Gå til innhold

syns dere barn burde få penger til billappen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk ikke penger til lappen. Vil nok oppfordre ungdommen til å jobbe å tjene penger til det selv, iallfall om de fortsatt bor hjemme.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Jeg fikk det, men min mann fikk det ikke så han mener jentene bør jobbe og spare.

Jeg vil si det kommer litt an på hva man gjør i den tiden lappen skal taes. Hvis barna mine studerer og står på så vil jeg gi dem lappen. Hvis barna mine blir noen slabbedasker som ikke gjør noenting, eller er skolelei og jobber, da kan de betale lappen selv.

Skrevet

Har foreldrene penger så er det en fin ting å hjelpe ungdommen med. Men ikke gratis. De får gjøre noen dagsverk. Male huset eller noe annet som krever litt. Utrolig mange i dag som får alt i hendene utene å vite hva det egentlig vil si å jobbe. Da syr man sakosekker under armene på ungene.

Skrevet

Jeg fikk ikke lappen eller oppsparte penger, klart meg fint, men skulle vel ønske jeg fikk lappen da jeg var 18år må jeg innrømme... Får være opp til foreldre hva de selv synes er greit. Mine barn skal få lappen og sparepenger i hvertfall, men kommer til å sette noen reele krav, som at de skal gå på skole ( samme hva de går så lenge de tar i hvertfall en yrkesfaglig utdannelse som et minimum), behandle oss foreldrene med respekt.

Helt greit å gi barn en lettere start så lenge man setter litt krav til dem så de forstår at ingenting kommer "gratis" her i livet.

Skrevet

Nå vil eg ikkje sei at ein syr saccosekkar under armane ungane sine bare fordi dei får lappen uten vilkår. Det er mange andre ting som avgjer om ein syr puter under armane deiras. Det er andre ting dei kan spare til, ny sykkel, nye ski osv. Men som eg skreiv over her Lappen er ein invistering for livet. Det er noko dei kjem til å ha så stort utbytte av seinare i livet at dei faktisk ser verdien av det.

Skrevet

Eg har ikkje så mange meiningar om kva andre velger å gjer. Me kjem til å gi mallo lappen, for det er ganske store utgifter for ein 18åring. Ho kjem til å trenge den ein dag uansett, mest sannsynlig iallefall.

Eg fekk den av mine foreldre. Veit ikkje om eg tok det for gitt, men eg gjorde no det. "Betingelsen" var at eg var ein kjekk og grei ungdom, som jobba med skulen, og det var eg litt (nesten)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...