Gå til innhold

Obama er SVART!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg håper virkelig han innfrir forventningene! At ikke hudfargen har blendet helt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Grunnen til at folk fokuserer så mye på hudfargen hans er vel fordi han blir den alle første afro-amerikansk president! Hadde vært akkurat det samme om Hillary eller Sarah Palin hadde vunnet...da hadde alle snakket om "den første kvinnelig presidenten" ...ikke sant?

Skrevet

Det at han som første svarte president i Usas historie er jo ganske viktig. Synes du ikke det,solstråle?Det sender jo signaler til resten av verden at Usa er klar for forandring og at holdningene til folkene er på vei til å snu. Det har også mye og si for selvtilitten til afro-amerikanerene.

Men når det er sagt, så ble han ikke valgt fordi han er svart. Han ble valgt pga politikken og det er selvfølgelig der fokuset skal (og bør) ligge.

Skrevet

Vi fokuserer på det fordi det inntil nå har vært sosialt umulig får mennesker med en annen hudfarge enn hvit, å bli president.

Fordi fargede mennesker har et dårligere utgangspunkt når de møter verden pga menneskers uvitenhet.

Fordi at det viser at USA forandres, når en mann som er svart blir valgt.

DU kan si at vi har kommet langt, men i USA er det ikke mer enn litt over 40 år siden, at fargede fikk rettigheter som hvite.

Det er flott fordi landet utvikler seg, fordi det nå beviser at det er landet av muligheter.

At wasps ikke lenger er det som er ettertraktet.

At fargede endelig har flere forbilder enn snoop. At det finnes muligheter for de, annet enn det alle forventer.

Jeg kan ramse opp mye mer, men hvis du ikke har forståelse for dette, så burde du lese mer historie.

Han er kompetent, ingen tvil, han er ung...noe som kan være en enorm fordel. Men han er også svart, SELV OM han er mulatt, har han valgt å definere seg som SVART. For bare 10 år siden ville han aldri blitt president, UANSETT hvor kompetent han er.

Ingen er så politiske korekte at de ikke ser hvilket fremskritt dette er.

Hudfargen hans har ingenting med han som president å gjøre, og det er NETTOPP det som er det store her. At den ikke kom inn i bildet

Skrevet

Jeg skjønner jo det da. :-) Men setter det litt på spissen, for jeg synes det blir altfor mye fokus på det. Det er jo absolutt de som har stemt på Obama pga hudfargen, og ikke pga politikken - og det blir litt feil for meg.

Ville jo ikke stemt på Hillary fordi hun var kvinne, men pga troen på henne som person i den jobben.

Skrevet

Jeg synes han virker som er kjempeflink politiker og tror han vil gjøre en god jobb som president. Men på tv er de veldig opptatt av hudfargen hans. For min del er det samme hvilken hudfarge han har. Jeg bare lurer litt på begrepene her.

Og angående mulatt så er vel ikke det så veldig hyggelig heller?

Mulatt kommer a muldyr som er en uekte hest.

Klippet fra Wikipedia:

Mulatt.

Ordet regnes for å være rasisme, da det direkte betyr en sammenligning med et muldyr. Hest kan synes å gjenspeile det positive (det hvite, sterke, stolte, flotte) og esel gjenspeiler negativt (sort/ grått -uansett noe som er mindreverdig i forhold til hest), mens mulatt blir da produktet. Ordet skal altså gi assosiasjon om at man har blandet noe bra (hesten) med noe mindre fint (eselet) og fått et avkom som er sterilt, og dermed et vesen av lavere verdi.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...