NovMamma Skrevet 12. november 2008 #26 Skrevet 12. november 2008 hei.. Jeg har termin i dag!! Gleder meg så til å bli ferdig nå. Har endel kynnere og nedpress så håper han kommer snart.. Men forbereder meg på at jeg må vente noen dager til!
Youngster*mamma* Skrevet 12. november 2008 #27 Skrevet 12. november 2008 God morgen (!?) alle sammen!! Jeg har også termin i dag, men her er det ingen tegn på noe som helst. Stille før stormen, er det ikke det det heter? Krysser fingrene for det. Er veeeeeldig klar til å få lille gullet ut. Vet ikke om det er jente eller gutt, så er spent;) Ellers har jeg pakka det meste til bagen, men rekner med jeg glemmer noe. Leste lenger nede på siden her på 3.semester at på SUS er det fullt, så man må ligge med ekstra senger på rommet. Kjiiiipt visst det blir tilfellet siden jeg er veldig klar for barselhotell der samboern også kan få være med :\ Men men, jeg får håpe jeg er heldig og kommer pået bra tidspunkt;) Lykke til alle sammen;)
MammanTilKjetil Skrevet 12. november 2008 #28 Skrevet 12. november 2008 Hadde termin igår.. Så nå vet jeg at det ikke er noe gøy å pasere den magiske datoen! Men tror ikke det skjer noe før helgen, sannsynligvis. Menstermin er 14. så kanskje han kommer da. Tålmodigheten er et ikke tema:P Blir så fornermet når foreldrene mine forteller om alle som lurer på om det ikke har skjedd noe enda. Da blir det småfresing ja! Og når jeg selv får meldinger fra forvitne masekopper! Det skal bli så godt å få ungen ut! Går å sikkler på juleklærne i butikker, å gleder meg sånn til bowlingkula er borte. =D
Prinsesse Brødhue Skrevet 12. november 2008 Forfatter #29 Skrevet 12. november 2008 Helt enig med deg feb91'fødeklar!=). Er så lei av alle kommentarer når jeg møter folk på gata. " Jasså du går å vagger enda.." Argh fres grrr. Men men,, det er jo koselig at folk bryr seg da! Jeg har også lyst på å bytte klær snart. Er så lei av de to -tre buksene som enda passer. Prøver å tenke at dette nok er siste gang jeg går gravid så jeg må passe på å nyte både oppmerksomheten og selve svangerskapet. Det er jo veldig godt når det sparker i magen da!! Gleder meg så veldig til å møte det lille nurket i magen...
Gjest elissa2 Skrevet 12. november 2008 #30 Skrevet 12. november 2008 pippa 77:) jeg er her enda jeg:( riene kom regelmessig hvert 7 min i 10 timer i går, men så stoppa dem jammen opp igjen......så nå er jeg forberedt på at ungen ikke kommer før over nyttår og at vogn må byttes ut mot moped,slik at ungen har å bruke når den blir født som konfirmant:) he he,neida, snakka med jordmor i dag, og rier kan vist stoppe opp de.......(uheldigvis for meg).....hun mente at det sikkert var starten på fødselen, men at enkelte ganger så tar det noen døgn før det kommer skikkelig igang........så da går jeg her og venter da.........kjenner jo at det er noe som skjer ,men det går jo så sakte:( men hvordan er det med deg da???? kjenner du på noe i dag????????
Lady`83 Skrevet 12. november 2008 #31 Skrevet 12. november 2008 Hei hei;) jeg har termin i morgen...håper virkelig på det... har ikke kjent noenting enda,men det er visst helt vanlig at det plutselig setter igang på natten når man minst venter det....Går i håp om det hver kveld nå...hehe...
barbara Skrevet 13. november 2008 #32 Skrevet 13. november 2008 Heihei! Er det noe action på gang? Har den berømte fullmånen noen effekt? Ikke her i gården, hvertfall... Tredje dagen over og begynner å bli litt lei. Våknet noen morgener og rett og slett vært sur og gretten. Pussig, for jeg har jo trodd hele tiden at jeg kom til å gå over, så da er det merkelig at jeg reagerer sånn? elissa2: Stadig spent på hvordan det går med deg:-) Håper du har jenta di ute snart og at ikke fødselen drøyer altfor lenge! Youngster: De kan da vel ikke ta inn flere enn de har plass til på SUS? Videresender de ikke søknaden om fødeplass om de får inn flere søknader enn de har kapasitet til? Eller er det i Stavanger sånn som det var i Oslo for noen år siden, da alle som søkte Ullevål automatisk fikk tilbud om plass, sånn at det alltid var for mange fødende som kom og måtte bli sendt videre? Jeg tror ikke jeg ville bekymret meg så mye, hvertfall. Vil jo alltid være variasjoner i hvor mange som føder, så at det var fullt på barselhotellet forrige uke trenger slett ikke bety at det er det nå:-) November pleier vel uansett å være få fødsler? pippa77: Ja, det blir fantastisk med andre bukser:-) Gleder meg som en unge til akkurat det:-) Og så skal jeg ta en tur til frisøren og klippe håret og freshe meg litt opp, tror jeg:-) Kanskje investere i litt ny sminke også:-D Blir utrolig deilig å ikke alltid se ut som en dass lenger! Ellers er det rart med alle magekommentarene, ja! Er heldigvis ikke så mange som maser på at ungen ikke er ute ennå - jeg har sagt hele tida at jeg regnet med å gå over. Men den er jo helt enorm - ligger og vaker på overgangen mellom det grønne og det hvite feltet på helsekortet. Det er noen fremmede, på t-banen feks, som smiler stort, og eller spør hvor lenge jeg har igjen. Også er det endel psykisk utviklingshemmede som spør om jeg har baby i magen:-) Det er jo litt funny:-) Ha en fin dag, og håper dere får den til å gå uten altfor mye frustrasjon:-) selv tenker jeg meg en tur på ikea, om ikke fødselen begynner i løpet av de nærmeste par timene... :-)
Prinsesse Brødhue Skrevet 13. november 2008 Forfatter #33 Skrevet 13. november 2008 Barbara: Blir i godt humør av å lese mld din! Er så godt å høre at vi er flere. Nå har ikke jeg termin før til søndag så jeg har vel ikke lov å klage egentlig.. Men jeg har vært så veldig klar for å føde så lenge nå. Har syk datter hjemme. Må få henne frisk før fødsel. Sukk.. hadde ikke planlagt dette. Tenkte meg en tur til Ski for å klage på reservedekket på bilen min men, nå får jeg kaffebesøk i stedet! Ha en fin dag alle sammen. Håper det skjer noe snart..
Gjest elissa2 Skrevet 13. november 2008 #34 Skrevet 13. november 2008 hei dere:) jeg går jo her å vagger enda jeg:) og nå håper jeg for guds skyld at baby blir i magen ei stund til, for nå er minstegutten min blitt syk:( vil ikke reise fra han da:( hvordan går det med dere andre da?????? åååå henger meg så med på gleden over snart å bruke normale klær,og ikke bukser i str keiko!!!!! kommer sikkert til å savne magen etter ei stund, siden dette her er siste gangen jeg går gravid..........3 små er nok for min del.......pluss 9 tanteunger som jeg forguder:)
Prinsesse Brødhue Skrevet 15. november 2008 Forfatter #35 Skrevet 15. november 2008 Hei dere! Dytter litt på denne.. Hvordan går det med dere? hvor mange er vi igjen her? Har noen av oss født enda?
Jente, gutt + gutt i magen Skrevet 15. november 2008 #36 Skrevet 15. november 2008 Hei Jeg er her enda. Én dag på overtid nå, og merker det godt på humøret. :-( Er vel min egen skyld siden jeg var så sikker på å føde før termin. Lillegutt i magen har tydeligvis goood tid. Var hos jordmor i går og fikk tredje behandling med modningsakupunktur. Hun satte også riestimulerende nåler. Hadde endel kraftige kynnere med mensmurringer etter det. Prøvde med litt sengekos i natt for å få fart på tingene, men foreløpig ingen resultater. Er bare såååå klar for å komme i gang nå selv om jeg vet det er vondt. Har til og med begynt å fantasere om at alle babyklærne som ligger klare ikke skal passe når han kommer ut. :-P Hvordan går det med dere andre da?
kelly Skrevet 15. november 2008 #37 Skrevet 15. november 2008 Har termin idag, men ikke merket noe nytt:) Har vært i byen og handlet inn, desverre ikke fått meg til å handle ammebh enda..sukk, ender vel med at det blir mannfolket som må ta en tur..haha:)
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 15. november 2008 #38 Skrevet 15. november 2008 heisann!! Ikke noen føding her heller. Med 2 dager igjen til termin begynner jeg nok å bli passe lei ja...Lurer på hvordan jeg blir å være i hus med hvis jeg går mye over tiden...ikke lett tenker jeg:-) Trodde det var noe på gang i går. Hadde noen skikkelige smerter i mage og korsrygg som minnet mye om rier. Men det gav seg uheldigvis...Ser nok ut som om jeg skal på kontroll hos jordmor på mandag ja (en time jeg absolutt ikke hadde trodd jeg skulle trenge...) Noen som kjenner at det er noe på gang?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå