Gå til innhold

5000 i kontantstøtte, hvis Krf vinner valget neste år!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heia Krf! Har ikke stemt på de før, men ser nå at de har den beste familiepolitikken...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel det kommer jo an på hvordan man definerer familiepolitikk. Jeg ville mye heller hatt flere og bedre barnehageplasser. Mange som bruker kontaktstøtten som absolutt ikke burde, f.eks. utlendinger som ikke blir integrert i det norske samfunnet. Og noen, inkl. meg selv, som bruker det til praktikanter fordi vi ikke har fått barnehageplass, Blir litt feil syns jeg. 5000 erstatter ikke akkurat en inntekt.

Skrevet

Så en økning på 1600,- i kontantstøtte fra KrF skal gjøre de til et fantastisk familie-politisk parti? Hoho den måtte jeg le av...

Skal man basere hele familie-politikken på en agenda som faktisk skal vare i 2 år (fra barnet er 1 til det fyller 3) så har man ikke lange planer altså. Nei skal nok noe annet til for å fatte min stemme.

Skrevet

Hmmmm, må tjene veldig dårlig du som synes 5000,- er noe å trakte og gå hjemme etter....

Skrevet

Er litt lei av de samme gamle argumentene, om integrering og svarte dagmammaer.... Vi er faktisk mange som ønsker å være lenger hjemme med barna våre, hvis vi får muligheten. Og familiepolitkk, ja, det har vel helst med hjemmesituajonen, og ikke istitusjonslivet forøvrig å gjøre...!

Skrevet

Får håpe KrF ikke vinner valget, da. Snakk om bortkasta penger! Kjenner flere som er hjemmeværende på heltid fordi mannen deres tjener over en mill., mens de fleste av oss andre må slite for å få endene til å møtes, og har ikke hele dagen på å rydde, vaske, lage mat og passe egne barn. Og så skal de attpåtil få 60.000 skattefritt i året som en slags ekstrapremie fordi de ikke trenger barnehageplass! Det glade vanvidd.

Selv har jeg aldri vært på sykehus, men mener ikke at jeg av den grunn burde ha utbetalt noen tusen i måneden siden det er et offentlig gode jeg ikke har brukt.

Skrevet

For en diskusjon.. Skjønner jo ikke pointet her noen. 5000 er da bedre enn ingenting, hvis man velger å være hjemme?? Ja,ja.

Ungt forum dette....

Skrevet

5000 netto i måneden er faktisk ikke så unormalt i en deltidsstilling. Når man dessuten sparer diverse tusen pr mnd i barnehageutgifter, og kanskje også reiseutgifter til og fra jobben, så er det faktisk ikke så ubetydelig som du vil ha det til. Statistikken viste da også at mange kvinner reduserte arbeidstiden da kontantstøtten ble innført. Det gjør at KrFs forslag er ekstra ille i disse tider, når det i årene framover vil bli mangel på arbeidskraft, særlig i omsorgsyrkene.

Skrevet

Faktisk er det noen fremdeles, som ønker å være sammen med sine barn, så lenge de klarer....................

Skrevet

Ja, hva skal man egentlig med barn.? Så kan man jo jobbe hele tiden!!!

YES!

Skrevet

Faktisk er det noen fremdeles, som ønker å være sammen med sine barn, så lenge de klarer....................

Anonym

- Det må de gjerne. Men det betyr ikke at staten, dvs vi andre, skal betale dem for det, spesielt ikke når de ofte har en mann med svært høy inntekt.

Skrevet

Ja, men da må jo ting legges til rette for å kunne være hjemme.

Og de fleste har vel ikke menn som tjener 1 mill heller...

Skrevet

Da får vi jammen håpe at ikke Krf vinner valget! Men det er vel reelt sett ikke noe å bekymre seg for heller....... Heldigvis finnes det mange glupe mennesker her i landet, som stemmer noe annet enn Krf!

Skrevet

Tror vi stopper her.. Blir latterlig diskusjon dette her.

Heia Frp og billigere bensin..jippi!!

Skrevet

EH, men da kan de med SVÆRT lav inntekt få kontantstøtte da!

Skrevet

Skulle det vært et reelt valg å velge kontantstøtte fremfor jobb, burde det vært 10 000 utbetalt..Men desverre er vel kontantstøtten den offentlige stønaden flest "Misbruker"...skjønner at den må bort og evt erstattes av noe mer "Kontrollerbart" ikke riktig at "skoletrøtte" tenåringer skal bli gravid for å tjene penger og "slippe" å gå på skolen, ikke riktig at uføre blir gravid gang på gang for å ha ekstra å rutte med, ikke riktig at de som går på sosialen skal få MANGE barn fordi det er økonomisk lønnsom..Desverre vil en økning i kontatnstøtten gjøre at de som egentlig ikke burde få barn/flere barn, velge det fordi det er en enkel måte å få penger på..Barna betyr desverre ikke så mye for alle..På grunn av disse snylterne er jeg totalt mot kontantstøtte,-men for å jobbe frem en løsning som gjør at folk ikke taper på å være hjemme med barna, men folk skal IKKE ha mulighet til å "bli rik"/skaffe seg ekstrainntekter ved å få barn.... Det er DET dagens kontantstøtte stimulerer nemmelig..

Skrevet

"Ja, men da må jo ting legges til rette for å kunne være hjemme.

Og de fleste har vel ikke menn som tjener 1 mill heller... "

- Den tilretteleggingen du etterlyser, heter barnehager. Og dem blir det færrre av jo høyere kontantstøtten er. Dessuten er foreldrepermisjonen økt mye de siste årene, så man kan faktisk være hjemme med full lønn i nærmere et år. Deretter har som kjent 4 av 10 kvinner deltidsarbeid, så det er sånn sett et valg hvor mye man vil jobbe samtidig som man har småbarn.

Mitt poeng om menn med millioninntekter illustrerer hvor håpløs og lite treffsikker ordningen med kontantstøtte er. Den er blodig urettferdig for alle dem som må slite i to heltidsjobber, og ellers gjøre alt husarbed m.m. på fritida, som de statssubisidierte kontantstøttemottakerne gjør med betaling av oss andre. Forresten er det ganske mange titusener som forsørges av menn med millioninntekter, og det blir stadig flere, ser det ut il.

Skrevet

Nei, vet du hva! Det er det dummeste jeg har hørt. For det første så fødes det altfor få barn her til lands.. De fleste nøyer seg med KUN to barn Det er altfor lite! Og tror du at noen får mange barn for å kunne leve av kontantstøtten??

Skrevet

Det er heller ikke noe bra, for da hindres barna deres i å få glede av barnehage. Særlig ille er det at innvandrerforeldre lar være å bruke barnehage pga kontantstøtten. Dermed går de glipp av sosial trening, norskopplæring og integrering i det norske samfunnet.

Skrevet

Men, ja. Kontantstøtten kunne gjerne vært inntektsbasert, og bedre kontrollert...

Skrevet

NABOFRUA! Skal vi andre straffes med å ikke få være sammen med barna våre fordi du er misunnelig!

Skrevet

Ønsker mye heller en utvidelse av foreldrepermisjonen, eventuelt bedre ordninger for de av oss som bor steder med dårlig barnehagedekning og ikke føder barn i Juli og August.

Skrevet

Innvandrere kan vel få sitt eget opplegg?? Alt må ikke være likt for alle..

Skrevet

Våre nye landsmenn får mange barn så de kan leve på kontantstøtta ja!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...