Gå til innhold

38 år og skal prøve igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er ny på forumet og tenkte å skrive et innlegg her :-)

Har "lurket" litt her noen uker, og synes det er mange gode innlegg.

Jeg er nå rundet 38, og vurderer å prøve å bli gravid igjen. Noe jeg egentlig aldri hadde trodd jeg skulle gjøre.

Har to barn fra tidligere forhold på 16 og 12. Min nye samboer på 36 har ingen barn, og vi har blitt enige om at vi gjerne vil ha barn sammen. På tross av mine tidligere svangerskap med mye kvalme, gjør jeg gjerne dette en gang til *hjelp* ;-)

Er jo usikker på hvor lett/vanskelig jeg blir gravid denne gangen. Tok ut hormonspiralen den 16. september, fikk en voldsom blødning noen få dager etter det (var ikke sikker på om dette var en menstruasjon eller ikke). Fikk normal menstruasjon den 17. oktober, og har en syklus på mellom 26 og 28 dager hvis jeg ikke husker feil. Hadde regelmessige menstruasjoner de 5 årene jeg brukte spiralen også. Har vært gravid to ganger tidligere, men valgte å ta abort av forskjellige grunner. Jeg har tidligere vært meget fruktbar, så nå er jeg spent på om jeg blir gravid raskt.

Skal ha mensen om ca en uke, og jeg føler meg uggen og grinete, men det kan like gjerne komme av pms ;-) det gjør vondt i høyre eggstokk... til vanlig får jeg menssmerter over det hele, men ikke denne gangen.. (kanskje fordi jeg ønsker å bli gravid) ;-) ikke vet jeg.

HVor lang tid har det tatt dere andre å bli gravide i samme alder?? er veldig spent jeg nå, og bruker kanskje mer energi enn hva jeg ønsker på å tenke på dette og kjenne etter tegn ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, og velkommen.

Jeg er ikke 38, men 35. Har en sønn på 13,5 (hormontrollet). Og ja, jeg er fortsatt gift med pappa'en...:) Vi prøver nå på andremann. Sluttet på p-pillene i mai og ingenting har skjedd siden det. GRRRRR... Begynner nesten å gi opp... :) Har hørt at det kan være litt vanskeligere å bli gravid etter p-pillebruk og hormonspirall, men ikke vet jeg.

Lykke til ihvertfall! :)

Skrevet

Takk for det :-) og det samme til deg. Trodde virkelig ikke jeg skulle bli så opphengt i dette. Det er faktisk første gang jeg "prøver" å bli gravid. De andre gangene var det ikke planlagt.

Vi får bare se hva som skjer :-)

Skrevet

Hei, og velkommen!

Jeg sluttet på pillen i april og prøver ennå....grrrrrrr!!!!

Har en sønn på 12 og ny samboer, og vi vil gjerne ha et felles barn.

Lykke til med prøvinga! Håper spira sitter fort!

Skrevet

Hei hei folkens!!

Har vært inne her med jevne/ujevne mellomrom i snart ett år. Blir 38 år til våren, og føler at det er nå eller ikke. Har to gutter på 5,5 og 8,5 år. Disse ble laget på første forsøk, mens det nå er blitt atskillig værre å få det til. Fikk for 3 år siden diagnosen PCOS.

Gubben er ikke spesielt tent på ett 3. barn - men jeg vil!!!

Mvh

Skrevet

Nå er det bare 5 dager til mens, jeg er øm i puppene og kvalm. Hmmm, kan dette virkelig bare være mens-tegn tro? Blir jammen litt frustrert av dette jeg ;-)

Er det for tidlig å ta en svangerskapstest i morgen tidlig mon tro????

Gjest amandine
Skrevet

Lusker her inne jeg også selvom jeg er ferdig... Hadde riktignok kobberspiral, men måtte fjerne den i november i fjor og fikk beskjed om at det ikke var sannsynlig det ble flere barn på meg. Nå ligger Knøttet på 5 uker og sover ute i vogna, så.... Ble gravid på julaften og testet positivt 8.januar. Lykke til!

Skrevet

Jeg har også masse tegn: kvalm, vondt i puppene, murringer nederst i magen og korsryggen og metallsmak i munnen, men det skal sies at jeg har hatt lignende symptomer i hver pp (7 pp nå). Tror tegn på mens og graviditet er veldig likt jeg....jeg blir sprø!!!!! Kan ikke bare den spira sitte da! Jeg har ikm 12-13 nov. Tror det er litt tidlig å teste for deg ennå! Du kommer bare til å bli skuffa over negativ test nå - vent til ikm dagen hvis du klarer! Krysser fingrene for både deg og meg :-)

Skrevet

Jeg får vel prøve å smøre meg med tålmodighet ;-) brukte penger på 3 tester forrige mnd til ingen nytte, men burde ha visst bedre da jeg nettopp hadde fjernet hormonspiralen..... og eggløsning var akkurat i det momanget.

Hva med å teste med EL test? ser at noen her gjør det og at den slår ut tidligere enn graviditetstesten? Jeg er helt grønn på området, visste ikke før nå den siste tiden at det fantes EL tester en gang... hehehe

Lykke til til deg også attpåklatt :-)

Skrevet

Ja, har hørt at noen tester med el-tester, men jeg tror ikke at de slår ut noe tidligere enn graviditetstester. Prøv å hold deg litt lenger du, men jeg vet det er vanskelig hihi :-)

For at det ikke skal bli så dyrt med alle disse testene, vil jeg råde deg til å gå inn på billige-tester.no. Der kan du kjøpe både el-tester og graviditetstester til en billig penge! Da kan du bare teste i vei hvis du er en testoman :-)

Skrevet

Det var en god ide.... for testene er ganske så dyre på apoteket. Kanskje jeg skal starte mitt eget lille forskningsprosjekt og se hvor tidlig en test kan slå ut ved graviditet ;-) hvis jeg blir gravid vel og merke... ellers kan det bli ganske dyrt i lengden ;-)

Skrevet

Neida, det er ikke så dyrt på billige-tester! Jeg tror det koster rundt 200,- for 10 tester, så bare begynn forskningsprosjektet ditt du!

Skrevet

Er bare innom på besøk.Var også 38 før jeg planla å bli gravid (hadde 3 barn(tvillinger+1) fra før som ikke var planlagt, men ønsket:) Har også lett blitt gravid. Ble gravid 1.prøveperiode. Er nå 41 og venter nr.5, ble gravid 3.prøveperiode denne gangen. Så det trenger ikke ta lenger tid:) Lykke til ihvertfall!!

Skrevet

Takk for det :-)

Jeg har tidligere blitt gravid veldig fort tror jeg. Har jo ikke prøvd engang (altså ikke planlagt). Så det blir spennende å se hvor lang tid det kan ta nå som jeg faktisk prøver ;-)

Skrevet

Hvordan går det med deg Tinker70? Har du fått bestilt tester ennå?

Jeg har metall/blodsmak i munnen, mensmurringer, vondt i puppene og er kvalm...............grrrrrrrr.........håper dette er symptomer på en spire denne gangen!!!!!

Skrevet

Joda, bestilte 10 graviditetstester jeg :-D vet ikke hvor lang tid postgangen tar, men de ble sendt i går.

Jeg var veldig øm i puppene i går kveld, og uvel.. men kjenner ikke så mye av noe i dag... selvsagt :-( og sliter med å slutte å røyke :-( (vet at jeg klarer å slutte når og hvis jeg blir gravid).

Hvis det ikke er noe der denne IKM skal jeg begynne å lage smoothie til meg og min sambo..hehehe. Har fin blender og drukket mye smoothie før. Har hørt det kan hjelpe,.... masse vitaminer og mineraler :-D

Skrevet

Heisann!

Jeg er 37 år og er i min første pp, har ikm 18.11(er såååå lenge til), merker at jeg går og kjenner veldig etter om noe som kan ligne symptomer. Til nå er det stikking i brystene og tung følelse nedentil(hadde det i forrige svangerskap også). Fikk en sønn 080808 så vi er spente på hvor raskt det går så tidlig etter fødselen(ammer ikke).

I forrige omgang ble jeg gravid i 1.pp men det endte i en MA i uke 7, ble gravid rett etterpå og denne gangen gikk det bra.

Får håpe vi her inne får en ekstra fin julegave i år:)

Skrevet

Jeg er snart 37. Tok ut kobberspiral i februar, men begynte ikke å prøve før september. Ble gravid med én gang. Hadde dessverre en sa for to uker siden, men vet ihvertfall at jeg fremdeles er fruktbar. :-)

Har begynt å føle at jeg har symptomer igjen, men det kan jo ikke være mulig, eller?

Lykke til med prøvinga!

Skrevet

Du skal ikke si det, jeg hadde en MA 19 okt 07, ble gravid ca 2-3 uker etterpå. Legen sa at man kunne fort bli gravid etter en abort fordi det var så åpent opp til livmoren. Jeg var ikke klar over det, kjente en tung følelse i skjeden(som under første graviditet) et par uker før jeg tenkte på å ta en test, ble ganske sjokka/glad for resultatet.

Lykke til!

Skrevet

Begynner å bli veldig spent nå. Strekkingen og presset i underlivet har ikke gitt seg, men venter på ømme bryster, kvalme og halsbrann. :-) Må nok vente ei ukes tid før jeg kan teste, så denne uka blir laaaang. Bestilte like godt ti tester i går, så har jeg litt å gå på ...

Takk for oppmuntrende melding, Wanda!

Skrevet

Krysser fingrene for oss alle her inne. Det blir en spennende førjulstid. Hold meg oppdatert da, jenter, like spent på hvordan det går med dere, jeg. Tror jeg har blitt BIM-avhengig.

Skrevet

Har også hatt en del halsbrann de siste dagene, husker ikke helt når det startet under forrige svangerskap. Værkingen i underlivet og stikkingen i brystene er der fremdeles. Synes jeg har fått litt mer utflod også, hadde mye av det sist gang.

Jeg har også bestilt tester på nettet i går, fant ut at hvis vi ikke skal gå konk var det bare å få tak i noe billigere. Synes det er vanskelig å ikke teste før ikm, det er helt poengløst å gjøre det men vanskelig å la være:)

Samboer har også god følelse at det blir noe, går rundt og planlegger når og hvordan vi skal fortelle det foreldrene våre. Blir ekstra kjipt da hvis mensen kommer istedet:(

Skrevet

heisan og hoppsann : )

her går dagene i sirupfart...venter på mensen...dag 33 i dag men ingen tegn....tror nok det blir testing i morgen også...selv om jeg fikk negative både fredag og lørdag : ( sikkert inenhåp,bare en skikeli krøllete syklus!!

lykke til all sammen...teste tid for mange her snart ser jeg : D

Skrevet

Dette lover godt, Wanda71, vi får holde ut denne ventetida sammen. Trodde aldri jeg skulle bli glad for å kjenne magesmerter, stikking og mensmurring ... :-)

Kanskje tida går raskere hvis jeg ikke er inne på BIM hver eneste kveld? Kan jo alltids prøve det ut - hvis jeg greier.

Datteren min på fem år snakket om at hun vil ha en liten søster eller bror i dag, hva han/hun skulle hete og hvordan rommet skulle være. Gleder meg sånn til jeg en dag kan si til henne at hun omsider skal bli storesøster.

Skrevet

Jeg lurer på hvordan i alle dager jeg skal fortelle min 16 årige datter om det hvis jeg blir gravid. Hun kommer IKKE til å bli veldig blid. Pappan hennes har fått to små, og hun er så glad for at jeg ikke har fått baby ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...