Gå til innhold

Er det veldig egoistisk av meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mini har snart bursdag, blir 3 år. Jeg er gravid, jobber fortsatt 100% men er helt tom for energi om dagen...

Jeg har stor familie, og ikke så stor plass, så vi må ferie bursdagen til mini over 2-3 dager.

Bursdagen havner på en helg hvor vi ikke har største til sambo. Sambo mener vi bør ha største her også for å feire mini. Jeg er jo enig i at det hadde vært hyggelig om hun hadde fått deltatt... Men jeg synes det blir unødvendig at hun skal måtte være her over natten pga selskapet. Særlig også med tanke på sambo skal jobbe natten og det blir meg som må stå opp med ungene dagen etter. Vi skal også i en dåp 14 dager etter, hvor vi kommer til å ha med største, i tillegg til helgen vår i mellom.

Så, er det veldig egoistisk av meg å bare ha største her under selskapet den ene dagen, når familien til sambo er her.??? Og at hun drar hjem igjen når feiringen er over...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde min mann hatt en datter så ville det vært en selvfølge hun skulle få være med feire sin søster. Hun skulle også fått sove hos oss og være hos oss så ofte og så lenge hun vil. Er jo tross alt datteren til mannen din og søsteren til datteren din. Er jo viktigere enn noen andre du inviterer de dagene.

Hva om din mann finner en ny dame får en datter så får ikke deres unger være med på bursdagen hennes. Du ville nok reagert på det samme ville din datter gjort.

Skrevet

Ja, det er egoistisk av deg, får inntrykk av at jo mindre hun er hos dere jo bedre? Mulig jeg tar feil altså, men.... Når du klarer å jobbe 100 % så klarer du å ha en ekstra unge på overnatting. Du får jo tross alt et barn til snart også, og den har du vel tenkt skal overnatte hver natt? ;o)

Skrevet

Si som det er - han må jobbe og du er utslitt :o)

Syns ikke du er egoistisk.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Med mindre hun har overhengende lyst å delta på samtlige 2-3 selskap, så ja, for all del. Men er det noe krise om ho går glipp av 1 da? Her må vi også feire over 2-3 dager, og da må helst ungene feire sammen, siden de har bursdag samme mnd.. Kan hende største her et år er hos pappaen når minsten feirer, men det får så være..

Skrevet

10 år? Er mer hjelp enn belastning med en 10 åring da! Har selv ei på 3 og ei på 10, de helgene 10 åringen ikke er her (hvis hun er på overnatting hos venner og slikt) er mer slitsomme en de helgene hun er her. ;o)

Skrevet

da kan det vel ikke være noe problem...

hjelper deg litt med 3 åringen og da kanskje?

jeg syns 10 åringen skal få ligge over.. jeg hadde blitt utolig lei meg om (bare) min unge ikke hadde fått komt å overnatte når den ville eller når det passet.

Skrevet

Lurer litt på hvor mye tilsyn en på ti trenger. Du skriver du må stå opp med ungene. Opp må du da uansett siden du har en liten en. Lillesøstern min på ti, greier seg faktisk selv, jeg trenger ikke stå opp med henne, gi henne mat eller noe slikt.

Du får det til å virke som hun ikke er en del av DIN familie!

Skrevet

Ja, det syns jeg. Hvertfall når hun er ti år. Jeg har ei jente på ni år, og når de er så store, så klarer de seg selv. Hun er datteren til mannen din, dvs en del av din familie, aldri glem det.

Skrevet

Skjønner ikke vitsen med å ha hele familien jeg, da. Hadde ikke giddet å feire en bursdag over 2-3 dager.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Nei, du kan så si "alle nick", men noen har dårlige vaner på sånt! ;) meg selv, bla. Må ha bursdager over 3 dager selv, pga dårlig plass :) Koselig med selskap da :)

Skrevet

10 åringen vår står opp med de minste her i helgene så akkurat det argumentet falt litt i fisk for meg..... om du er ego eller ikke kommer an på hva ungen synes spør du meg. Blir hun lei seg er du ego og hvis ikke er det jo ikke noe mere å tenke på.

Skrevet

Desverre så er det ikke mye hjelp i 10-åringen. Hun og mini gjør stort sett ikke annet enn å krangle på morningen.

Hun er som sagt hjertlig velkommen i selskapet, men jeg ser helst at hun reiser hjem når dagen er over. nettopp pga at jeg er gravid, sliten og gubben drar på jobb når mini er i seng.

Mini har mange tanter og onkler, så ja, for meg er det viktig at han har god kontakt med familien sin, og da er bursdager en viktig ting å delta på. Men pga plassmangel så må vi desverre ta det over 2-3 dager.

Det er ikke sann at jeg inviterer mine tanter og onkler osv da...

Skrevet

Hadde du helst sett at dine egne unger "dro hjem" når kvelden kom oxo eller? Du bør revurdere synet ditt på din manns datter, som jeg sa før, så er hun også en del av din familie. Og hvis du ikke aksepterer henne som det, så kommer du til å angre senere.

Skrevet

Kan ikke skjønne problemet for å være helt ærlig...

Skrevet

Jeg tenker litt sånn: Hva om dere hadde 2 barn og du nå var gravid med nr 3..... ville du da satt bort den ene da eller? Her kommer dine, mine og våre aldri bli et problem for jeg vil ikke ha noen bonusbarn. Men har man først tatt et valg om å få barn med en med bagasje får man ta alt som følger med.

Skrevet

jeg syns det er rart å ha familieselvskaper som bursdag osv uten den nermeste familien. for dere skal vel ha et selvskap på søndagen også, som 10 åringen ikke får vært med på?

Skrevet

Syns det er veldig egoistisk av deg jeg, jeg prøver å inkludere snuppas storebror (halvbror -men det kaller vi han ikke, han er storebror) i hennes hverdag så fremt det er mulig jeg 2 år etter deres felles far og jeg gikk fra hverandre.

Og hadde jeg hatt sengeplass til han så hadde jeg mer enn gjerne villet ha han på overnatting hos oss med. Dessverre så har vi ikke det slik vi bor nå og det syns jeg er veldig trist.

Du må innfinne deg med at denne 10 åringen trenger å ha et bånd til sine søsken og at du er gravid og sliten syns jeg ikke er god nok grunn til å innskrenke søskenkontakten, - ei heller at du må stå opp med de om morgenen, for du må da vel vitterlig stå opp sammen med 3 åringen likevel. Hvis du ikke klarer en 10 åring i et døgn så sier det litt om hva slags forhold du har til dette barnet.

Syns det er veldig egoistisk som sagt å skulle trumfe gjennom sin egen mening og ikke tenke på hva barnet syns.

Forresten så er det farsdag på søndag med, tror du ikke både barn og far hadde syns det var hyggelig å få den dagen ilag? Eller er den reservert fellesbarn?

Skrevet

hva med å kutte ut familieselskap og heller invitere noen få venner av guttungen + samle dere som er i familie, foreldre og barn. Må jo ikke ha familieselskap når du er så sliten.

Skrevet

Farsdagen er førstkommende søndag, bursdagen til mini er uka etter.

Og hadde farsdagen kommet en helg hvor vi ikke hadde hatt største så hadde vi glatt oversett den "merkedagen" Hverken jeg eller sambo synes ikke noe om det, men vi kommer til å feire den til helgen kun pga største er her da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...