Gå til innhold

Er det bare jeg som kun lager 1 kalender

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er jo en fin tanke å dele da..

Vet ærlig talt ikke hva jeg hadde gjort, men tror nok det hadde blitt en kalender til hver her i huset dersom vi hadde hatt flere barn.

Jeg tenker litt at det er så mange dager ellers i året det går an å lære ungene å dele med seg, (og andre verdifulle prinsipper), men at det også må være lov å bare kose seg og være egoistiske denne mnd også.

Her skal jeg kjøpe en stor legoeske, og dele de inn i 24 gaver. For lego er liksom ikke krimskrams, men noe han elsker å leke med.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mine har hver sin pakkekalender i år.

snuppa har arvet den mamma broderte til meg da jeg var liten, og storegutt fikk sin egen til borsdagen i høst, som tanta har brodert.

i fjor brukte de samme kalenderen, men fikk pakke hver dag begge to.

Skrevet

Jo den ser jeg og tro med det var helt annerledes når vi bare hadde eldste. Men at ungene ikke har behov for 24 pakker hver i desember er jeg helt sikker på. Pakker er ikke ensbetydende med kos. Så mye jeg jobber f.eks vil ungene sette 100 ganger mere pris på om vi baker 5 ganger i løpet av desember.

Skrevet

Jentene mine skal dele etter hvert ja. I år får bare eldste på 2,5 år. Neste år er minste halvannet år, så da skal sikkert hun "være med" også.

Jeg kommer til å gjøre sånn som mamma gjorde for meg og søsteren: Annenhver dag fram til lille julaften, da og på julaften hang det en pakke til hver av oss :o)

Skrevet

Kan godt hende jeg hadde sett annerledes på det dersom jeg hadde hatt flere.

Men f.eks ifjor fikk han puttekasse 1.desember, og to nye treklosser i ulike farger\varianter hver dag. Og bare forventningen og smilet hver morgen for to treklosser var jo helt utrolig..

Selv er jeg jo tvilling, og vi har måttet dele veldig mye! Ofte ble vi sett på som en, fikk et spill sammen, en bok sammen osv. Derfor er jeg nok ekstra påpasselig med dette dele prinsippet hele tiden:o)

Men, fin tanke da!

Skrevet

Ja den ser jeg.... men her må de ikke nødvendigvis dele gavene... de skal dele på dagene:) Jeg har f.eks tenkt å kjøpe 1 dvd til hver og 1 cd til hver. Noe de 2 minste kan dele gleden av, men smaken til sara er nok litt annerledes hehehehe de dagene vi har aktiviteter får jo alle bidra og alle får minimum 1 stk hver. Så det blir ikke noen urettferdig fordeling. Tro meg. Kunne jeg kjøpt 1 ekse med lego og laget 24 pakker så hadde det vært kjempefint. Men vi har absolutt ikke behov for mere av slike ting som kan deles opp. Det måtte eventuelt vært et spill av et slag.....

Skrevet

Nei, det kan nok bli i det meste laget, hi hi:o)))

Tror nok ikke de små prinsessene dine lider noen nød akkurat, og regner med at ho mor ordner opp for de ja.. Lurt det med dvd, cd osv. da:o)

T er veldig glad i lego, og har egen legokasse, så regner det blir et par legoklosser, en bil, en legomann, et trafikkskilt osv. jeg fordeler utover da. Og nyter så lenge jeg bare har en og denne ordningen går greit, ha ha:o)))

Skrevet

hehehe ja det er utrolig behagelig med bare 1..... mimrer og tenker tilbake:)

Skrevet

så deilig at det ikke bare er jeg som tenker sånn! Jeg har følt at jeg har vært gjerrig som har tenkt sånn, mne det er stor sjans for at de må dele til neste år. I år blir det ikke pakkekalender på de:-) De har godt av å dele og de trenger jo ikke flere leker/ting enn det de har og får på juleaften.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...