wanda71 Skrevet 11. november 2008 #26 Skrevet 11. november 2008 Skjønner godt at du gleder deg til å kunne fortelle det til jenta di, husker selv hvor jeg hadde lyst på søsken og maste titt og ofte på mamma:) Siden min go`snut bare er 3 mnd er det lite han får sagt, har så lyst at de skal være nær hverandre i alder og ikke har jeg noe tid å ta av siden jeg er godt voksen. Tror jeg kommer til å teste meg første gang fredag, det står på graviditetstesen at en kan teste 4 dager før ikm, får ikke like sikkert svar men jeg kommer nok til å gjøre det uansett. Like mye symptomer?
A1973 har råtne egg :-/ Skrevet 11. november 2008 #27 Skrevet 11. november 2008 Heisann, jeg bare bryter inn her jeg... Tinker: Jeg lo godt da jeg leste innlegget ditt, om din 16 år gamle datter. jeg har en sønn på 13,5 og han vet at vi planlegger. Han fikk vite det i sommer fordi jeg måtte fortelle ham noe annet og sa: "Jeg skal fortelle deg noe gøy, vet du hva... blah...blah..." Så sa han: "La meg gjette, du skal ha baby!" Jeg ble så paff at jeg holdt på å dette av stolen. Det var jo ikke *det* jeg skulle fortelle! Senere på kvelden fant vi ut at vi bare skulle fortelle det til han, det eneste han sa da var: "Kuult, men duh... hvis dere skal ha ny baby... da må den *inn* i magen din... det vil jeg helst vite minst mulig om!" :-D Klem
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 11. november 2008 #28 Skrevet 11. november 2008 Hihi, barn er ganske så morsomme, uansett om de er 5 1/2, 13 1/2 eller 16. Ler fortsatt av reaksjonen til sønnen din, A1973. Da jeg var gravid med datteren min, var min venninnes tre-åring veldig opptatt av dette frøet vi snakket om. Han slo seg ikke til ro med at det bare hadde kommet et frø fra ingensteds, så etter en tenkepause utbrøt han; Men hvordan har du fått det derre frøet nedi magen, tante, har du spist det da? Men Tinker70, tror du ikke 16-åringen din vil reagere litt med en gang, men at hun vil bli vant med tanken etterhvert? Ville gjerne også hatt to tette, Wanda, men plutselig ble jenta 5 1/2 før jeg fikk samboeren på gli. har brukt flere år på å overtale ham, han som bare ville ha ett barn og hele tiden snakket om utrygge jobber, dårlig råd, etc. Litt mindre magevondt i dag, føler meg ikke gravid i det hele tatt, bortsett fra hovenheten "der nede". Fikk tester i posten i dag, så måtte bare bruke en. Den var jommen hvit, ja, men veit jo at det er for tidlig med tester ...
wanda71 Skrevet 13. november 2008 #29 Skrevet 13. november 2008 Har bittelitt nedtur jeg også, har symptomene som før men i tillegg diverse symptomer for mensen også Fikk testene i går og testet i morges, ikke antydning engang, men jeg trøster meg med at det er 5 dgr før ikm så det er tidlig. Vet ikke helt for tidlig jeg eventuelt kan teste positivt, forrige gang testet jeg meg ikke før 3-4 etter ikm(trodde det var mensen jeg hadde fått pga småblødninger). Til tross for at jeg er litt lei meg i dag er jeg fremdeles ganske så spent. Krysser fingre for oss begge!!!
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 13. november 2008 #30 Skrevet 13. november 2008 Testet hvit i dag igjen, jeg, selv om jeg vet jeg ikke burde teste før helga. Men vil jo gjerne vite da. I dag kom kvalmen, den kommer i bølger og den er ikke så ille at jeg må kaste opp eller ikke greier å spise, men den ligger og lurker i bakgrunnen. Kanskje omgangssyke på gang ... Siden jeg ikke har hatt mensen etter sa, regner jeg ut fra befruktningsdagen, 2. eller 4. november, må nok ha vært 2/11. Noen som sier de har testet positivt 4 dager før ikm, men tror jeg er "litt treigere i systemet" ... Blir uansett ikke no pils på meg på lønningspilsen i morgen - tar ikke sjansen på det ;-) Har fortalt at jeg skal være barnevakt på kvelden, så jeg ikke vil drikke no alkohol. Går bra denne gangen, tror jeg, blir vanskeligere hvis jeg eventuelt er gravid på julebordet. Blir jo rene spenningsromanen for oss i helga! Krysser også både fingre og tær. Vi kan ikke miste håpet ennå.
fått attpåklatt Skrevet 14. november 2008 #31 Skrevet 14. november 2008 Lykke til, jenter! Heier på dere nå!!! Jeg fikk tanta på besøk i morges, så da går jeg over til 8.pp. - greit å ha noen å følge med på når det ikke er noe på gang med en selv hihi ;-)
wanda71 Skrevet 14. november 2008 #32 Skrevet 14. november 2008 Dette er tiden for opp og nedturer, synd at "ønsker attpåklatt" fikk TR, bedre lykke neste gang. Har en følelse vi kommer til å sitte i samme båt. I dag er det 4 dgr før ikm, testet og fikk hvitt, ikke antydning til noe annet. Har følese av at denne helga kommer til å gå saaaaakte, glad jeg skal i en langtekkelig bursdag, ei nattevakt og en dagvakt, greit å prøve å tenke på noe annet. Krysser fingrene for alle her, håper vi får det vi ønsker snart:) Go hælg
Anonym bruker Skrevet 15. november 2008 #33 Skrevet 15. november 2008 Heier på dere her inne og ønsker masse lykke til.Er 38 år og har nå en liten attpåskatt på 6mnd. Søsken på 7 og 12 år.Det er fantastisk å bli mor uansett når det skjer men for meg var denne siste gangen helt spesiell.Følte meg så rolig og trygg,Bare nyter den lille .Hele famillien er helt forelsket =) Trodde det skulle bli litt slisomt å begynne på nytt igjen men dette er noe av det beste som har hendt meg.Å bli mor i godt voksen alder er FANTASTISK. Ikke gi dere!!
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 16. november 2008 #34 Skrevet 16. november 2008 Berg- og dalbane, ja. To uker etter en eventuell befruktning her, men blendahvite tester. Var kvalm og svimmel i hele går, og det skjer noe i magen. Får gå til legen og sjekke om jeg har en virus. :-( Men fire dager før ikm, Wanda, er jo mange som produserer hcg litt seint (det er den jeg håper på nå ...). Ikke alle tester positivt før forventet ikm, ihvertfall. Kanskje du hadde sein eggløsning? Godt å høre at det kan klaffe, 'anonym', vi hadde ikke orket disse opp- og nedturene hadde det ikke vært for den premien vi alle ønsker oss. En liten attpåskatt hadde vært nydelig, ja. .-)
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 16. november 2008 #35 Skrevet 16. november 2008 Lykke til med neste pp, 'Ønsker attpåklatt'! Hvordan går det med testeforsøket, Tinker?
wanda71 Skrevet 16. november 2008 #36 Skrevet 16. november 2008 klarte ikke å la være å ta test i morges, like negativ, men ble ikke så nedtrykt denne gangen. Tror jeg har forsonet meg med at det ikke ble noe denne gangen, er jo tross alt første mnd vi prøver så da må man ta det litt med ro:) Hvordan går det med deg?
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 16. november 2008 #37 Skrevet 16. november 2008 Er vel egentlig bare å vente på en mens her så vi kan sette i gang med ny pp, men vanskelig å si når den kommer. Er jo noen som må vente flere måneder etter en sa. Fortsetter vel å teste ut uka før jeg gir opp, kanskje. Vet jo ihvertfall at jeg kan bli gravid, og tror sambo ser frem til en intens prøveperiode ;-) . Litt skuffa, men har heldigvis mye å tenke på både på jobb og privat. Må si jeg beundrer alle som prøver måned etter måned. Men det er vel den lille premien som frister. :-) Ha en fin uke - vi får kose oss med andre ting enn testing!
ca lykkelig Skrevet 16. november 2008 #38 Skrevet 16. november 2008 Dette er blitt et flott tråd - spennede å følge dere. Vi får håpe på noen positive tester snart . . . . . :-) Fint med innspill fra "anonym" - etter mange pp er det godt med noen oppmuntrende ord! Selv sliter jeg med svært ustabile sykluser (Pcos), så det er helt umulig å vite når el er. Det er litt kjedelig, for når skal man virkelig sette inn støtet. he he. . . . Etter et samliv på 15 år, er sengehyggen ikke alltid like spennende. Nå er jeg på dag 45 i syklusen min, og når evt TR kommer er jeg rimelig usikker på. :-/ Har ingen graviditetssymptomer, men det er jo lov å håpe! Hvor i landet holder dere til, og hva jobber dere med? Jeg er nordlending, og jobber med barn. Mvh
Tinker70 Skrevet 17. november 2008 Forfatter #39 Skrevet 17. november 2008 Jeg bor nå i Askim (utflytter fra Fredrikstad), og jobber som lektor på en spesialskole for ungdom som bor på institusjon. Har bare prøvd å lage barn en mnd nå, og har to store fra før... så jeg håper det går like greit som tidligere :-D
fått attpåklatt Skrevet 17. november 2008 #40 Skrevet 17. november 2008 Hei hei! Ingen som har gått i testefella i dag?
Tinker70 Skrevet 17. november 2008 Forfatter #41 Skrevet 17. november 2008 Skal heldigvis ikke teste før om lenge jeg nå ;-) nettopp ferdig med mensen... men har 8 tester liggende klare... hehehe
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 17. november 2008 #42 Skrevet 17. november 2008 Har sju tester igjen, men tenkte jeg skulle teste én gang til før helga, og hvis den er hvit ... da er det bare å vente på neste pp. Jeg bor i Østfold og jobber som lærer.
wanda71 Skrevet 18. november 2008 #43 Skrevet 18. november 2008 Hei Rugesjuk! Hvordan gikk det? Har du testet? Jeg testa i går, negativt:( Har ikm i dag og venter bare på at tanta skal komme. Lykke til med dere andre!
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 18. november 2008 #44 Skrevet 18. november 2008 Har bestemt meg for å utsette den siste testen til fredag, da er det 19 dager etter en eventuell befruktning. Var så stolt over meg selv både i går og i dag tidlig fordi jeg greide å la vær testinga :-) Ellers har jeg ingen symptomer nå, bortsett fra litt øm mage og en sånn varme som sprer seg i magen nå og da. Det er nok vår tur neste gang, Wanda, en positiv test i julekalenderen eller under juletreet hadde jo vært fint. Det er jo fremdeles en mulighet for at vi er gravide da, men at vi er treige med hcg-produksjonen ... Hva er planen framover, Tinker, annehver dag fra 10. til 20. dag? Lykke til med testing og babylaging!
Tinker70 Skrevet 18. november 2008 Forfatter #45 Skrevet 18. november 2008 Samboer er på jobb fram til fredag, men da kommer han hjem og prøvinga kan begynne :-D Ettersom EL mest sannsynlig er på søndag eller mandag, blir det sengehygge fra fredag til onsdag, hver dag ;-) Synes selve prøvinga er veldig gøy jeg da :-D hehe
wanda71 Skrevet 19. november 2008 #46 Skrevet 19. november 2008 Tinker, han samboeren din, klarer han å bli like tent og fyrrig når dere "prøver"? Jeg må holde sånt hemmelig for min, han får skikkelig prestasjonsangst hvis jeg snakker om det. Rugesjuk: Du har all grunn til å være stolt av at du ikke har testa deg, skulle ønske jeg var like standhaftig, hadde spart en del penger da:)
MammaTilTuppen&Lillemor Skrevet 22. november 2008 #47 Skrevet 22. november 2008 Kroppen er jammen rar, som kan ha så sterke symptomer og likevel ikke være gravid... Eller har jeg hatt det hver måned uten å legge merke til det fordi vi ikke var prøvere? Negativ test i dag også, så nå er jeg innstilt på at mensen kan komme (helst NÅ) så vi kan sette i gang med prøving. Skuffa, ja, men nå skal jeg virkelig ta av på julebordet neste helg, og ellers spise masse muggost og kose meg med juleøl. :-) Har visst testet endel denne måneden jeg også, Wanda, bestilte 10 billigtester og har kun fire igjen ... Testet noe mer du da? Får satse på at førjulsselskaplighetene ikke ødelegger svømmerne til gubben slik at vi kan få en fin julegave i år. Finfin helg, alle sammen!
wanda71 Skrevet 23. november 2008 #48 Skrevet 23. november 2008 Å jada, jeg er testedronningen jeg:) Må prøve å roe meg litt ned nå neste gang, men som du hadde jeg en del symptomer som gjorde at jeg var ganske sikker. Nå går vi jo i møte en litt travel tid og det er kanskje litt greit, prøve å tenke på andre ting og ikke bli så opphengt. Skal bestille el-tester for å følge med litt men ikke styre mer enn det. Vi får si tvi, tvi:)
Tinker70 Skrevet 23. november 2008 Forfatter #49 Skrevet 23. november 2008 Hei Wanda :-) Joda, jeg bare sier at nå skal vi gå og lage litt barn, før vi skal se en film f.eks... så blir han kjempeglad.. hihihi. Vi har litt humor rundt det.... jeg sier at han MÅ ligge med meg 4 dager på rad, og etterpå kan han velge ;-) han velger ofte å "trene" når det ikke er noe EL også... hehehe. Vi har det heldigvis veldig moro oppi all prøvingen ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå