Gå til innhold

Hvordan går det med dere på overtid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har også hatt alt klart i en måndes tid nå=) men jeg var litt vell opptimistisk..så jeg hadde redd opp sengen å sånn...så i går måtte jeg skifte på sengen..etter å ha stått en måned tom;) tihi...

Får håpe du slipper den overtidskontrollen på fredag;) å at vi ender i fødsel i kveld!!!=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes egentlig det er litt "merkelig" at det er så utrolig stor forskjell i praksisen avhengig av hvor du bor.. Ganske så urettferdig at noen får oppfølging omtrent fra dag 1 over termin, mens andre knapt nok får noen å snakke med før etter 14 dager! Vi er tross alt i samme situasjon, synes det burde vært like muligheter for alle jeg..

Virker i overkant tilfeldig spør du meg!

Masse lykke til uansett, og husk at det ofte er sånn at den som skriker høyest får det som en vil... Ikke vær redde for å mase og kreve oppfølging!!! Det er VÅR kropp og VÅR baby, og vi har KRAV på å føle oss trygge!!

Stå på jenter!! (",)

Skrevet

Ja, det var ikke mye å få ut av legen i dag gitt. Hun bestilte overtidstime til meg den 14, da er jeg nøyaktig 14 dager over termin. Og han ligger fortsatt sinnsykt høyt, selv legen skjønner ikke helt hvorfor, og hun påstår det er derfor målene mine er så høye men allikevel så var jeg i dag for første gang laaangt over det grønne feltet og hvorfor i huleste får jeg ikke noen ul før overtidssjekken da? Utrolig irriterende.

Hun foreslo at jeg kunne jo gå til privat klinikk. Herregud.

Jeg er utrolig lite flink til å slå i bordet og stå på mitt, men nå får jeg innmari lyst til å ringe opp til riksen og forlange å få en sjekk tidligere, i det minste en vekstkontroll.

Hvis jeg skal gå to uker over så kommer han til å være på 5 kilo og det er ikke noe kult!

Helt enig med babyfrøken at det er lættis at det er så stor forskjell fra sted til sted her. Siden min ligger så langt opp så begynner jeg å tro på igangsetting men hvorfor er da legen så utrolig tafatt??

Jeg vet jeg "bare" er 4 dager over termin, men allikevel.... Sutre sutre.

Skrevet

Hei på dere igjen

Nå har jeg hatt litt "spa" for meg selv

Ikke så voldsomt som det hørtes utsom, men jeg dempet belysningen på badet, tente stearinlys, fylte badekaret og fant frem litt stæsj Skrubbsalt god sjampo ol

Så nå er jeg skrubbet og smurt ...

Det var deilig.

Ikke minst jeg ringte til JM, fikk beskjed om at jeg ikke kunne få time før om en uke, da sa jeg at det forstår jeg, men da vil det ikke være nødvendig, Jeg sa det var nå jeg trengte det og om de viste om noen private,

Da fikk jeg jammen meg time i morgen likevel gitt!! (sikkert sånn hastetime opplegg)

Litt lettet, Dette er til en dame som vanligvis jobber på føden på Ullevål så jeg håper hun "redder" helgen

Aller helst håper jeg på å føde nå.

Mannen min har jo bestilt onsdagsbarn og bomma på 2 onsdager så ja

Svigemor ringte i går å sa at enten fikk jeg føde før torsdag eller knipe igjen til tirsdag for hun skulle reise bort..... (bare hyggelig tone altså)

Tør ikke ringe hverken mamma eller mannen min for de tror vel jeg føder om jeg ringer.

HUSMUS: jeg syns du skal ringe riksen, om målene dine er så høye og legen ikke videresender deg så syns jeg det er veldig rart, Ikke fordi jeg har noen erfaring med akkurat det, men jeg har ervfaring med å bekymre meg og med å kontakte føden for sjekk.

Ellers så er jeg også litt for spak når det gjelder leger De høres så overbevisende ut og så går man derifra og så begynner man og tenke

Skrevet

HUSMUS!! Ring Riksen med en gang, det hadde så absolutt jeg gjort!!!

Det er jo helt hårreisende at de ikke automatisk sender deg på en sjekk!!

Jeg "skrek" meg til en ekstra vekstkontroll i uke 36/37, fordi jeg vet babyen min er litt stor, og ville vite hvordan det lå an. Kom til ei veldig hyggelig jm, som tok oss på alvor, og hun beroliget meg veldig.

MEN; hun sa at dersom babyen min IKKE hadde ligget så langt ned i bekkenet som hun gjorde allerede da, ville de ha fulgt meg opp nøyere frem mot termin, for det KAN være tegn på at bekkenet er for smalt for babyen. (trenger ikke bety det nei, men veldig greit å få sjekket det opp så det ikke er grunnen til at babyen din ikke "går ned").

Har du født før, Husmus? Hvis ikke hadde jeg laget et sabla rabalder for å få dem til å sjekke meg altså!! Jeg er 100% sikker på at de tar deg mer seriøst på Riksen enn det legen din gjør.

Ring ring!! (si du er veldig bekymret, det funker sikkert bedre enn å "slå i bordet" uansett)

Masse lykke til!!

Skrevet

Her i huset er det fortsatt intet nytt, er 6 dager over i dag. Vært hos legen, men kun vanlig kontroll..Ikke snakk om verken stripping eller sjekk av modning osv. Så her sitter jeg da!!

Fått time til overtidskontroll neste fredag på sykehuset, da er jeg 15 dager over. Syns det var veeeldig lenge til, og er jo ikke dermed sagt at jeg blir satt i gang da heller...Så kan jo risikere at det står både 15 og 16 november på kalender'n før jeg føder. Men håper jo seff at han kommer før den tid..

Apropos det med å ringe folk..Kan ikke ringe noen jeg uten at de tror jeg har født, og hvis jeg ikke tar tlf når noen ringer, så får jeg mld med engang med spørsmål om jeg har født. Hyggelig at folk bryr seg altså, men jeg sier jo i fra når det skjer:)

Skrevet

Jeg ringte til jordmoren min jeg og hun får jeg se i morgen. Hun ville gjerne måle selv først før hun gjorde noe mer, så da prøver jeg på det først.

Det har faktisk ikke falt meg inn at siden han ligger så høyt så har jeg smalt bekken, men det var jo et kjempegodt poeng som man bør tenke over!!!!

Jeg tror ikke jeg har for smalt bekken for jeg har rimelig brede hofter, men det er jo godt mulig allikevel! Takk for tipset. jeg ser hva jordmor sier i morgen - hun er litt lettere å lede enn legen min, hvis ikke så ringer jeg til riksen selv.

Skrevet

Det var godt å høre (",) Jeg har mer troen på jordmødre enn leger i de fleste tilfeller ;o) Krysser fingrene for deg! (brede hofter har visst ingenting med str på bekken å gjøre, det trodde nemlig jeg også, men ifølge ei venninne av meg som er lege (! hehe), så er det umulig å se på "utsiden" hvor stort bekkenet er)

Er det forresten bare meg av oss overtidsjenter som er blitt skikkelig GRINETE de siste dagene?? Jeg har vært blid som en sol og forskånet fra de fleste humørsvingninger underveis, men nå om dagen er jeg blitt helt håpløs. Hvis jeg ikke får det akkurat som jeg vil, akkurat når jeg vil det, blir jeg kjempefornærmet og nesten helt på gråten... Gjelder alle mulige småting fra hva vi skal ha til middag, når vi skal dra i butikken, hva vi skal se på TV og i det hele tatt.... Må le litt ved tanken, men samboeren min får jammen kjørt seg litt ;o)

Skrevet

10 dager over termin og ufattelig lei... Også jeg er skikkelig grinete om dagen, som babyfrøken *Fødeklar*. Var i godt humør fram til termin, men etter den tid synes jeg alt har vært tungt og jeg har vært ganske så deppa. Får jo telefoner og sms hele tida fra familie og venner som lurer på hvordan det går. Jeg vet jo at det er hyggelig ment, men ofte orker jeg ikke å ta telefonen. Jeg har jo ikke noe nytt å fortelle likevel... Det skjer jo ingenting. Ingenting som tyder på snarlig fødsel. Og dessuten er jeg så sliten og trøtt at jeg ikke orker å finne på så mye spennende heller. Vi venter og venter...

Skrevet

Sender dere overtidsjenter mange gode tanker! Jeg gikk selv 20 laaaaange dager over ultermin. Vet hvordan dere har det. Jeg bekymret meg MASSE, men fra sykehuset overtok ansvaret 12 dager over termin følte jeg meg iallefall veldig godt ivaretatt. De tok grundige undersøkelser annenhver dag. Ble endelig satt i gang 18 dager over, og lillegutt kom 2 dager etter dette. Ønsker dere alle lykke til, og bare mas på føden om dere er bekymret. Ikke godt å gå sånn og gruble og være urolig!

Skrevet

Jeg har vært på overtidskontroll på sykehuset i dag. (7 dager over termin). Det ble tatt både ultralyd og ctg. Alt så helt fint ut, heldigvis. Godt med fostervann. Hadde ca 2 cm åpning men er ikke begynt å bli moden enda, så JM fikk ikke til å strippe..

Sååh, da er det vel bare å konstantere at dette kommer til å ta tid..

Skrevet

Hei jeg er kun 1 dag over termin så hører vel til her jeg også nå..Tenkte bare jeg skulle oppmuntre deg Ine om at det ikke trenger å ta lange tida før fødsel fordi om du ikke var moden enda. For da jeg var gravid sist ble jeg sjekket 4 dager før termin - hadde da ingen tegn til modning så legen kunne ikke pirke som han sa. Men neste morgen våknet jeg med det jeg trodde var kynnere med stikk i ryggen men som i løpet av dagen viste seg å være rier - og samme kveld var dattera vår født :) Jeg var så overbevist om å gå langt på overtid etter kontrollen dagen før at jeg ikke tenkte at dette kunne være rier før langt utpå ettermiddagen...Denne gangen har jeg ikke blitt sjekket for modning enda - litt kjedelig å ikke ha peiling.

Skrevet

ååhh, takk for oppmuntringen Trulte!! :) Kjenner at motet steg med flere hakk nå, hehe :)

Skrevet

Ja, vi får håpe på bedre tider i natt alle sammen!

Skrevet

Virker jo som om det er fødestopp, mange som henger på overtidstråden her:)

Da skal vi vel begge til JM i morgen:)

spøker for onsdagsbaby for oss :)

Skrevet

Ja, vi er mange som henger igjen her.. Men nå må det vel begynne å skje noe snart, i allefall for noen av oss..

Vi får si som i VG reklamen på TV: "-Til helga kanskje?? -Ja, det burde vi!!" ;)

Skrevet

Hehe. Vi får håpe at våre respektive jordmødre er litt mer effektive enn legene våre! Vi får oppdatere hverandre igjen i morgen, med mindre vi selvfølgelig alle skulle mirakuløst ende i fødsel i natt. Hah!

Jeg tror min sitter fast jeg. hehe.

Skrevet

Då kan vel eg òg svara her sidan terminen min var i går;)

Var skikkeleg lei tysdag fordi eg hadde håpa å føda i helga. Hovudet har vore festa og babyen lege langt nede i over ein månad. I veke 36 var legen bekymra for at eg skulle fø før tida. Det skulle vore ulovleg å skapa slike falske forventningar. Gjekk fire dagar over UL-termin/ 11 dagar over mens-termin (sikker) sist, men trudde kanskje eg likevel skulle fø før denne gongen sidan legen antyda dette . . .

Hadde ein litt betre dag onsdag fordi eg hadde klart å sova noko betre på natta. Alt ser mykje lysare ut når ein er utkvilt. Det er pyton å gå natt etter natt med berre eit par timar søvn:(

Me får håpa på fødsel den 6.november på alle mann:)

Lykke til alle saman! Eg gler meg til å treffa det lille nurket!

Skrevet

Ser ut for at overtidsbesøket mitt blir kort,termin i forgårs : ) Veldig sikker på fødsel idag nå: ) Hadde uregelmessige men vonde sammentrekn m 4-11 min mellomrom i går kveld. Roet seg da jeg la meg men siden litt over 2 i natt har de vært kraftigere med 10 min mellomrom og nå nede i 4-5. Barnehagen åpner om 1 time og har ikke uholdbart vondt enda så satser på å kunne levere dattera vår direkte dit : ) : ) Lykke til til alle dere andre,spes dere som er lenger på overtid!!! Tror det funket med to runder rundt byggefeltet i går(med noen timers mellomrom) : ) Første turen ble det iallefall mye kynnere og stikninger :) I tillegg hadde vi middagsbesøk av svigerfar - det hadde vi da dattera vår ble født også - hehehe : ) : )

Skrevet

Vel i går gikk jeg jo en times tur og fikk med meg mannen min på en runde på sofan

Kanel fortærte jeg også. Jeg spiser ofte havegrøt når jeg er i perm

En time shopping på ettermiddagen og så var det sofan resten av kvelden

(Har jo gått turer regelmessig jeg da siden jeg har hund.)

Nei noe skjer i alle fall ikke.

Jeg får gå å fikse meg litt så jeg tar meg bra ut hos JM neida, men litt årnings må sikkert til.

Lykke til Tulte du var tidlig pån i dag ser jeg Sov godt 3 timer etter du skrev innlegget dit. Håper du har fått levert barn og er på sykehuset nå!

Skrevet

Ja....Akkurat kommet tilbake fra jordmor og er vel litt mer beroliget, selvom jeg begynner sterkt å hate Riksen nå. Helt uaktuelt å få lov å komme på UL - de foreslo for JM at jeg kunne ringe i kveld og høre om det var mulig. Jeg synes det er helt håpløst at man ikke skal få lov til å få en sjekk når man ønsker det. Jeg synes stadig vekk jeg hører om folk som får 10 ul, men tydeligvis ikke på riksen gitt!

Uansett, så føler jeg meg litt bedre etter 2 jordmødre kjente på magen min, de konkluderte begge med at det ikke var noe spesielt stort barn, maks 4 (synes det er stort jeg, men allikevel).

I alt i alt så får jeg vel bare finne meg i å vente tiden ut gitt.

Skrevet

Suuuuuuuuuuuuuuperfruuuust!!!!!!!!! Nei tror du ikke riene presterte å stoppe helt opp igjen da - etter å ha vær jevnt på 5 minutter lenge,og såvidt ned i 4 min!!!! At det går an!!! Så nå har jeg gått samme runden igjen og er klar for shopingrunde i håp om å komme igang igjen - for nå SKAL han ut innen i morgen!!! Iallefall ikke aktuelt at han skal få lure meg igjen på den måten!!!Har sovet litt til også etter at det stoppet opp. Såå mye greiere ved forrige fødsel for da var det fødsel på gang uten noe sånt tull da riene først kom - ble bare tettere og vondere og til slutt fødsel. Men nå har jeg blitt lurt flere ganger - vært tettere og vondere for hver gang sånn at jeg har blitt overbevist om at det nå virkelig var på gang... Lykke til hos JM Herkules : ) Og lykke til med å komme igang alle andre -håper vi kan sørge for en liten overtidsfødeboom iløpet av det neste døgnet: )

Skrevet

så kjedelig da, Trulte.. Men, nå er du i allefall i gang! :) Blir spennende å følge med deg videre i dag. Krysser fingrene for at det blir fødsel på deg i løpet av kort tid. -Noe det heeelt sikkert blir!! Litt misunnelig på deg nå.. Jeg er nå 8 lange dager på overtid!

Har hatt noen ganske sterke samentrekninger i natt, men ikke noe regelmessig, og ikke gjorde det særlig vondt heller..

Nei, vi har nok noe luringer i magene våre, alle sammen.. :)

Lykke til på kontrollen Herkules!

Skrevet

Husmus: Synes det er dårlig gjort at du ikke får en ekstra ultralyd! Jeg ble mye roligere, og føler meg tryggere på at alt er ok etter ul i går.. Men du får det vel når du skal på overtidskontroll i allefall??

Hvor tett oppfølging med kontroller får dere andre nå fremover? Og hvem tar kontrollene?

Skrevet

Egentlig synes jeg dere er noen heldiggriser nesten alle sammen, hehe, har inntrykk av at de fleste kjenner litt sammentrekninger og ubehag.. Kjenner ikke DET engang jeg!!! Magen min blir jo steinhard en gang iblant, er vel vanlige kynnere bare, men jeg KJENNER dem ikke hvis jeg ikke ser/ tar på magen min... *hrmf*

Kan liksom ikke få meg til å tro at kroppen min er igang med noen som helst form for modning eller forberedelser når jeg ikke kjenner det minste lille vondt... Eneste er at magen min henger laaaaaaangt der nede da *ler* Så babyen er iallefall inne på rett "vei" ;o)

Massevis av lykke til alle sammen, helt sprøtt at så mange av oss fortsatt er her synes nå jeg... (",) Det MÅ jo bli fødsel på iallefall et par stykker snart?!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...