Kvitrebekk Skrevet 3. november 2008 #1 Skrevet 3. november 2008 Kanskje litt tidlig, men jeg har begynt å planlegge hva som skal til før julen ringes inn. Spesielt siden vi må være ferdig med alt 1 uke før jul i år. Hva skal dere bake i år? Trenger noen nye tips. Pepperkaker og kokosmakroner er bænkers, men hva annet?
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 3. november 2008 #2 Skrevet 3. november 2008 Her blir det spekulasi (de hvite, tykke kakene, kakemann kalles de vel og), og pepperkaker, av småkaker. Spiser ikke noe særlig av sorten, så det blir enkelt (kjøper ofte en boks på det lokale bakeriet med serinakaker, sandkaker og ettpar til). Ellers baker jeg gode brød, julebrød, loff, brytebrød, gulrotkake og sjokoladekake. Sånne kaker er vi flinkere til å spise =))
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 3. november 2008 #3 Skrevet 3. november 2008 :)e og e tidlig ute hehe;) vi skal lage julemanna(altså kakemenner som noen sier),pepperkaker,kokosmakroner,nøttemakroner,små konfektkaker,krydderkake,gulrotkake,brente mandler og diverse marsipan:)Oi hehe så mye ut ditte her,men e jo så kos å lage:)
Dailis Skrevet 3. november 2008 #4 Skrevet 3. november 2008 Berlinerkranser Serinakaker Pepperkaker Kokkosmakroner Krumkaker Silkekaker(sjakkruter) Kransekaker Marylandcookies Så lesfser, julekake,vørtekake Nøttebrød, rundstykker ol Er en fare for at det blir mer, men tror dette er riktig...
Angie77 Skrevet 3. november 2008 #5 Skrevet 3. november 2008 I tillegg til småkaker er skillingsboller et "must" her i huset. Ikke noe er så deilig som å komme inn fra kulda, sitte under teppet i sofaen å drikke kakao og spise myk, varm skillingsbolle:)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. november 2008 #6 Skrevet 3. november 2008 dere har glemt philadelfia kake, karameller og sånn puffaris med sjoklade. også baker jeg selvsakt det dere nevnert, viktigst er kakemenn, pepekaker, peppernøtter, brentemandler og konfekt
Dailis Skrevet 3. november 2008 #7 Skrevet 3. november 2008 Lager og en sjokoladekake(konfekt),marsipan, sara bernard(?)
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 3. november 2008 #8 Skrevet 3. november 2008 Noen som forresten vet hvor lenge brente mandler holder seg? Skal lage og gi bort i gave
Dailis Skrevet 3. november 2008 #9 Skrevet 3. november 2008 Høres deilig ut ja:) Vi kjøper godterier til jul og. Stort sett det det går mest av. Julekaker går i adventstiden, og så tømmer ungene boksene i januar. Baker kun pga tradisjoner. Hadde jeg bakt de kakegeiene ungene liker hadde jeg bakt muffins:P Men det er jo noe kos med å bake før jul da.... Eller.. Det var det en gang i alle fall.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. november 2008 #10 Skrevet 3. november 2008 du kan sikkert lage det nå. det er jo vann, sukker og mandler... ikke akkurat ting som går ut på dato.
UpsyDaisy Skrevet 3. november 2008 #11 Skrevet 3. november 2008 Der minnet du meg på noe gitt! Har seks fulle bokser med julekaker stående fra i fjor;O) Her blir det null slag i år!
hamsterpia Skrevet 3. november 2008 #12 Skrevet 3. november 2008 Blir vel det "vanlige" tenker jeg. Pepperkaker Lyse kakemenn Krumkaker Sjokoladekjeks Marengstopper (pikekyss) Sjokoladekake Rullekake og så bestiller vi kransekake fra en "hobbybaker" i nabolaget.
hamsterpia Skrevet 3. november 2008 #13 Skrevet 3. november 2008 Glemte en ting: Humlebol (puffet ris med sjokolade) Det er et must i jula.
Kvitrebekk Skrevet 3. november 2008 Forfatter #14 Skrevet 3. november 2008 Takk for mange tips! Blir mye trening på meg i januar, skjønner jeg ;-)
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 3. november 2008 #15 Skrevet 3. november 2008 Mortilgunnar: tenker mest på om de blir myke=/ ekke noe særlig å få myke brente mandler i julegave hehe;)
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 3. november 2008 #16 Skrevet 3. november 2008 Hehe samme her;)men e tenker som så at e skal faste nå frem til jul hehe;)så tar e det på forskudd hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. november 2008 #17 Skrevet 3. november 2008 å... hehe... nå avslørte jeg hvor fort jeg spiser opp mine... hehe :S for jeg har aldri opplevd at det blir myke.... hehe
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 3. november 2008 #18 Skrevet 3. november 2008 det som er trikset er og bare spise fett og slikt.. hehe.. jeg går altid ned i julen pga mangel på krabohydrater... hahah
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 3. november 2008 #19 Skrevet 3. november 2008 Hehe:)det er jo kjempe godt,så det kommer nok til å skje her i huset og(utenom de e skal gi bort da hehe). E får vente litt til..til slutten av november eller noe,skal sendes til østlandet så må jo ikke være så tett innpå julen heller;)
Gjest Odin ♥ Tiril_min♥ Skrevet 3. november 2008 #20 Skrevet 3. november 2008 Hehe;)reine ketolysekuren da hehe:)
mastermind Skrevet 3. november 2008 #21 Skrevet 3. november 2008 Jeg bare ELSKER jul! Mannen får helt hetta når jeg begynner med jul, og det skjer gjerne i løpet av sommerferien. Nå er jeg godt igang med julegavene, og har allerede kjøpt litt julepynt. Som om jeg ikke hadde nok fra før, sikkert 10 pappkasser. Men her er det skikkelig jul, slik som da jeg var liten. Jeg og mamma er like "ille" når deg gjelder jul. Skal være ferdig med julebaksten til desember, for det er i adventstiden vi spiser julekaker, i julen er det så mye annet godt, at man ikke orker. Skal bake boller horn aniskringler fletteloff julemenn pepperkakehus tror jeg... kjeks med peanøtter og nonstop i kransekake risboller mintkjeks kyssemyntekjeks (to lyse kjeks med sjokolade mellom) berits brune pinner så får jeg lefser, bakelser, sirupsnipper Så er det selve pyntingen. Hele huset skal pyntes! Nisser overalt! Skal vere ferdig pyntet ca en uke før jul, regner med det blir rundt 15 des i år. Juletreet skal pyntes 19 eller 20. Lille julaften skal den fineste juleduken på på bordene og det store fruktfatet med sjokolader settes frem. Og hovmesteren snubler jula inn, same prosediour ad last year, JAmes=)
Meg,Vesla & Antonio:) + spire Skrevet 3. november 2008 #22 Skrevet 3. november 2008 her blir det hvertfall pepperkake og kakemenn.. kansje jeg prøver meg på peppernøtter(tror det heter det).. ellers blir det kjøpt..
Rosie the riveter Skrevet 3. november 2008 #23 Skrevet 3. november 2008 Sarah Bernard og Pepperkaker. Svigermor lager kransekake til oss!
Mamman til ♥ og ♥ Skrevet 3. november 2008 #24 Skrevet 3. november 2008 Iallefall julemammer og pepperkaker. Så får vi se om det blir mere..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå