Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #1 Skrevet 9. november 2008 Endelig er det bare meg, fellesen og sambo her i dag. Det er så utrolig godt å bare kunne være oss tre selv på en dag som farsdag. Føle at vi er en hel familie uten barna hans.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #2 Skrevet 9. november 2008 Er det mulig? du burde skamme deg. Du visste at han hadde barn fra før!! Er ikke rart vi stemødre blir sett stygt på noen ganger, er enkelte som ødelegger for alle. Skjerp deg..
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 9. november 2008 #3 Skrevet 9. november 2008 Nei vettu hva, anonym 11.37??? Assa dette er et forum som alle må få ytre sine meninger på... Om HI føler det sånn så må hun få lov til det! Begynner å bli så lei av alle som skal kverulere og ikke la folk få skrive det de føler... Det har vi faktisk en krangleside for.. Liker du ikke det du ser står skrevet her, så la vær å svar!!!! Eller om du føler deg tvunget til å svare, prøv å vis litt forståelse til HI... Er det så vanskelig? Er totalt unødvendig å angripe folk med en gang de skriver noe sånn som er skrevet her... Er ikke alle som trivest like godt i stemor-rollen, og selv om du kanskje synest det er kjekt å være stemor, så er det ikke alle som gjør det! Til tross for at vi vet at mannen/kjæresten har barn fra før!! Noe du og alle andre "gode" stemødre burde respektere!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #4 Skrevet 9. november 2008 Må få si meg enig i at trådstarter har laget et kvalmende innlegg... Hvordan ville hun selv ha følt, om den idylliske lille familien hennes på tre, revnet og barnet hennes skulle dele hjem med et kvinnemenneske som synes dette barnet var et ekkelt hår i en ellers nydelig suppe?? Huff, så stygg man kan bli!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #5 Skrevet 9. november 2008 Og til lykkelig_mor: Nei, er helt enig i at man ikke vet hva man går til når man får en dine-mine- familie. Etter min mening burde man ABSOLUTT blir fortrolig med og glad i dine-mine FØR man utvider sammensuriet til dine-mine-våre. Og klarer man ikke det, passer det veldig dårlig å putte enda et barn inn i familien, da burde man heller bare se seg selv i øynene og ende det hele før det går ut over uskyldige barn...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #6 Skrevet 9. november 2008 det er jo litt naivt å tro at nye partn digger livet med ens egne særkullinger, og aldri kunne tenkt seg et litt enkler liv, og kun forholde seg til sine egne. jeg mener jo at det bør jo de fleste fraskillte faktisk respektere. pleie forholdet sitt og forholdet til partner og fellesbarn litt ekstra i retur for at ny partner og fellesbarn tar vel i mot særkullsbarna når de kommer. stikkordet her er vel at det må være i balanse og at alle må respektere herandre og hverandre sine ønsker. samliv med andre er jo ofte et eneste stort kompromiss. vi er ikke enige om alt, men om mye, vi vil ikke alltid det samme, eller ønsker alt det samme, men det meste. resten må vi bli enige om, gi ta, og repsektere hverandre. er vel helt greit at jeg kan trives best når det kun er meg han og våre. men det er også helt greit at han har det aller best når han har meg og alle ungene sine hjemme. da må vi av og til gjøre hans ting og av og til gjøre min ting. er ikke mer komplisert enn det. jeg er ikke hi.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #7 Skrevet 9. november 2008 Jeg er HI. Det var voldsomt til sinte reaksjoner. Jeg er da glad i barna hans, men vi har de veldig ofte, og det jeg mente var at endelig var min fullkomne familie sammen. Endelig kan jeg føle at hovedfokuset er på oss 3, og ikke de 2. Har ikke noe med at de er "hår i suppa" eller at det var ment som et kvalmende innlegg. Mere et "lettende" sukk etter en litt slitsom tid med en syk fellesunge, og to krevende snart tenåringsbarn. Mannen min sa det selv i dag, at det var godt å være alene. Så da skulle vel jeg få lov til å si det også.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #8 Skrevet 9. november 2008 Tror dere som tolker dette så negativt, ikke vet hva det vil si å være stemor enkelte ganger. Jeg må ærlig innrømme at jeg har behov for alenetid med sambo og våre felles barn i blant. Ikke fordi jeg ikke liker stebarnet. Men fordi det er så mye drama og konflikter når hun er her. Mor ringer i et og påvirker ungen. Vi får et veldig press for underholdning av barnet hele tiden fra moren og barnet. Moren er veldig sjalu på meg og sambo sitt forhold og de følelsene smitter over på stebarnet. Setter jeg meg inntil han kommer stebarnet løpende for å splite oss. Er så mye som er vanskelig med stebarnet. Det er selvfølgelig ikke barnet sin skyld.. De stundene vi har sammen alle sammen er gode de også og jeg prøver alt jeg kan at det skal bli koslig. Men de rolige stundene jeg og sambo og fellesen har sammen er verdt mye i mine øyne og jeg nyter dem med god samvittighet.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #9 Skrevet 9. november 2008 HÆ???? Hva slags far er det du har til barna dine da HI???? Hvis far i huset presterte og si "at det er god og være alene" hvilket forhold har han da til de barna sine??? Fytti så kvalmende sagt, det betyr jo at han setter de barna han har med deg "høyest" . Stakkars de barna når de blir eldre og finner ut at de er en slags last. Alle barne er jo hans både de han har fra før og de han har sammen med deg. Han burde jo være glad for å få mest mulig tid sammen med alle ungene sine....
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #10 Skrevet 9. november 2008 Herlighet så lite perspektiv folk her inne har på ting! Han kan da vel si at det er godt å være alene, slik som alle andre foreldre sier innimellom!!! Er da vel ikke noe mindre glad i ungene sine for det!!!! Nå må snart noen konstruktive, saklige komme med inputt, for dette tar jo helt av!! Jeg syns det var DEILIG å være alene med familien min i dag, samme om det dreier seg om at stebarna ikke var her, tantungene mine, foreldrene mine, besteforeldrene min eller HVEM som helst andre! JEG SYNS DET VAR DEILIG Å KUN VÆRE MED FAMILIEN MIN I DAG, OG HAR HATT EN TOPP DAG!!!! :) SAMBOEREN MIN HAR OGSÅ HATT EN FIN FARSDAG!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #11 Skrevet 9. november 2008 Ja men de ungen er jo HANS og jeg syns at det er helt utrolig at han kan si noe slikt om sine egne barn. Hva om det blir slutt mellom dere, han får seg ny dame og nye unger....og de begg emener at "nå er det jammen meg deilig og være alene". Tror du hadde blitt rimlig forbanna. De ungene som han har med eksen er like mye hans barn som de han har med deg. Hvis han syns at det er så slittsomt med så mange unger så burde han kanskje ha tenkt seg om før han fikk unger med deg!!! HUSK AT DE BARNA HAN HAR FRA FØR ER HANS FAMILLIE, DE ER HANS EGET KJØTT OG BLOD!!!!!!!!
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 9. november 2008 #12 Skrevet 9. november 2008 Eg tror neppe HI mente å lage noe kvalmendes innlegg med det hun skrev.. Eg tenkte ikke "herregud for et fælt kvinnemenneske som skriver noe sånt" når eg las det som sto her, nei eg tenkte at eg skjønte godt hva HI mente... Selvfølgelig er det godt å kun være sammen med fellesbarna og sambo.. Og hun skriver jo at hun er glad i barna til sambo... Skjønner ikke hvorfor enkelte skal blåse noe lite opp til noe gigantisk assa...Er så tåpelig! Eg vet at pappaen min tenker sånn og når det gjelder ungene til samboeren sin, og at samboeren hans tenker sånn om oss ungene hans. Han synest det er godt å ha oss 4 "hel"søsken der alene, uten sine steunger. Og stemoren min har til og med sagt hun synest det er godt når hun får ha ungene sine der alene når ikke vi er der.. Nå er jo vi alle voksne og over 17 år da og ingen bor hjemme der, men eg skjønner de veldig godt og hater ikke stemoren min for det! Langt ifra! Vet jo at hun er glad i oss, selv om hun ønsker alenetid med pappa og sine barn. Det er jo veldig forståelig! Vi alle "ungene" er veldig gode venner, og kommer kjempegodt overens. Vi kommer godt overens med deres mor, og de med vår far! Nei, folkens alle kan ikke mene det samme.. La nå folk få utrykke sine følelser uten at folk skal angripe de med en gang... Det er hvertfall min mening!!!
Lykkelig_alenemor _til_2 Skrevet 9. november 2008 #13 Skrevet 9. november 2008 Nei nå ble eg skikkelig provosert av det du skrev Anonym 20.55!! Unnskyld for at eg skriver dette, men for en drittkjerring du virker å være!!! "Hvis han syns at det er så slittsomt med så mange unger så burde han kanskje ha tenkt seg om før han fikk unger med deg!!!" Hva faen er det for en ting å skrive?????? Asså HALLO I LUKEN??????????? At det finnest sånne mennesker som dere som skriver sånt?? Noen av dere som skriver her er så jævla trangsynte på enkelte ting at eg blir helt kvalm!!! Er jo dere som skriver sånt som burde skjerpe dere, ik HI!!!!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #14 Skrevet 9. november 2008 Det er er først og fremst faren til disse ungene jeg tenker på, det er jo han som er en tulling her. Skjønner ikke hvordan han kan skille mellom ungene sine og foretrekke de han har med deg fremfor de han har med eksen!!! At det ligsom i dag var deillig og være sammen med "den ekte famillien sin"... Syns synd på de ungene!!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #15 Skrevet 9. november 2008 Tror nok at det er du som er drittkjerringa her. Det at du syns at det er helt ok at far favorittiserer de ungene han har sammen med HI framfor de han har med sin eks syns jeg er direkte skammelig. At han synes at det er "deilig og være alene" som HI så fint sa at hennes mann hadde sagt. Herrigud, det er faktisk hans egne unger han sier det om!!!
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #16 Skrevet 9. november 2008 Tja... Jeg har skrevet et krasst innlegg her og er da en av de som blåser dette opp... Vel, jeg synes det er HI som gjør mye ut av det da hun faktisk synes det er såååå deilig at hun er nødt til å annonsere det her... Det var det jeg mente er kvalmende. Samt terminologien hun bruker, og i et innlegg litt lenger ned, klarer hun faktisk å kalle familien med henne mannen og fellesbarnet som FULLVERDIG!!! SELV OM IKKE ALLE BARNA VAR DER!!! Selv har vi en familie med dine, mine og våre. Og jeg medgir at det er sååå deilig med litt barnefri innimellom. Men jeg nikoser meg da ikke ekstra, eller synes denne tider er mer verdt, hvis det er sønnen til samboer som ikke er hjemme. Han er da en stor del av den FULLVERDIGE familien vår. Og når han ikke er der, eller mitt barn ikke er der, så er vi ikke fullverdig, vi er undertallig.
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #17 Skrevet 9. november 2008 uff tror ikke folk klarer å svare helt objektivt her. Jeg er selv biomor og jeg må innrømme at når fredagen kommer og barna er hos far. Nyter jeg det å ha barnefri og det å bare være meg litt og ikke mamma. Barn er slitsomme og noen aldre er verre enn andre. Man er ikke slem eller dårlig far/mor/stemor fordi man setter pris på pauser...
Anonym bruker Skrevet 9. november 2008 #18 Skrevet 9. november 2008 Hi her IGJEN. Takk for et normalt svar! Virker som folk her er helt gale! Jeg har da aldri sagt at far favorittiserer vårt barn fremfor hans!!!? Alt jeg sa var at jeg syntes det var deilig å være sammen med MIN fulkomne familie, for det er faktisk meg, sambo og vår sønn!! Endelig fikk vi litt tid for oss selv, noe vi ikke har fått så mye av i det siste!! Er det mulig... Det tar jo helt av!
*-* Skrevet 10. november 2008 #19 Skrevet 10. november 2008 Det er jo også sånn at det er forskjell på å ha et eller to små barn som legger seg klokka sju og to halvveis tenåringer. Alle aldre er slitsomme på sin måte. Alle forelde syns vel det er deilig å ha litt fri fra de små barna sine blant, kunne gå på fest og sove lenge dagen etter feks, eller en liten bytur på voksnes premisser - det er de fleste småbarnsforeldre enige om. På samme måte er det selvfølgelig deilig å ikke ha tenåringene sittende oppi en i stua hver kveld heller, man trenger også litt fri fra dem. Har man både babyer og tenåringer, så får man på en måte aldri egentid, barna fyller liksom opp begge ender. Selvfølgelig har man på et vis valgt det selv. Men det betyr ikke at man ikke trenger litt pusterom i blant for å få overskudd. Så kan man godt diskutere formuleringene her, men selve følelsen er vel sikkert noe de fleste kjenner igjen i blant.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #20 Skrevet 10. november 2008 Hi her. Takk Lindsay! Endelig en som er fornuftig! Du forstod hva jeg mente. Tenkte faktisk på det i går midt oppi alle angrepene, at "kan ikke Lindsay komme med et innlegg nå". he he.. Du er alltid veldig saklig.
*-* Skrevet 10. november 2008 #21 Skrevet 10. november 2008 Tusen takk du - er nok ikke like saklig alltid, går ganske varmt for seg hjemme hos oss også i blant:)
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #22 Skrevet 10. november 2008 Til deg HI ! Synes det var flott at du hadde en deilig farsdag med familien din=) (for jeg forstår akkurat hva du mener med innlegget ditt ! ) Tipper du er et godt menneske som gjør så godt du kan for at alle skal ha det bra ! Og som faktisk fortjener en dag i ny og ne, som du ikke trenger tenke på noe annet enn deg selv og ungen din.
Anonym bruker Skrevet 10. november 2008 #23 Skrevet 10. november 2008 Takk for det, anonym! Ja, jeg føler jeg prøver å gjøre det beste for at alle skal ha det bra Håper dere andre hadde en fin farsdag også! Hilsen HI
ana baroma Skrevet 11. november 2008 #24 Skrevet 11. november 2008 Nå har ikke jeg lest hele tråden, men skummet meg gjennom noe:) Det som kanskje fikk folk til å reagere var kanskje dette med farsdag? Det er jo en dag man normalt sett feirer sammen med ungene sine... Men klart jeg skjønner tanken din, vi er jo en familie her i huset også, og av og til er den familien fire, av og til er den tre. Fullverdig er vi uansett! Og joda, det er deilig når vi er tre, og minsta legger seg tidlig, og vi slipper å kjempe om fjernkontrollen med guttungen. Også er det deilig når vi er fire og kan se newton i lag, eller finne på andre ting. Det er om å gjøre å finne gleden i de små stundene uansett:)
Anonym bruker Skrevet 11. november 2008 #25 Skrevet 11. november 2008 Ser den, Tantebassa! Sikkert litt feil siden det var farsdag. Mulig jeg hadde fått andre reaksjoner hvis det hadde vært morsdag. Men jeg syns ihvertfall at det er skikkelig kvalitetstid når jeg har familien for meg selv, og vi kan fokusere kun på hverandre, og samtidig vite at de andre barna er hos mor og har det bra der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå