Gå til innhold

Hvordan går det med dere på overtid??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her skjer det fortsatt svært lite. Skal til legen i morgen og da MÅ hun vel bestille overtidstime til meg!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite som skjer her også... Men er blitt tilbudt å bli strippet i morgen. Hvor langt på overtid er du?

Skrevet

Blæh, 3 dager på overtid her. Jeg må huske å spørre om stripping også, selvom jeg har på følelsen av at dette er noe legen min ikke gjør.

Får håpe det funker for deg da!

Skrevet

Man blir rimelig lei når termindatoen passeres... Pyton bare å vente og vente.

Skrevet

Her skjer det heller ingen ting. Har vært på en skikkelig shoppingrunde i dag, og gått tur etterpå.. Har snart prøvd alt av lure råd og tips for å få fortgang på sakene, uten at det ser ut til å hjelpe.

Skal på overtidskontroll i morgen. Er veldig spent på hva de finner ut der..

Skrevet

Skjer ingenting her heller, 5 dager over.

Legen i går gjorde ingen spesielle ting på kontroll igår

Så nå må jeg bare vente til det skjer noe.

Jeg er nå overbevist om at denne ikke vil komme av seg selv, og jeg har absolutt lyst til å komme i gang av meg selv.

Skrevet

Hei=) skjer lite hær å....1 uke på overtid i dag:(

åh...leiiiiii av at ingen ting skjer.....

Har nettopp gått tur, skal lage rømmegrøt til kvelds å ha sex ;) så får vi se om noe av det hjelper på!!!!!:D hehe...

Skal på kontroll på torsdag om ingen ting har skjed til da...så håper de har noen gode nyheter å komme med!!=)

Skrevet

Jeg skal egentlig ikke få mulighet til å bestille overtidskontroll før jeg har gåt 14 dager over, men legen min lovte å ringe på mandag når jeg er 11 dager over.

Foreløpig eg jeg ganske rolig, men har jeg ikke født til helgen, vet jeg det blir en dårlig helg

.

Kanskje jeg skal sove på sofaen 2 timer så jeg kan hoppe på mannen min å få meg en dose etterpå?

Eneste igangsettelses tipset jeg har noe tro på

Skrevet

Hehe...ja den rømmegrøten blei æ bare kvalm av;) så har også størst tru på den andre måten;)

Skrevet

aha, hjelper rømmegrøt? Da skal jeg lage meg noe etter legebesøket i morgen. Jeg håper virkerlig hun får lov å bestille overtidstime i morgen - etter å ha sett på jordmødrene i dag så vil jeg heller ha keisersnitt (heh...) gitt.Tenk å få skuldrene satt fast, iiiik!!!

Kunne virkelig godt tenkt meg en vekstkontroll, men det gjør de kanskje automatisk på en overtidskontroll??

Fortsatt lykke til videre jenter! Så mye for å ha noia for å føde før tiden, hah!

Skrevet

Vil tro de sjekker størrelsen på babyen ved overtidskontroll. JM sa i allefall at det skal tas en UL for å sjekke fostervannsmengde..

Har noen av dere andre sett noe til den berømte slimproppen??

Skrevet

Ikke sett noe slimpropp denne gangen, jeg har ingen tegn på noe i det hele tatt

Husker ikke engang hvordan rier kjennes

he he Føler meg jo helt grønn:)

Fikk lyst på en dusj men vet ikke om jeg orker Trøtt og daff

Skrevet

Ikke noe slimpropp her heller.. ingen ting.. synes bare "alle" snakker om den..

Jaja, nå KAN det jo ikke være så lenge igjen for oss å vente.. :)

Skrevet

3 dager på overtid her, og det skjer ikke stort mer enn det har gjort til nå- litt murringer på nettene og endel kynnere. Var til jordmor i går, og hun sjekket modning og åpning. 0 i åpning, men avflatet mormunn, men baktil. Betyr det at jeg er litt moden?? Glemte å spørre i ubehaget av undersøkelsen. Skal tilbake om en uke, og da lovte hun å ringe sykehus for å få vurdering der- om ikke fødsel har skjedd til da. Er litt bekymret. Jordmor sa at baby har det bra, men hvordan kan de VITE det mht fostervannmengde og morkakefunksjon på utsiden. Jeg vil svært gjerne ha ultralyd, men tror det er svært vanskelig å få nå. Hadde vært kjekt også å vite størrelse på barnet og være sikker på leie, og om hun virkelig er festet.

Skrevet

Vet ikke hva det betyr jeg altså, har aldri blitt sjekket noe som helst i svangerskapene mine bortsett fra åpning når jeg lå med fulle rier sist.

Sykehuset her vil jo ikke engang at man ringer før 14 dagen så jeg vet ikke, men er enig i at en ul ca 1 uker over termin kunne gjort mye for å berolige.

Ja ja nå har jeg igrunn innfunnet meg med at jeg har et lyn på 2 hjemme og en utrolig treiging i magen får håpe at det ikke er representativt for resten av livet ......

Heldigvis har babyen i magen hatt litt aktivitet nå da så nå går det å legge seg med ro i kroppen

Skrevet

Dårlig med noe slimpropp her i gården ja!

Jeg burde vel gå å legge meg jeg og, men nå kjeder jeg meg så sinnsykt om dagen at jeg sover jo fire-frem timer midt på dagen av bare kjedsomhet, så her sitter jeg, lys våken...

Skrevet

..OG en annen ting jeg kan begynne å irritere meg oppe i blant alle mine "sinte hormoner" - her har mannen i huset blitt skikkelig sylteforkjøla, så da er det vel min tur ganske så snart. Det skal bli morsomt å føde og være forkjøla samtidig. Grrr.

Skrevet

Trøst deg med at det er lurt å sove litt på dagen

For det første vet du ikke når fødselen starter så da er det bra man er uthvilt

For det andre så er det ikke like lett å sove så mange timene godt om natten så da er det bra med en lur på dagen

Skrevet

Her er jeg spent på om de sjekker modning/ åpning i morgen. Verken lege eller JM har nevnt noe om det på tidligere kontroller..

Ang. forkjølelse så er det ikke sikkert du trenger å bli det, selv om de rundt deg er forkjølet. Her har samboeren min hatt både influensa og omgangssyke, uten at jeg har fått noen av delene.. Har kun vært litt snufsete en kort periode i vinter, ellers holdt meg frisk som en fisk. Virker nesten som om immunforsvaret jobber overtid når man går gravid :)

Skrevet

Jeg var på kontroll i dag og skulle egentlig få modningsakupunktur (er 5 dager over nå...) også skulle hun sjekke om jeg begynte å bli moden, også viser det seg at jeg allerede har 3-4 cm åpning :D Hun sa at fødselen kan begynne når som helst og at jeg sikkert er spart for mange timer med rier siden jeg allerede er såpass moden uten å ha hatt vondt:D

Skrevet

Hei på dere

Nok en god nattssøvn overstått, Ja jeg har sovet veldig godt i natt Det er deilig.

Gutten min sov jo til 0830 så det var bra

Helidige deg oktoberbebis som har blitt sjekka og ikke minst at du har begynt å åpne deg.

Er rett og slett misunnelig på dere som får sjekket og tilbud om akkupunktur og lignende.

Skrevet

Jeg håper jeg får bestilt overtidstime i dag og blir strippet. Jeg skal jammen meg spørre om henv til akupunktur også, men nå lurer jeg på om jeg skal bestille en time hos jordmor denne uken også. Jeg har egentlig gått til henne hele tiden, men først begynt de siste tre ukene å gå til legen fordi jeg tenkte det var lurere rent medisinsk sett, men kanskje jordmor er litt mer lydhør....

Lykke til Herkules, hvis du har tenkt å prøve modningsakupuntur!

Skrevet

Slenger meg på her jeg.... 8 dager over menstermin, 2 dager over ul termin.. Skjer ingen verdens ting... Den der slimproppen tror jeg nesten er en myte, hehe

Heldigvis har jeg en veldig forståelsesfull jm, som har ordnet med overtidskontroll for meg på sykehuset imorgen, fordi jeg er så engstelig for å gå noe særlig på overtid (jeg er nemlig overbevist om at min egen termin stemmer, jeg var bortreist i to uker, så det er både praktisk og teoretisk umulig at ul terminen er rett, greit at disse små svømmerne overlever en stund for seg selv altså, men ikke sååå lenge *ler*)

Antakelig er rett termin et sted midt i mellom (",)

På alle kontroller etter ordinær ul har babyen ligget i underkant av 20% over snittet i str, så jeg synes det er litt skummelt å ikke vite hvordan det står til med fostervann etc hvis det viser seg at det er min termin som er rett, så det blir veldig godt å få en sjekk imorg.

Her (St Olavs), settes man igang en uke over ul termin om en ønsker det selv, så mandag/tirsdag vil det uansett skje noe.. (",) Godt å vite, men aldri har vel 5-6 dager føltes lenger ut enn nå!!!!

Er som Herkules overbevist om at denne babyen ikke har tenkt å komme ut av seg selv, så jeg belager meg på igangsetting... Er heldigvis naiv nok til ikke å frykte det noe særlig, vet jo ikke hva jeg går til (",)

Masse lykke til alle sammen, vi har ventet såååå lenge på disse babyene, nå er det tross alt ikke lenge igjen!! (",)

Skrevet

Hei Hei :)

Jeg er også 8 dager over termin i dag....å kjenner ikke noen tegn på at i dag blir dagen :( desverre.... Men håper fortsatt!!!!!:D

Skal til Jm i morgen, men tror bare det er sånn vanlig kontroll ting...å at vi skal ta stilling til evnt igangsetting...å sånn da..men tror ikke hun kommer til å gjøre noe annet i morgen enn å sjekke blodtrykk, urin å sånn....

Synes alle får modningsakupunktur, stripping....el enn sjekk nedentill hvertfall...men opplever at dette er noe som blir gjort heeeeelt heeeeelt til slutt hær =(

Lei av å vente...å ikke få noe "hjelp" ;) hehe...å tenker jo også som så at lille gutt kommer når han er klar...=) men jeg er bare sååå klar!!!=)

Lykke til alle ventede =)

Skrevet

Hei alle sammen!

Jeg hører nok også inn under denne overskriften... 10 dager over ul-termin, 12 dager over menstermin. Begynner å bli rimelig lei ja!! Jeg har født tre ganger før og de kom 4 og 5 dager før termin, så dette er helt nytt for meg... Skal på overtidskontroll på fredag, men det føles som en evighet, og ikke tror jeg at de setter igang noen fødsel på en fredag... Jeg blir så deppa! Eneste fordelen er at jeg passer på å få sove nok, det blir nok andre tider når lillevennen endelig ser sitt snitt til å komme. Alt av barneutstyr har vært klart over en måned, og heldigvis har jeg ventet med å re opp senga og vogga, ellers hadde det nok støvet ned før babyen kommer...

Lykke til andre vordende mødre, håper dere får en god fødselsopplevelse og at det ikke er for lenge til vi har våre etterlengtede nurk i hendene... Tvi tvi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...