Gå til innhold

Jeg nekter å tro...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, det skulle stå skremmende;-) Ingen er perfekte.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehehe jeg ser poenget ditt, men er allikevel uenig med deg. Så lenge jeg forstår hva folk skriver så er jeg fornøyd. Jeg har så mange ting å gjøre, så å bruke tid på å lese over innleggene mine før jeg poster dem skjer ikke. Dette er ikke forumet å bevise at man kan hvis man vil kjenner jeg. Greit hvis man har god tid - og flott at man kan skrive bra. Jeg sliter selv med rettskriving, men som masterstudent er det klart jeg KAN - jeg må bare bruke litt lengre tid på å få det perfekt og uten feil - og den tiden det tar vil jeg helst bruke på noe annet meningsfylt enn å skrive prikkfrie innlegg på DIB. :)

Samme for meg om folk skriver sms-språk eller dialekt - heller det enn at folk ikke tør poste innleggene sine i frykt for å bli ufrivillig korrekturlest og kritisert av andre. Det er faktisk ganske mange med lese- og skriveproblemer og det betyr tross alt ikke at man ikke kan være gode rollemodeller.

Synes det er verre å lese avisartikler som er proppet full av skrivefeil...

Skrevet

Jeg kritiserer ikke de enkelte innleggene. Til det har jeg for stor respekt for de som faktisk sliter med skrivingen. Men generelt så mener jeg at vi må bli mer bevisst skriftspråket vårt.. Det heter også, ikke oxo.. osv..

Jeg irriterer meg også grønn over avisartiklene da...

Skrevet

Jeg prøver å skrive så fort jeg bare kan, og noe ganger er ikke fingrene og øynene helt koordinerte. Likevel er det stor forskjell på meg som skriver kanksje og de som skriver kåtteletter og prevangsjon.

SMS språk blir jeg flau over. Ser mange her inne skriver ROFL og LOL, da blir jeg flau. Synes det virker utrolig harry med slike forkortelser.

Generelt er mange dårlig i norsk rettskriving, slik burde det ikke være!

Skrevet

Hvorfor tør ikke HI å kommentere "etterhvert" feilen hennes? Hvem er det som er nepe ha ha!

Skrevet

HI her. Som jeg har sagt før, og gjerne sier igjen. Det er ikke enkle tastefeil eller en og annen miss jeg sikter til i innlegget mitt. Og derfor har jeg virkelig ikke sett noe poeng i å kommentere noe mer. Og som nevnt før, så har jeg ikke falt for fristelsen til å kalle noe noenting som helst her. Kaklehøne ble brukt fordi det var svar på et innlegg fra ei med det nicket...

Anonym 09:07, sånne som deg er med på å "forsøple" forumet.

Skrevet

Problemet er som regel motsatt: at stavekontrollen ikke har sammensatte ord, slik at en mengde orddelingsfeil forekommer.

Skrevet

På hvilken måte er jeg med på å forsple forumet? Jeg trodde at HI og den som kalte andre nepe her inne var samme person. Tok feil, men syns ikke jeg forsøpler forumet av den grunn.

Skrevet

Les alle innleggene før du kommenterer da...

Skrevet

Gidder ikke lese innlegg som er skrevet på dialekt eller sms-språk.

Jeg er også ganske negativ til innlegg med for mange skrivefeil.

Sånn er det bare

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...