-MtG- Skrevet 7. november 2008 #1 Skrevet 7. november 2008 Er det bare jeg som synes det høres verre ut å snakke om svarte folk enn om negere? Synes det høres mye mer diskriminerende ut med en svart president enn en neger-president. Hmmmm....
cherry coke Skrevet 7. november 2008 #2 Skrevet 7. november 2008 Er han svart?? Har ikke jeg lagt merke til...
-MtG- Skrevet 7. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. november 2008 Nei, han er ikke svart, men mange påstår det. Jeg synes han ser mer brun ut jeg..
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 7. november 2008 #4 Skrevet 7. november 2008 er han ikke bare solbrun da?
cherry coke Skrevet 7. november 2008 #5 Skrevet 7. november 2008 Hehehe..Berlusconi er en "søt" mann=)
pandabjørn Skrevet 7. november 2008 #6 Skrevet 7. november 2008 han er heller mere brun enn svart synes jeg og det er ikke noe vanlig solbrun!
Norwegian by injection Skrevet 7. november 2008 #7 Skrevet 7. november 2008 Synes afro-amerikansk president høres mye bedre ut enn neger-president.
Mersa og gutta <3 Skrevet 7. november 2008 #8 Skrevet 7. november 2008 Trodde igrunn både svart og neger var bannlyst jeg, så synes det er litt forfriskende at de bruker det nå! Ellers synes jeg Nytt på Nytt hadde et gøy innslag der de hadde klippet sammen utrolig mange ganger de hadde sagt SVART president...NÆÆÆHHHH er han svart!?!?!
-MtG- Skrevet 7. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. november 2008 Men hvorfor prater de så mye om denne svarte presidenten da, når han ikke er svart? Synes det er teitere å si at en person har en farge den ikke har enn å kalle en person neger når det er det han er(i min verden kommer neger fra negroid som betyr mørk hud, sort, krusete hår og bred nese..).
cherry coke Skrevet 7. november 2008 #10 Skrevet 7. november 2008 Fordi de blir støtt av ordet neger og fordi det er et negativt ladet ord som sender de rett tilbake til slavetiden. Neger er ikke et pent ord. Det korrekte er vel afro-amerikansk.
-MtG- Skrevet 7. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 7. november 2008 Men om det er snakk om en annen enn Obama da. Om dere ikke vet hvor han kommer fra, hva villde dere kalt han da? Om du ser en "neger" i Norge. Norsk-afrikaner? Om du ikke har pratet med han da? Kanskje det er en afro-amerikaner? Eller kanskje han er fransk? Ikke godt å vite, men jeg kan SE at han er neger. Åååååå! Er så irrritert på det anti-neger-styret!
Norwegian by injection Skrevet 7. november 2008 #12 Skrevet 7. november 2008 Neger (nigger) er et utrolig stygt ord i USA....Absolutt det verste man kan kalle en afro-amerikaner.
Mrs. X Skrevet 7. november 2008 #13 Skrevet 7. november 2008 Er det virkelig så vanskelig å si svart i stedenfor neger? Hvis du ser en svar person i Norge kan du jo si svart. Jeg skjønner ikke hvorfor noen på død og liv skal bruke ordet neger, når de det gjelder stort sett så tydelig sier at de misliker det sterkt. At du bruker krefter på å irritere deg over det er jo fryktelig unødvendig for deg.
-MtG- Skrevet 7. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 7. november 2008 Grunnen til at jeg irriterer meg over ordet svart er er fordi DE ER JO IKKE SVARTE!!!! Ååååå... nå skal jeg køye tror jeg. Kanskje jeg er mindre irritert i morgen:)
Mrs. X Skrevet 7. november 2008 #15 Skrevet 7. november 2008 Mørk da, er det bedre? Men de foretrekker nok svart selv over neger, i hvertfall de fleste:)
Pysa Skrevet 7. november 2008 #16 Skrevet 7. november 2008 i mange land i afrika betyr neger slave. trenger jeg å si mer? en helt annen at er at obamas mor er hvit. så han er ikke like svart som mange andre, for dere som interesserer dere i sånt
-MtG- Skrevet 7. november 2008 Forfatter #17 Skrevet 7. november 2008 Ok, jeg skjønner at mange forbinder ordet neger med slave så det er ingen god betegnelse, men det finnes jo ingen god betegnelse. Mørkhudet kan jo funke, men spanjoler og grekere er også mørkhudete.
Pysa Skrevet 7. november 2008 #18 Skrevet 7. november 2008 hvorfor må du dele folk inn i grupper etter hudfarge? hva kan du bruke det til?
Wicked witch Skrevet 7. november 2008 #19 Skrevet 7. november 2008 Hva med mørkhudet. Jeg er gift med en fra Afrika. Hvis du kaller han neger, ser han på deg som en rimelig ignorant person. Han foretrekker helt klart svart. Jeg skjønner ikke hvorfor så mange nordmenn insisterer på kalle folk noe de ikke liker å bli kalt. Det er rett og slett lite omtenksomt. Dessuten tyder det på at man er ganske uvitende og historieløs hvis man ikke skjønner hvorfor det ordet støter noen.
Pysa Skrevet 7. november 2008 #20 Skrevet 7. november 2008 Jeg liker å kalle alle jenter/damer for horer. Mange liker det ikke, men jeg mener jo ikke noe vondt med det! Hva er da problemet?
Gjest Skrevet 7. november 2008 #21 Skrevet 7. november 2008 Mora mi har også sagt dette. Ordet neger brukes ikke lenger. Det er liksom rasistisk å si at noen er neger, men svart er riktig. Ho mener også at det er absurd. Svarting har vært rasistisk skjellsord, og nigger er også skjellsord. Men neger er ikke noe stygt å si. Men av en eller annen merkelig grunn er det liksom ikke riktig å snakke om negere lenger, man snakker om svarte og hvite.
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 7. november 2008 #22 Skrevet 7. november 2008 mener du alvor nå? er han virkelig det? jeg tror jeg må se bedre etter. Hvorfor skal det være ille å kommentere at noen er svart. neger er jo et ti ganger verre ord. Svart/brun/hvit sier jo bare noe om hudfargen. Neger/nigger betyr jo i utgangspunktet også svart. Men har blitt brukt i så mange vonde sammenhenger at det er sårt og vondt å bli omtalt på denne måten. VI kommer ikke fra århundrer med slaveri. kanskje vi skal vise respekt for motviljen mot det ordet.
gerd Skrevet 7. november 2008 #23 Skrevet 7. november 2008 Han er MULATT. Han har jo ikke hatt kontakt med sin svarte far - kun med sin hvite mor og sine hvite besteforeldre. Egentlig er han hvit - oppdratt hvit iallefall om det er noe som heter det...
solstråle69 Skrevet 7. november 2008 #24 Skrevet 7. november 2008 Synes det er rasende festlig at det er mer fokus på hudfargen hans enn politikken, jeg! "Så flott med en mørkhudet president" - hvor i all verden kom hudfargen inn i bildet? Trodde vi ikke "brydde oss om" hudfarger lenger, jeg?
Gjest Skrevet 7. november 2008 #25 Skrevet 7. november 2008 Jeg synes det er utrolig viktig å få satt mennesker i bås på grunn av deres hudfarge jeg, gjerne også deres livssyn/religion. *duuust* Nei, sist jeg sjekka var han en mann, en rasende flink en.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå