skal plasseres i den nye gangen vår. Og på ønskelista ellers står det pynt og kjøkkengjenstander som VI trenger, men som vi aldri kjøper.

(Jeg har kjøpt GPS til ham til jul, men har store planer om å kapre den selv, haha!)

Skrevet

Felles gave kan være fint det! :)

I fjor så ønska vi oss penger til babyting! :)

I år så ønsker vi oss penger til å kjøpe oss fryser! :)

Skrevet

gubben her i huset bryr seg ekstremt lite om hva vi får i gave.men hadde vi fått gavekort på f.eks ikea hadde han vært happy.

Skrevet

Bestikk? Bruker ikke menn bestikk??

Samboern min har også handlet blomsterkrukker! Og han tenner gjerne lys om kveldene :-)

Jeg spurte han spørsmålet ditt og han sa at han vil ha slike fellesgaver. I år har vi ønsket oss servise. Greit når vi snart får eget hus. Noen menn tenker også praktisk ;-P

Vi gir jo personlige gaver til hverandre :-)

Skrevet

Vi ønsker oss reisepenger og penger til nytt digitalkamera i år. Eller veldedige gaver. Vi har nok ting. :)

Ja, også ønsker han seg nytt batteri til Macen sin. Han får prate med sine foreldre. ;)

Skrevet

Jeg har i mange år ønsket meg og fått pargaver, men mannen har fått sine egne personlige gaver likevel :-)

Skrevet

I vårt tilfeller er det jo helt motsatt, mannen får de morsomme tingene han ønsker seg, mens jeg ender opp med de såkalte "pargavene". Der står det kun mittt navn på merkelappen og giveren er uten unntak Svigermor... Mannen får personlige ting og til og med penger (de går da selvsagt med i dragsuget, men det skulle forørig bare mangle;), mens jeg får f.eks. et stk. rød duk, en nisse, Julebok med oppskrifter og sanger (selvsagt forbehold mor den også.

Urner ser jeg fint lite av, men det kan skyldes at jeg alltid har brukt betegnelsen krukker.

Skrevet

JEG ønsker meg bestikk og servise (eller glass og servise i mitt tilfelle da), mens når vi ønsker oss noe sammen er det ting vi trenger og som vi er enige om. At folk gir oss servise og glass som pargave er ikke fordi vi har ønsket oss det (sammen) i så måte.

Skrevet

Vi ønsker oss ikke pargave. Ingen av oss liker å få service, glass etc i gaver.

Greit nok til jul, men ikke til bursdager. Svigers kjøper alltid felles gave med service etc. I tillegg kjøper de alltid det i gaver på bursdagene våre... Akkurat som om mannen ønsker seg service til bursdagen sin. Han blir helt oppgitt stakkar:) Men foreldrene hans er veldig opptatt av at de skal gi det samme til barna sine, argh, så da på grunn av hans eldre søster som ALLTID ønsker seg noe til huset både til jul og bursdag så havner mannen opp med dette også.

Skikkelig irriterende. Ikke noe poeng i å ønske seg noe engang. Hvis søsteren fikk hagebord til 33 årsdagen, så må mannen min få det samme til sin 33 årsdag, og slik går det. Likhet for alle penga:(

Skrevet

Mine foreldre derimot gir alltid individuelle gaver, og alltid det vi ønsker oss.

I fjor f eks ønsket jeg (oss) meg nytt digitalt kompaktkamera, og mannen min ønsket seg tur/ute- klær.

Det fikk vi av mamma og pappa:) Han fikk Norrøna jakke og bukse, mens jeg fikk mitt Olympus digitale kamera:)

Av hans foreldre fikk vi to fat til serviset vårt... Selv om vi har 12 tallerkener og egentlig er ferdig med å samle, mente svigermor at vi trengte 2 i reserve...Dere kan vel egentlig gjette hvilke gaver som vi ble mest fornøyde med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...