Prinsesse Brødhue Skrevet 11. november 2008 #1 Skrevet 11. november 2008 Hvordan går det med dere? Er dere her? c",)
Gjest elissa2 Skrevet 11. november 2008 #2 Skrevet 11. november 2008 ja jeg er jo hvertfall her:) jeg har termin på fredag.......3 dager igjen:) HÅPER DET SKJER NOE INNEN DEN TID:) hadde meg 8 forferdelige timer i går,med skikkelige veer, 10 min mellom og de varte oppimot 1 minutt.....men så forsvant de bare.......legen mente det helt klart er noe på gang,men når det vil utvikle seg til sikkelig fødsel er jo ingen som vet....så får bare smær meg med tolmodighet og vente i spenning.....hvordan går det med deg da??????kjenner du på noe??? tenk, nå er det snart vår tur endelig:>)
Top of the hill Skrevet 11. november 2008 #3 Skrevet 11. november 2008 Jeg har termin i dag!!! Og vannet gikk i dag morres! Men utover det skjer det INGENTING! Drøyer så godt jeg klarer før vi drar opp på sykehuset, men må opp til en sjekk i løpet av ettermiddagen! Hadde vært greit og fått gang på riene før vi dro til sykehuset, men ser ikke ut som om det blir som jeg har tenkt! :-(
Gjest elissa2 Skrevet 11. november 2008 #4 Skrevet 11. november 2008 oi, gratulerer:) send over litt fødestøv til meg om du har noe til overs da:) jeg har fått tilbake riene som jeg hadde i går som bare plutselig stoppa opp.....men de blir aldri helt føde rie for å si det slik......... masse lykke til
Jente, gutt + gutt i magen Skrevet 11. november 2008 #5 Skrevet 11. november 2008 Hei :-) Jeg har termin til fredag, og må innrømme at jeg begynner å bli litt utålmodig nå. Jeg fødte fem uker for tidlig med førstemann, så hadde nok ikke trodd at jeg fremdeles skulle sitte med stor mage tre dager før termin med andremann. Jeg har hatt en del kynnere med mensmurringer både i ryggen og nederst i magen, og de har tatt seg opp i styrke og hyppighet de siste dagene. Jeg krysser fingrene for at lille prinsen min bestemmer seg for å komme ut i løpet av uken. :-)
Gjest Skrevet 11. november 2008 #6 Skrevet 11. november 2008 Hei hei:o) Er her jeg også. Har termin på fredag, men håper det skjer noe før. Kanskje på torsdag...da er det fullmåne!) Har hatt sterke kynnere og nedpress samt murring i flere uker nå, men ingen rier..... Har dere hatt noen tegningsblødning? Hva med slimpropp?? Har ikke hatt noen av delene....
Jente, gutt + gutt i magen Skrevet 11. november 2008 #7 Skrevet 11. november 2008 Jeg har ikke hatt noen tegningsblødning, men slimproppen gikk forrige fredag. Jeg var på kontroll på fredag, og da tippet legen min på at det ble fødsel i løpet av helgen siden det var en uke siden slimproppen hadde gått, men spådommen gikk nok ikke i oppfyllelse. :-( Kanskje fullmånen kan hjelpe til ja...da satser vi på torsdag, hehe...
Prinsesse Brødhue Skrevet 11. november 2008 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2008 Godt å høre fra dere! Trodde nesten jeg var helt alene her jeg.. Jeg har de samme symptomene som dere. Nedpress, slimpropp som har gått, sterke mens smerter osv. Har aldri hatt kynnere da. Men det skjer jo ingen ting. Har hatt smerter som kommer å går nå i snart 3 uker. Hodet festet seg for 3 -4 uker siden. Men jeg sitter her fortsatt. Sist gikk det veldig fort. Plutselig hadde jeg rier, dro til sykehuset og så kom snuppa mi. Så det er så rart med alle disse vondtene denne gangen. Alt er helt annerledes enn sist. Forrige gang gikk jeg ikke å ventet sånn som jeg gjør nå. Jeg fikk beskjed om at babyen ikke var klar, hodet festet seg ikke osv. Så da gikk tiden mye fortere. Og så var jeg i mye bedre form da. Nå har jeg fått beskjed om at ting kan skje når som helst så da går jeg bare å venter å venter. Har gjort det i 3 uker nå. Har mye vondt og sliter med bekken så tiden går sååå sakte... Sambo skal få heltemedalje for lang og tro tjeneste når dette er over.
Prinsesse Brødhue Skrevet 11. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. november 2008 Forresten lykke til Elissa2.. Høres jo ut som om det skjer noe når som helst nå!! Hold oss gjerne oppdatert.. )
Gjest elissa2 Skrevet 11. november 2008 #10 Skrevet 11. november 2008 Pippa77 he he,tusen takk:) lege og jordmor sier det kommer nok til å skje noe snart,men jeg vet ikke jeg......vondt er det hvertfall, og jeg kan igrunn sammenligne dette med riene jeg har hatt under de 2 andre fødslene mine......det domme er jo at de stopper bare opp etter å ha kommet regelmessig noen timer.......blir skikkelig frustrert......håper så inderlig det setter igang for fullt snart:) vi er igrunn rare vi gravide........hvor normalt er det å gå å ønske seg vondt?????håpe og håpe på at det skal bli knakende vondt......he he he:) hvordan var din første fødsel? du har 1 barn fra før???
Gjest Skrevet 11. november 2008 #11 Skrevet 11. november 2008 Hehehe:o) Enig med deg..enn å ønske seg selv vondt!!?! I dag har det faktisk vært noe rart her........har i løpet av de siste timene hatt kynnere/sammentrekninger/rier ( eller hva det nå enn er ) som gjør vondt....de varer veldig kort...kanskje 20 - 30 sekunder, men starter med at magen strammer seg så blir det mer og mer vondt for så å gi seg.......har ikke tatt tiden enda, men skal begynne å ta tiden mellom dem nå....kan det være noe på gang eller???? er kanskje litt vel optimistisk nå)
Gjest elissa2 Skrevet 11. november 2008 #12 Skrevet 11. november 2008 da er det med deg som med meg......jeg har slike "tak".....i går hadde jeg dem i 8 timer i strekk,blei skikkelig vonde etterhvert, kom ca hvert 10 min,og varte fra 40-60 sek.......men plutselig ga dem seg.....har hatt murring bare frem til for et par timer siden da det startet på nytt.....så nå håper jeg bare de skal fortsette og bli vondere og vondere enn hvor domt det høres ut:) så da krysser jeg fingrene og håper vi er i gang:)
Blixen*** Skrevet 11. november 2008 #13 Skrevet 11. november 2008 Hei, jeg har også termin på fredag:)hvor skal alle sammen føde? jeg skal føde på riksen. Jeg er så lei av å vente, har kynnere og mensenmurringer, men det har jeg hatt en stund. Jeg blir sliten av å vente, fordi jeg gruer meg til fødselen. Vil bare ha det overstått! gleder meg vilt til å møte snuppa mi da..prøver å fokusere mest på det!
Gjest Skrevet 11. november 2008 #14 Skrevet 11. november 2008 Oioioi:o) Hørest ut som det er noe på gang hos deg da ja. Håper det er det her også, men er redd for å ha for store forhåpninger:o) De varierer i styrke og smertegrad kjenner jeg...noen er veldig vonde, andre ikke så vondt... Du må ha lykke til og for håpe du er i fødsel innen utgangen av den 11.11:o)
barbara Skrevet 11. november 2008 #15 Skrevet 11. november 2008 Hei og hopp! Hadde termin i går, så hører vel hjemme på denne tråden jeg også:-) Men med de symptomene dere har, er jeg redd dere går i fødsel lenge før meg! Jeg kjenner ingenting, jeg, annet enn de samme gamle sparkene. Kanskje nedpress om jeg går langt og fort, men stort sett ikke det engang. Vet ikke om det er nedpress heller, kjennes som om ungen dytter litt nedover bare, men det er ikke den kålhode-i-bekkenet-følelsen jeg har hørt andre beskrive. Men hodet er ikke festet, da, så det kan jo ha noe med det å gjøre. Slimpropp eller tegningsblødning har jeg heller ikke sett noe til. Og menssmerter? Nei... Men jeg har pleid å ha skikkelig kraftige menssmerter, da, så murring vet jeg ikke hvordan kjennes ut. I går var det noen litt ubehagelige tak på ettermiddagen, sammen med sterke kynnere, men vondt kan jeg ikke påstå at det var. Uansett ikke merket noe til det i dag. Vurderer å gå løs på kjerringrådene, men samtidig er jeg jo ikke plaget nok til at jeg er skikkelig drittlei heller... Går liksom ikke og gleder meg til fødselssmertene, sånn at resten av plagene kan forsvinne - resten av plagene mangler jo:-/ Æsj, tipper det blir fødsel neste uke en gang.
Youngster*mamma* Skrevet 11. november 2008 #16 Skrevet 11. november 2008 Jeg har termin i morgen. Men her er det absolutt INGEN tegn til noe som kan forbindes med en fødsel. Hodet er godt festet, og faktisk så langt nede i bekkenet at jordmor hadde problemer med å finne ut om det virkelig var hodet som var ned, men siden det absolutt var rompa som var opp, så var det vell ingen tvil. Håper det snart skjer noe. Er utolmodig;) Lykke til alle dere som har fått gang på saker og ting. Håper jeg snart følger etter;)
Prinsesse Brødhue Skrevet 11. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 11. november 2008 Det er så moro å følge dere andre gravide her! Har ingen i vennekretsen som venter barn. Sånn var det sist også.. Føler meg ganske normal allikavel når jeg leser om dere andre her. Jeg skal også føde på riksen. Hvis det er mange Oslo-boere her kunne vi kansje møtes på barseltreff i byen en gang??!! Håper dere informerer oss når det skjer noe! Dere som har født før, hvordan startet forrige fødsel? Jeg har en datter på 6 år fra før. Svangerskapet med henne var helt problemfritt. Jeg hadde blodtrykksfall nå og da men, ingen andre plager. Når det nærmet seg fødsel fikk jeg beskjed av jordmor at hun ikke var klar og at jeg nok måtte belage meg på å bli satt igang 14 dager over tiden. 13 dager over termin våknet jeg på natta at riene var igang. Dro rett på sykehus og 8 timer etter var hun ute! Skikkelig drømmefødsel. Men jeg hadde ikke hatt noen symptomer på at noe skulle skje før det faktisk skjedde. Er så spent på hvordan det blir denne gangen. Jordmor tror at jeg kommer til å ha en ganske rask ukomplisert fødsel denne gangen også. Jeg er ganske lang og har "fødekropp" som hun sier.. ! Jeg er så utålmodig.. Har bare lyst til å få vite hvem som er i magen.. Kose og nusse på det lille nurket. Hvordan går det Elissa2? Og dere andre med startende rier? Er spent på hvordan det går med dere!
Krysta-2nydeligesmå Skrevet 11. november 2008 #18 Skrevet 11. november 2008 Jeg har termin på mandag, og 6 dager igjen i dag. Min første fødsel var 8 dager før termin, så jeg har igrunnen vært utolmodig noen dager allerede. denne gangen har jeg hatt mensmurringer i ca 1 uke, og veldig mye ilende smerter i bekkenet. Kan ikke huske at jeg hadde mye smerter før fødselen sist. Riene kom som kastet på meg sist, og jeg hadde ingen forvarsel..Jm har hele veien sagt at jeg kommer til å føde før termin, men jeg er jammen ikke så sikker lenger... Jeg skal forresten også føde på Riksen! Artig å høre at det er flere med ca samme termindato som skal dit! Lykke til alle sammen!
Gjest elissa2 Skrevet 11. november 2008 #19 Skrevet 11. november 2008 pippa 77 jeg er her enda jeg:) det er jo noe som er i ferd med å skje her ja,men kan jo fortsatt gå ei stund før det braker løst:) jeg har 2 gutter fra før av. eldste gutten er 8 år,og med han startet fødslen med vannavgang,uten forvarsel.......det plaska ned......og riene kom rett etterpå,og etter 20 timer var han kommet til verden.. i uke 39. nr 2 er nettopp fyllt 3 år. han kom 6 dager over termin, våkna om natta med skikkelige rier, og 10 timer etter var han født:) spent på denne her jeg......om den kommer før fredag som er termin.......slik det ser ut nå,så gjør den mest sannsynlig det mente legen.........men jeg har liten tro......disse "mase riene" er skikkelig vonde,men det starter liksom ikke for fullt....er så irriterende.... det er fullmåne på torsdag,er det ikke??? vi får krysse fingrene for at vi føder da alle sammen:)
Prinsesse Brødhue Skrevet 11. november 2008 Forfatter #20 Skrevet 11. november 2008 Elissa2 Så spennende da.. Tenk om det skjer noe i natt..! Skal krysse fingrene for deg jeg! Har du snakket med lege om disse riene dine? Er det ikke noe de kan gjøre for å sette det mer igang? Eller gjør de kanskje ikke det? Vet du hvilket kjønn det blir? Har du visst det de andre gangene? Huff, høres ut som et forhør dette.. sorry.. Jeg ville ikke vite kjønn forrige gang og vet det ikke nå. Sist hadde jeg en meget sterk følelse av at det ville bli jente, og det ble det. Nå er jeg litt mer usikker. Men jeg tror det blir jente. Jeg har egentlig termin til søndag. Men jeg håper jo hver natt at det skal skje noe. Vi får krysse fingrene og lykke til!
Gjest elissa2 Skrevet 11. november 2008 #21 Skrevet 11. november 2008 med første babyn visste vi ikke hva det ble. nr 2 fikk vi beskjed på 8 ul at det var ei jente,...men til verden kom en gutt:) nå skal det visst også bli ei jente, men vet ikke helt jeg....kan like gjerne være en gutt snakka med legen i går. han mente det helt klart er noe på gang og han trodde ikke det ville bli lenge til...men at det sikkert var slik at jeg bruker lenge på å komme skikkelig igang også plutselig så skjer det.....så jeg får bare vente å se:) det er spennende å¨gå i uvisshet om hva som gjemmer seg i magen da:) og når fødslen starter og slikt:) morsomt igrunn:)
Jente, gutt + gutt i magen Skrevet 11. november 2008 #22 Skrevet 11. november 2008 Pippa77 Jeg har ei datter på 3 fra før. Vi så det veldig tydelig på ordinær UL. Fødselen startet etter spontan vannavgang i uke 34+6. Jeg ble da lagt inn på sykehuset både fordi hodet ikke var festet, og fordi det var prematur fødsel. Jeg ble liggende på føden hele natta uten at noe skjedde. På morgenen hadde hodet festet seg, så da ble jeg flyttet opp på barsel for å vente på at riene skulle komme. Jeg hadde mensmurringer hele dagen, men ikke noe som var vondt. I halv ni tiden på kvelden fikk jeg belte på magen for å sjekke om det var noen rieaktivitet. Jeg begynte da å kjenne at mensmurringene var litt sterkere, men det gjorde fremdeles ikke vondt. I halv ti tiden kom jordmor og sa at det nok ikke ble noen fødsel den natta. Jeg fikk derfor to paracept og ei sovepille, så regnet hun med at det tok seg opp på morgenen. I halv elleve tiden tok jeg pillene, og la meg for å sove. Innen en halvtime kjente jeg at sovepillen begynte å virke, så da var jeg kjempetrøtt. Sovepillen hadde derimot fått kroppen min til å slappe av så mye at riene begynte å ta seg opp. Jeg ringte på jordmor, og i tolvtiden ble jeg trillet ned på føden. Jeg lå en stund i sengen med belte på magen. Når jeg hadde fått ca 4 cm åpning, gikk jeg i dusjen. Det var deilig, men etter en liten stund fikk jeg trykketrang. Jeg kom meg tilbake i sengen, og hadde bare 6 cm åpning. Jeg fikk bare mer og mer trykketrang for hver rie, men måtte holde igjen siden åpningen ikke var stor nok. Det var utrolig vanskelig! Ved 9 cm åpning sa jeg at jeg ikke klarte å holde igjen mer, og jeg fikk da lov til å begynne og trykke mens jordmor hjalp til ved å tøye åpningen. Hele fødselen gikk veldig raskt, og kl.03.28 var lille prinsessa mi ute. Fra riene satte skikkelig igang og til hun var ute, tok det altså bare 4,5 timer. Drømmefødsel uten smertestillende. Trengte heller ikke sy. Fikk bare et lite innvendig skrubbsår som de ikke trengte å gjøre noe med. :-) Hun veide 2650 gram, var 44 cm lang og 33 cm rundt hodet. Håper på en like grei fødsel denne gangen, men må innrømme at jeg er litt mer spent nå siden jeg nå går til termin og babyen da er større. Men det går vel greit siden det har vært tøyd ut der nede en gang før. Jeg vil uansett bare komme igang nå, slik at jeg kan få sett lille prinsen min, og få tilbake kroppen min. :-)
Jente, gutt + gutt i magen Skrevet 11. november 2008 #23 Skrevet 11. november 2008 Jeg skal forresten føde på Sykehuset i Vestfold. Det gjorde jeg forrige gang også, og var veldig fornøyd.
barbara Skrevet 12. november 2008 #24 Skrevet 12. november 2008 God morgen! Hvordan går det med dere? Noen flere som kjenner noe etterhvert? Særlig du, Elissa2? Her har natta vært like rolig som resten av svangerskapet. Sovet godt, unntatt de vante to-tre doturene, så jeg er vel heldig... Nå er snuppa våken og sparker som bare det:-) Snakket med søsteren min på telefonen i går ettermiddag og hun kunne melde at hun ikke hadde hatt noen forvarsler i det hele tatt hun heller før fødselen startet. Så da er det kanskje håp for fødsel denne uka allikevel? Hadde jo vært veldig greit:-) Ellers har jeg store planer for dagen: Her skal bagen pakkes ferdig! Siden både mamma og søster gikk over har jeg vært så lite innstilt på å føde til termin at jeg bare har pakket den sånn halvveis. Men nå som jeg er to dager over termin er det kanskje på tide å gjøre det ferdig:-) Og så skal jeg svømme med en venninne, det blir bra å komme seg litt ut av huset og få beveget seg litt! Ha en fin dag! :-)
Prinsesse Brødhue Skrevet 12. november 2008 Forfatter #25 Skrevet 12. november 2008 God morgen ja! Eller god formiddag har det vel blitt nå. Har ikke skjedd noe her i natt. Er så spent på deg Elissa2.. Tenkte å gjøre litt husarbeid i dag jeg. Så skal jeg hente datteren min tidlig på skolen/sfo å ha litt kosedag med henne.,. Hun blir litt skjøvet til side om dagen, får så dårlig samvittighet ovenfor henne. Flere som har det sånn? c",)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå