Gå til innhold

Er det veldig egoistisk av meg?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det valget burde vært opp til henne....

Nå i helgen var jeg alene med mine to sønner og to hunder. For at jeg skulle få litt avlastning hadde jeg tantebarnet mitt på 9 år hos meg hele helgen, så vi er forskjellige....

Skrevet

Enig med deg guccimama - håper snuppas pappa har vett til å holde seg unna de som ikke vil innlemme barna hans i familielivet...

Jeg fatter og begriper ikke hva i alle dager du finner deg en mann med barn fra før av hvis det er så vanskelig å innse at din mann ikke snart er tobarns-far, men trebarns-far... *tsk tsk*

Skrevet

Det er lite avlastning av å ha henne her da de stort sett bare krangler med hverandre.

Skrevet

kjenner jeg får vondt inni meg pga jeg har en datter på 9 år(som jeg hadde fra før) og jeg og min mann har et felles barn på 2 år, de er sååå glade i hverandre og hun elsker å bli med på å planlegge bursdag for lillebror,tenk om mannen min hadde sagt at han orket ikke at hun sov over, huff:( Heldigvis boor hun fast med oss og har et strålende forhold til sin stefar

Skrevet

Klart du kan si at du kun orker å ha henne i selskapet.

Det er da noe med det å ha andre på overnatting så mye. Selv om hun ikke direkte er arbeid i seg selv. Hadde vært annerledes om hun bodde hos dere.

Og uansett hvordan man snur og vender på det, så er det noe helt annet å ha sine egne unger enn andres unger.

Men selvfølgelig må hun få komme i selve selskapet da. Det er jo klart :)

Skrevet

Jeg kjenner deg jo bittelitt.. Og har ikke inntrykk av at du er en eksluderende person. Tvert om..

Siden du er gravid, og hun får deltatt så ser jeg ikke problemet med at hun ikke overnatter.. Jeg synes du får kjenne på det selv- hva du orker..

Skrevet

Hun blir jo ikke utelatt fra noe, eneste å sitte her i stua ett par timer alene med meg...

For mini legger seg når bursdagen er over, og da drar også sambo på jobb.

Så hun får jo ikke noe ekstra samvær hverken med far eller bror. Og til tross for det mange av dere tror av det lille jeg har skrevet her så har jeg ett kjempebra forhold til henne.

Men desverre så er jeg ikke i form om dagen pga graviditeten, og jeg trenger helgen til å ta meg inn på igjen. Men bursdagen til mini er såpass viktig at jeg velger å feire den som vanlig. Men da er jeg også mer avhenig av å få nok søvn og ro.

Skrevet

tenk positivt,det er klart du må be henne i bursdagen og la henne få overnatte.alle skal ha et godt forhold til hverandre. tenk om det var din biologsike datter det var snakk om.det er viktig å behandel jentene likt,barn ser og hører mye,vet du.

Skrevet

Hvis det bare er et selskap, skjønner jeg ikke behovet for at hun skal overnatte.

Men kan hun komme flere dager hvis hun har lyst til å komme i barnebursdagen, men sove hos mor?

Skrevet

Jeg synes det er trist at ikke jenta får komme og gå som hun vil hjemme hos sin egen far. Tenk å være et lite barn og faktisk ikke få lov til å overnatte hos pappaen sin fordi det ikke passer for hans nye familie???

Skrevet

Det blir ikke barneselskap. Det blir minst ett selskap med min familie, kanskje to, kommer litt an på... Jeg har som sagt mange søsken og det er viktig for meg at mini har god kontakt med tanter og onkler. Og så blir det ett selskap med sambo sin familie. (det er en tante og onkel og besteforeldre)

Når hun blir såpass stor at hun faktisk kan komme og gå som hun vil så er hun hjertlig velkommen. Men det er noen år til ennå, og ja, da må hun bare tilpasse seg etter når det passer, både for meg og sambo og for hennes mor.

For alt jeg vet så kan det hende moren hennes har andre planer den helgen og det ikke passer å komme i det hele tatt. Men det er opp til samob å finne ut av.

Skrevet

Det var du som spurte om vi syntes det var egoistisk. Nå har flesteparten her inne svart at vi synes det er ganske egoistisk og nå er det opp til deg å tenke på hva du har tenkt å bruke alle disse svarene til.

Gjest Morn du
Skrevet

Nei, jeg synes ikke at det er egoistisk av deg. Gjør det som er best for deg i den situasjonen du er i. Det viktige er jo, som jeg ser det, at hun får være i selskapet der resten av hennes familie er. Om hun ikke får være der når din familie er der, det er ikke noe stort problem i mine øyne i hvert fall. Hun er jo inkludert i familien på alle andre måter, og noen ganger må man faktisk ta litt hensyn til seg selv.

Skrevet

er jo litt trist med selskap uten storesøster. Forstår jo at du er sliten, men da må rett og slett pappaen litt mer på banen i forberedelser og gjennomføring. (Kanskje har du en svigerinne eller søster du kan spørre om hjelp)? Går ut fra at stedatteren er litt større enn 3 åringen, og da er det jo ikke så mye jobb med henne.

Som stemor prøver jeg alltid å tenke sånn: Hadde jeg følt det naturlig å ikke ha mitt barn her ved denne anledningen? For en stesønn/datter er jo ikke stebarnet til partneren. Håper du ikke ser på meg som formanende nå, men jeg tror at eneste veien til en lykkelig nyfamilie er å inkludere alle 100%.

Skrevet

Siden du spør... ja.

Når en innelder et forhold til en som har et barn fra før så må en inkludere det barnet i den familien som en da skaper med den personen. ansett om en er sliten eller ikke. Hvis din mann ønsker å ha det barnet hos dere da så må du bare respektere det mener nå jeg. Og hvis du har vansker med det, så skulle du nok tenkt deg om før du ble sammen med en som har et barn fra før.

Skrevet

du må ta deg sammen,elsk barna like høyt.mine barn, dine barn,hans barn/hennes barn,det spiller ingen rolle. gjør ingen forskjell på dem.

Gjest Morn du
Skrevet

Hvis hennes mann ønsker å ha henne der, må han respektere at HI er gravid og har 0 overskudd. Dvs at han må være der om morningen når barna våkner, da de krangler såpass at det faktisk er mer jobb for HI at jenta er der enn ikke. Det virker som at HI er inkluderende i alle andre tilfeller, og da synes jeg det er litt rart at du skriver: Og hvis du har vansker med det, så skulle du nok tenkt deg om før du ble sammen med en som har et barn fra før.

Skrevet

Jeg skriver det jeg mener.

Ja, hun er gravid

Ja, hun er sliten

Ja, ungene krangler..for et sjokk at søsken krangler..

MEN hvis mannen hennes ønsker å ha datteren sin hos dem i sammenheng med bursdagsfeiringene, så synes jeg ikke hun kan nekta han det. Det hadde jeg aldri kunne finne på å gjøre uansett om han kom til å måtte jobbe natta eller ikke og jeg da måtte stå opp med ungene.

Jeg vil nå tro at det å ha en 10-åring er mer til hjelp enn bry. Og om de krangler så tviler jeg på at det skjer hele tiden. Ellers må en da ta en prat med ungene om det.

Hva kommer hun til å gjøre når hun har født? Ha en liten på 3 år og en nyfødt baby..tror det er mer slitsomt enn slik hun har det nå. Hva skjer med datteren til mannen da?

Og en bør tenke seg god om når en blir sammen med en som har et barn fra før. En blir ikke da kun sammen med mannen, men også barnet og enten en liker det eller ikke så skal det barnet inkluderes.

Skrevet

synes ikke du er egoistisk i det hele tatt.

Skrevet

Jeg synes du er litt egoistisk. Er det ikke bare koselig å ha henne der da? Hvor slitsomt kan det være med en jente på 10. jeg har selv jente på 10 som har yngre søsken, og ja, de krangler litt, men det er da ikke noe stress likevel.

det virker mer osm om du har motvilje for dette barnet, og at det er det som ligger til grunn for at du ikke vil være hos henne mer enn som strengt tilmålte tid.

Det er litt tris synes jeg, for dette er sånt barn merker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...