Gå til innhold

Hvordan bor dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I noen tråder er enkelte blakke, i andre har en sånn passe god økonomi og man finner mange gode tips til å bedre økonomien. Jeg ble så nysjerrig på hvordan folk bor? Leilighet, hytte, hus eller hybel osv..

Selv eier og bor vi på ca 140 kvadrat i en tomannsbolig like utenfor en by og er en familie på fire og en katt :)

Enn du?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Halvpart av tomannsbolig på 189 m2. Meg, samboeren og sønnen vår. Vi bor ganske sentralt.

Skrevet

(eier) Enebolig på 218 kvm utenfor en storby, vi er 4 mennesker og 4 katter.

Skrevet

Hybel på noen og tredve kvm, 2 voksne og 1 barn. Rett utenfor Oslo.

Skrevet

100kvm leilighet med hage, sentralt i mellomstor by. Vi er to voksne, en jente og en katt.

Skrevet

vi leien en leilighet på rundt 70kvm, 2 voksne og 2 barn. bor like utenfor en storby

Skrevet

75m2 leilighet i 4-mannsbolig på landet, meg samboer og snart baby:)

Skrevet

To store og to små i en leilighet på ca 65 kvadratmeter. Føles rimelig behagelig å sitte med under 800 000 i boliglån. (Tilsvarende leiligheter har gått for 1,5 - 1,6 i det siste, men vet ikke hvordan det er akkurat nå, med sviktende boligsalg).

Så kjøper vi oss heller noe større om noen år, når vi har betalt ned mer på lånet (og sitter med mer egenkapital), lønna har steget litt (mannen er rimelig nyutdanna og kommer sannsynligvis til å stige en del i lønn de nærmeste åra) og ungene blir større og gjerne vil ha hvert sitt rom :-)

Skrevet

Rekkehus på 70, snart 110 kvm..

To voksne, og forhåpentligvis snart en baby :)

Vi har helt passe økonomi, og tåler en liten renteøkning til.. Men nå ser det jo ut som den går ned igjen så..

Skrevet

Vi bor i enebolig, 240 kvm totalt, ganske sentralt i en ganske stor by. Leier ut leilighet i underetasjen..

Vi er 2 voksne, snart et nurk :-)

Skrevet

Bor i en leilighet på 90 kvm, bor i blokk og veldig sentralt i Oslo.

Er kun jeg og datteren min som bor her.

Har ikke noe høy inntekt siden jeg er student, men vi greier oss. Kjøper kun det som er nødvendig.

Skrevet

Leier hus på 120kvm + gjesterom på loftet. Egen stor hage og stor plass sånn generelt. Litt på landet, men kort vei til nærmeste by.

Til våren blir vi eiere av hus, ca 130-140 kvm tipper jeg. I byggefelt litt unna byen.

Skrevet

Eier ny enebolig, ca 250 kvm i by.

Takst ca 7,5- 8 mill. Langt i fra det i gjeld.

Etter gjeld er trukket hver mnd, sitter vi igjen med 30-40 000.

Det skal dekke resten. Gjeldfri bil. Helt Ok, men ikke ny.

Ser hvor pent dette så ut nedskrevet. Vil bare si at ting kan snu.

Dette er langt unna hvordan ting så ut for få år siden- med alvorlig sykdom, langtidssykemelding og manglende sykepenger fra arbeidsgiver...

Men vi har tatt et par hårete sjanser- og lykkes. Så nå har vi det bra.

Sløser ikke. Drar ikke på lange og dyre ferier. Det syns vi ikke vi har råd til... Fordi vi har et syvsifret lånebeløp...

Skrevet

Hadde jeg sittet igjen med 30 - 40 000 i mnd etter betalt gjeld ville i alle fall jeg investert i framtida ved å sørge for å betale kjappere ned på gjelda med de pengene...

Skrevet

Bor i enebolig på ca 250 kvm sentralt (ca 2 km fra sentrum) i en mindre by. Verdi på drøye 2,5 mill.

Vi er en familie på 5.

Klarer oss greit, men lever ikke i overflod på noen måte.

Skrevet

Bygd hus 20 min utenfor oslo. 130kvm, og stor tomt. verdi ca 3 mill. vi er to store og en liten(jobber med å få til enda en liten)

Skrevet

Meg og min lille princess og katten da.

Leier leilighet på 50kvadrat.

På en plass med ca 3000 innbyggere i kommunen...bor sentralt,men det er ikke mange butikkene her :) Men vi trives godt..

Har en plan om kjøp/bygging av eget hus om ett års tid.

Skrevet

vi leier en leilighet på 65 kvm i en stor by,litt utenfor sentrum.Betaler 5000 i mnd.

Men i desember skal vi flytte til et hus på 130 kvm og betele 8000 i leie. Tenker vi venter med å kjøpe siden det er kun min mann som har inntekt,jeg er student

Men skal bli godt å endelig få hver sitt rom til barna!

Skrevet

2 voksne, 2 barn på 5 og 2 år.

Enebolig rett utenfor Oslo. 310 kvm m/ hyggelig hage. 5min unna sjø og strand.

Verditakst på huset er 5 mill, vi har 3 mill i boliglån.

Skrevet

2056 her- til 2104:

Nå svarte jeg på et innlegg, og skrev vel ikke for å få økonomiske råd.

Min mann er økonom, så vi klarer oss.

Vi har investert i leilighet og sommersted også, samt et nedlagt småbruk vi arver om ikke lenge. Unnlot å skrive mer, for det var ikke det HI spurte om ettersom jeg forstod.

Og vi kommer nok alltid til å ha litt gjeld så lenge vi jobber.

Skrevet

Eier småbruk på landet, hus på 200 kvm fra 1880, nyoppusset, verdi ca 3 mill, 1 mill i lån. Vi er en stor familie.

Skrevet

Utrolig hva folk må legge seg opp i. Sikter da til hun som må kritisere en annens prioriteringer mht lån/ gjeld..

Dere som på død og liv må rakke ned på andres smak/ valg eller avgjørelser...- hva er det som gjør at dere selv tror at dere har rett?

Skrevet

Vi eier en 4 mannsbolig på ca 80 kvadrat ( ganske ny leilighet) med en ganske stor terasse;) Vi bor rett utenfor Haugesund!! Vi er to voksne og en liten gutt på snart 10 måneder;)

Skrevet

Jeg eier 2 leiligheter,har 4 barn, og 2 mill i gjeld..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...