(S)TinkerBelle <3 Skrevet 29. oktober 2008 #26 Skrevet 29. oktober 2008 ja men herregud damer, det er da vel for pokker bare å gi barna søte kostymer det? lille får ikke lov å ha monstermasker på. hun er 4 år. hun skal være en kjempesøt heks! i fjor var hun en ballerina. hva er problemet egentlig. det er vel opp til dere hva barna kler seg ut som? har også bodd mye i usa, og da var de som var helt små alltid kledd ut i "søte" kostymer..både "skumle og ikke skumle". De litt større barna var da jaugg dracula og skrømt da også. vi skal kose oss glugg i hjel og håper vi ikke møter kjempesure kjerringer som enkelte dib-damer på tiggeruta vår! hva er forresten galt med å tigge litt godis? unner dere fremmede unger så lite? her blir det muffinsbaking til halloween i morgen som jeg skal ha med i barnehagen, også skal jeg glede ungene i nabolaget med hjemmelaget gresskarlykt og den største bollen med godis. i fjor var alle superhøflig og snille, og det tipper jeg de er i år også. det er dere sure damene som er med på gjøre halloween til en dårlig tradisjon. og det er de som ikke lærer ungene sine folkesikk og hvordan det skal foregå som ender opp med unger som kaster egg på hus osv. om alle gjorde et par enkle knep og lærte ungene sine et par enkle knep, som å ikke gå til hus med avskrudd utelys eller uten halloweenpynt så slapp vi mange ergelser. Lykkelig Halloween til dere alle.
Gifteklar:0)) Skrevet 29. oktober 2008 #27 Skrevet 29. oktober 2008 Ja selvfølgelig feirer vi. Gidder ikke holde barna utenfor noe alle andre barn gjør. Hvor slem hadde ikke jeg vært da, om jenta ikke fikk gå mens det kom masse unger utkledd på døra. Syns det er morsomt.
___ Skrevet 29. oktober 2008 #30 Skrevet 29. oktober 2008 Egentlig synes jeg haloween er en skikk jeg ikke har så mye til over for. Det er ingen norsk tradisjon og vi kunne heller fått fler til å gå julebukk, men etter å ha tenkt litt får jeg mer sansen for det. For det første er mange barn redde for mye rart. Da er det kansje fint å få lov til å være det skummle selv en gang i året? Det andre er at det jo faktisk ergøy. Hvorfor forkaste muligheten til å gjøre noe morsomt med ungene en dag, bare forde vi ikke har tradisjon for det? Her har vi pan om å invitere noen av vennebe fra barnehagen til å kle seg ut, og så tar jeg dem med en runde på dørene. Jeg tror vi kommer til å få en morsom kveld :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå