Dronningen! Skrevet 14. november 2008 #26 Skrevet 14. november 2008 Om man som voksen er nødt til å ty til fysisk avstraffelse mot små barn vil jeg si at man mangler ord og har lite empati for hvordan mennesker føler i slike situasjoner. Lærer man noe av å bli knipset/smekket/riset? Nei, ikke noe annet enn at utøveren har makt. Er det slik du vil barnet ditt skal se på deg? Skjerp dere!
Gerd-Johan Skrevet 14. november 2008 #27 Skrevet 14. november 2008 Nei det er jo ikke bra i det hele tatt. Jeg fikk både ris og klaps og knips da jeg var liten. Har flere veninner som fortalte at de brukte klaps på hånda, så jeg tenkte liksom at det var ikke så farlig. Jeg var jo yngre også. Men hardt og hardt, han bet meg engang og da dyttet jeg ham vekk. Men han ble lei seg såklart så det angret jeg meg skikkelig på. De 2 gangene jeg tok ham i armen, var ikke HARDT det heller, men da slo han seg fullstendig vrang på et kjøpesenter. Angret meg da også. en av de 3 gangene jeg klapset var da han kastet katta ut verandaen, enda han visste han ikke fikk lov såklart. De 2 andre husker jeg ikke, men var nok noe "alvorlig" da også. Det jeg opplevde, selv om han var liten, var at jeg ble veldig veldig lei meg etterpå. Dessuten hadde det ingen annen effekt på gutten enn at han ble lei seg. Jeg stoppet umiddelbart med denne form for barneoppdragelse og har aldri løst problemer på denne måten siden. Skulle bare mangle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå