Gå til innhold

Hva skal dere bake til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kanskje litt tidlig, men jeg har begynt å planlegge hva som skal til før julen ringes inn. Spesielt siden vi må være ferdig med alt 1 uke før jul i år.

Hva skal dere bake i år? Trenger noen nye tips. Pepperkaker og kokosmakroner er bænkers, men hva annet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her blir det spekulasi (de hvite, tykke kakene, kakemann kalles de vel og), og pepperkaker, av småkaker. Spiser ikke noe særlig av sorten, så det blir enkelt (kjøper ofte en boks på det lokale bakeriet med serinakaker, sandkaker og ettpar til). Ellers baker jeg gode brød, julebrød, loff, brytebrød, gulrotkake og sjokoladekake. Sånne kaker er vi flinkere til å spise =))

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

:)e og e tidlig ute hehe;) vi skal lage julemanna(altså kakemenner som noen sier),pepperkaker,kokosmakroner,nøttemakroner,små konfektkaker,krydderkake,gulrotkake,brente mandler og diverse marsipan:)Oi hehe så mye ut ditte her,men e jo så kos å lage:)

Skrevet

Berlinerkranser

Serinakaker

Pepperkaker

Kokkosmakroner

Krumkaker

Silkekaker(sjakkruter)

Kransekaker

Marylandcookies

Så lesfser, julekake,vørtekake

Nøttebrød, rundstykker ol

Er en fare for at det blir mer, men tror dette er riktig...

Skrevet

I tillegg til småkaker er skillingsboller et "must" her i huset. Ikke noe er så deilig som å komme inn fra kulda, sitte under teppet i sofaen å drikke kakao og spise myk, varm skillingsbolle:)

Skrevet

dere har glemt philadelfia kake, karameller og sånn puffaris med sjoklade.

også baker jeg selvsakt det dere nevnert, viktigst er kakemenn, pepekaker, peppernøtter, brentemandler og konfekt

Skrevet

Lager og en sjokoladekake(konfekt),marsipan, sara bernard(?)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Noen som forresten vet hvor lenge brente mandler holder seg? Skal lage og gi bort i gave

Skrevet

Høres deilig ut ja:)

Vi kjøper godterier til jul og. Stort sett det det går mest av.

Julekaker går i adventstiden, og så tømmer ungene boksene i januar.

Baker kun pga tradisjoner.

Hadde jeg bakt de kakegeiene ungene liker hadde jeg bakt muffins:P

Men det er jo noe kos med å bake før jul da....

Eller..

Det var det en gang i alle fall.

Skrevet

du kan sikkert lage det nå. det er jo vann, sukker og mandler... ikke akkurat ting som går ut på dato.

Skrevet

Der minnet du meg på noe gitt! Har seks fulle bokser med julekaker stående fra i fjor;O) Her blir det null slag i år!

Skrevet

Blir vel det "vanlige" tenker jeg.

Pepperkaker

Lyse kakemenn

Krumkaker

Sjokoladekjeks

Marengstopper (pikekyss)

Sjokoladekake

Rullekake

og så bestiller vi kransekake fra en "hobbybaker" i nabolaget.

Skrevet

Glemte en ting: Humlebol (puffet ris med sjokolade) Det er et must i jula.

Skrevet

Takk for mange tips! Blir mye trening på meg i januar, skjønner jeg ;-)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Mortilgunnar: tenker mest på om de blir myke=/ ekke noe særlig å få myke brente mandler i julegave hehe;)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hehe samme her;)men e tenker som så at e skal faste nå frem til jul hehe;)så tar e det på forskudd hehe

Skrevet

å... hehe... nå avslørte jeg hvor fort jeg spiser opp mine... hehe :S for jeg har aldri opplevd at det blir myke.... hehe

Skrevet

det som er trikset er og bare spise fett og slikt.. hehe.. jeg går altid ned i julen pga mangel på krabohydrater... hahah

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hehe:)det er jo kjempe godt,så det kommer nok til å skje her i huset og(utenom de e skal gi bort da hehe). E får vente litt til..til slutten av november eller noe,skal sendes til østlandet så må jo ikke være så tett innpå julen heller;)

Gjest Odin ♥ Tiril_min♥
Skrevet

Hehe;)reine ketolysekuren da hehe:)

Skrevet

Jeg bare ELSKER jul!

Mannen får helt hetta når jeg begynner med jul, og det skjer gjerne i løpet av sommerferien.

Nå er jeg godt igang med julegavene, og har allerede kjøpt litt julepynt. Som om jeg ikke hadde nok fra før, sikkert 10 pappkasser.

Men her er det skikkelig jul, slik som da jeg var liten. Jeg og mamma er like "ille" når deg gjelder jul.

Skal være ferdig med julebaksten til desember, for det er i adventstiden vi spiser julekaker, i julen er det så mye annet godt, at man ikke orker.

Skal bake

boller

horn

aniskringler

fletteloff

julemenn

pepperkakehus tror jeg...

kjeks med peanøtter og nonstop i

kransekake

risboller

mintkjeks

kyssemyntekjeks (to lyse kjeks med sjokolade mellom)

berits brune pinner

så får jeg lefser, bakelser, sirupsnipper

Så er det selve pyntingen. Hele huset skal pyntes! Nisser overalt! Skal vere ferdig pyntet ca en uke før jul, regner med det blir rundt 15 des i år. Juletreet skal pyntes 19 eller 20. Lille julaften skal den fineste juleduken på på bordene og det store fruktfatet med sjokolader settes frem.

Og hovmesteren snubler jula inn, same prosediour ad last year, JAmes=)

Skrevet

her blir det hvertfall pepperkake og kakemenn.. kansje jeg prøver meg på peppernøtter(tror det heter det).. ellers blir det kjøpt..

Skrevet

Sarah Bernard og Pepperkaker. Svigermor lager kransekake til oss!

Skrevet

Iallefall julemammer og pepperkaker. Så får vi se om det blir mere..

Skrevet

julemammer = julemanner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...